Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Vakantie


Uit ervaring weet ik dat zoiets heel lastig is, wij hebben in een soortgelijke positie gezeten en toen besloten niet met vakantie te gaan, want zo met vakantie gaan zou ons meer energie kostten dan opleveren. 

Anienom schreef op 11-05-2023 om 17:33:

Dochter durft nooit mee op vakantie en zoon komt dan net thuis van zijn derde vakantie dit seizoen
Ik lees wel wat bruikbare tips. Idd, dochter wil bepalen en daar loopt het mis. Ik wil dat ondervangen. Door zelf met bruikbare en acceptabele afspraken te komen. Alleen wat is bruikbaar en acceptabel, daar hoor ik graag tips in.
Hulpverlening is gestagneerd helaas.
Bedankt in ieder geval al voor de reacties tot nu toe xx

Ik zou dat niet uitproberen tijdens jouw vakantie. Ik bedoel hiermee: ams je een oplossing voor je probleem zoekt lijkt me dit niet het moment. 

Het is wel nuttig om hen te laten  "oefenen" misschien, ga eens twee dagen plus 1 nacht weg en kijk of ze voor die tijdspanne een werkbare situatie kunnen creëren. Als dat ergens op lijkt dat  is de stap daarna makkelijker?

Het is denk ik een illusie om het voor zoveel dagen (en voor zover vooruit) te kunnen regelen.

Gr Angela 

jongens mama gaat 6 dagen op vakantie 
Hoe gaan jullie het samen rooien ?
Wat hebben jullie nodig ? 

Ik denk dat ik zou voorstellen dat eerste helft vd week is dochter alleen thuis en zoon uit logeren. Als hij niet wil logeren prima. Maar die dagen geen vrienden en dochter is de " baas  " .Tweede helft vd week kan dochter uitlogeren. Hoeft niet maar die dagen mogen er vrienden komen. En is zoon de baas.
En als jij thuis komt is het huis schoon.
Zo geef je wel richtlijnen maar ook genoeg keuze vrijheid.

wat gaat problemen opleveren? Je noemt in ieder geval het eten en klusjes. Kun je bijvoorbeeld de volgend afspraken maken?
1) ieder ruimt z’n eigen rommel op. Je bent niet verantwoordelijk voor de rommel van de ander
2) zou het fijn zijn als ze ieder voor hun eigen eten zorgen? 

Moeten er nog meer klusjes gebeuren in de tussentijd? Ook ieder voor zich of misschien een weekje zo laten en als jij terug bent met z’n drietjes samen even de handen uit de mouwen?

Dochter durft niet op vakantie; durft ze wel te logeren?
Ik zou echt kijken of zoon niet de hele week kan logeren.
En ik ben erg benieuwd wat er gebeurt als jij het laat gebeuren. Waar ben je bang voor? Gaan ze elkaar te lijf?
Dochter meer paniekaanvallen?
Zoon agressief?

’Ik ben dan en dan op vakantie. Houd elkaar en het huis heel. Toedeloe!’

Kan één van beiden niet een paar dagen bij een vriend of familie logeren? 

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

11-05-2023 om 19:33

Anienom schreef op 11-05-2023 om 17:35:

En Poezie, je hebt in principe gelijk, maar dat is bij mij utopisch. In ons geval breekt dan de oorlog al uit tijdens de onderhandelingen.

Roos55 schreef op 11-05-2023 om 18:19:

jongens mama gaat 6 dagen op vakantie
Hoe gaan jullie het samen rooien ?
Wat hebben jullie nodig ?

Sorry, ik zie het helemaal voor me!

Leuk, kan ik mooi een feestje geven -- neeeeh -- jawel, huis is niet alleen van jou -- nee -- jawel -- nee -- jawel -- nee -- jawel -- nee -- jawel -- nee -- stomme doos -- jij met je rot-ideeen -- doei -- #doosdoordelucht -- #slaanmetdeur



SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

11-05-2023 om 19:34

Ik zie als enige optie: zoon of dochter meenemen op vakantie en de ander thuislaten met goede afspraken.
Of zoon ergens laten logeren.

Anienom

Anienom

11-05-2023 om 19:39 Topicstarter

Logeren wil dochter inderdaad ook niet. En zoon ook niet,  maar dan vanwege het feit dat we in het centrum wonen.  Het is overigens dochter die vanuit paniek agressief kan worden. En zoon die het stoïcijns uitlokt. Water bij de wijn doen wil hij niet, ik snap dat. Hij wil niet altijd maar aanpassen.
Ieder eigen eten regelen is een goede. En geen feestjes. Zoon heeft over twee weken een feestje waar ik bij ben dus hij kan daar wel even op teren.
Ooit, toen ze 15 en 18 waren is het wel gelukt, 4 dagen. Maar toen waren ze nog niet zo fel op elkaar. 

Uhm... misschien niet leuk maar je hoeft niet op vakantie hé? 

Als logeren en meegaan op vakantie beiden geen optie zijn lijkt me zelf thuisblijven voor nu veruit de beste optie.
Niet leuk natuurlijk maar wat niet kan kan niet, blijkbaar hebben jouw kinderen jou nu nog hard nodig.

En plan dan eventueel een paar keer een weekendje weg met 1 overnachting voor jezelf. Zodat ook jij toch nog de kans krijgt om te ontspannen.

Anienom schreef op 11-05-2023 om 19:39:

Logeren wil dochter inderdaad ook niet. En zoon ook niet, maar dan vanwege het feit dat we in het centrum wonen. Het is overigens dochter die vanuit paniek agressief kan worden. En zoon die het stoïcijns uitlokt. Water bij de wijn doen wil hij niet, ik snap dat. Hij wil niet altijd maar aanpassen.
Ieder eigen eten regelen is een goede. En geen feestjes. Zoon heeft over twee weken een feestje waar ik bij ben dus hij kan daar wel even op teren.
Ooit, toen ze 15 en 18 waren is het wel gelukt, 4 dagen. Maar toen waren ze nog niet zo fel op elkaar.

Kortom: ze willen allebei doen wat ze zelf willen en de ander past zich maar aan. Hoe gaat het normaal gesproken als jij er wel bent dan? Ben jij dan de hele tijd de vredestichter?

Praten met je werk dat je toch echt vakantie anders wilt plannen op het moment dat je zoon ook weg is?

Anienom schreef op 11-05-2023 om 19:39:

Logeren wil dochter inderdaad ook niet. En zoon ook niet, maar dan vanwege het feit dat we in het centrum wonen. Het is overigens dochter die vanuit paniek agressief kan worden. En zoon die het stoïcijns uitlokt. Water bij de wijn doen wil hij niet, ik snap dat. Hij wil niet altijd maar aanpassen.
Ieder eigen eten regelen is een goede. En geen feestjes. Zoon heeft over twee weken een feestje waar ik bij ben dus hij kan daar wel even op teren.
Ooit, toen ze 15 en 18 waren is het wel gelukt, 4 dagen. Maar toen waren ze nog niet zo fel op elkaar.

Ik weet niet wat je definitie is van feestje, maar er mogen wel vrienden langskomen. Gedragen die zich een beetje rustig als ze er zijn (aka heeft dochter daar eventueel last van)? Anders misschien ook de regel: uiterlijk 22:00 alle vrienden het huis uit, oid.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.