Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Onvolwassen stiefdochter


Suzzeuk schreef op 09-03-2023 om 16:40:

[..]

Beste juutanne ik hoop dat ik een paar observaties met je kan delen

Het is begonnen met een stiefdochter maar uiteindelijk gekomen tot dat je vriend te lief is en geen grenzen bewaakt. (Wat overigens de reden is dat je stiefdochter hem en jou zo behandeld).

Heel veel vrouwen zoeken een partner die juist niet lief is, we hebben een soort van sensor dat lief weleens onbetrouwbaar / oneerlijk kan zijn.

Dat is heel vaak niet de beste conclusie, iemand die (te) lief is, is misschien soms saai maar is in het algemeen wel helemaal van jou.

Veel mannen zijn erg minimalistisch; eten, drinken, iemand om van te houden is alles wat ze nodig hebben. Vrouwen hebben vaak veel meer nodig en dat maakt het soms lastiger dan het zou moeten zijn.

Als ik een suggestie mag maken; hij veranderd niet dit is ingebakken in een lang leven en hij hoeft eigenlijk ook niet te veranderen maar jij weet heel goed wat je te lief vind en wat je verder stoort.

Neem jij dan het initiatief, trek hem uit de stoel ga wandelen of fietsen of parasailen. Op den duur gaat hij echt zelf dit doen. Als hij teveel voor anderen of voor jou doet zegt dat dan dat je dat stoort maar dan wel direct en niet achteraf. Dat zijn jouw grenzen.

Als je dat niet kan accepteren dan haal je niet uit de relatie wat je zoekt maar dat zegt dan ook weer wat over jou.

Het zou kunnen dat hij pas 2 of 3 relaties inclusief deze heeft gehad en jij al wat meer. Je zal uiteindelijk toch een soort rust moeten vinden juutanne en jouw vriend zou met jouw hulp weleens de goede keuze kunnen zijn.

Waar ik wel benieuwd naar ben is wat voor ‘moeilijke’ gesprekken er vermeden worden en wat ‘te’ lief doen is voor jou. Wat prikkelt je.

Ik hoop dat je reageert het valt me namelijk op dat je neigt een reactie geeft aan diegene(n) die hetzelfde denkt (over het type, je vriend) en dat lijkt op bevestiging zoeken over iets waar je min of meer een besluit over wilt nemen.

Alles in goede bedoeling overigens misschien ben ik wat hard overgekomen maar ik ben al meer dan 20 jaar relatieconsultant en wat jullie meemaken komt vaak langs. Ik hoop dat jullie elkaar de tijd gunnen

Dat klinkt leuk, maar dat werkt in de praktijk niet. Mensen gaan avontuurlijke dingen niet ineens meedoen en dan daarna spontaan doen. 

Mij werd ook altijd gezegd: joh geef het goede voorbeeld, maar t was mn kind niet. Ik vind dat zo'n dooddoener.

Die man verandert niet, hij diet het al 30+jaar zo en hij komt er mee weg. Echt, al stop je er een vuurpijl in. Het is alleen de vraag idd: kan ts daar mee leven.

Max88 schreef op 09-03-2023 om 17:52:

[..]

Dat klinkt leuk, maar dat werkt in de praktijk niet. Mensen gaan avontuurlijke dingen niet ineens meedoen en dan daarna spontaan doen.

Mij werd ook altijd gezegd: joh geef het goede voorbeeld, maar t was mn kind niet. Ik vind dat zo'n dooddoener.

Die man verandert niet, hij diet het al 30+jaar zo en hij komt er mee weg. Echt, al stop je er een vuurpijl in. Het is alleen de vraag idd: kan ts daar mee leven.

Sorry maar wat een rare opmerking; hij komt ermee weg. Erg negatief beladen

Max88 schreef op 09-03-2023 om 17:52:

[..]

Die man verandert niet, hij diet het al 30+jaar zo en hij komt er mee weg. Echt, al stop je er een vuurpijl in. Het is alleen de vraag idd: kan ts daar mee leven.

Ik ben het eens met je gedachtengang hoor Max. Hij is haar kind niet. Hij is zoals hij is. 

Bovendien, als TO zegt: ga je mee paragliden of de Elfstedentocht wandelen, dan zegt hij ja. Maar dan weet TO nog steeds niet of hij dat wel echt leuk vindt.

De vriend van TO kwam er trouwens in het verleden ook niet mee weg: zijn vrouw ging er vandoor. Hij zegt dat hij niet weet waarom, maar de meesten hier hebben wel een stevig vermoeden. 

Suzzeuk schreef op 09-03-2023 om 19:30:

[..]

Sorry maar wat een rare opmerking; hij komt ermee weg. Erg negatief beladen

Maar de vraag was toch niet of die man avontuurlijke dingen wil doen? Ik begrijp helemaal niet waar het nou ineens heen gaat. Het idee dat die man ‘te lief’ is is verneukeratief. Die man is niet lief maar verwaarlozend. In ieder geval naar zijn kind. Waarom is dat verwaarlozend? Als je echt van je kind houdt geef je het gezonde grenzen omdat dat realistisch is in de wereld.

Als je ‘te lief’ bent tegen je vriendin en voor de lieve vrede overal ja tegen zegt, betekent dat paradoxaal genoeg dat die vriendin overal verantwoordelijk voor is want hij zegt toch op alles ja. Dan moet zij dus de hele tijd het werk doen om te bepalen of wat ze voorstelt leuk of goed genoeg is voor hem, of ze hem niet teveel belast. Want eerlijke feedback krijgt ze niet. Dat is toch niet lief? Dat is afstandelijk. Let wel: die man weet heel goed dat zijn dochter zich misdraagt. Hij zegt niet dat hij het normaal vindt, dat hij van haar houdt, dat hij het oké vindt zoals ze doet. Hij zegt dat hij bang is voor gedoe. Hij heeft geen vertrouwelijke band met die dochter. Het is niet uit liefde. Hij houdt haar op afstand. 

Ben jij relatieconsulent? Bizar. 

Suzzeuk schreef op 09-03-2023 om 19:30:

[..]

Sorry maar wat een rare opmerking; hij komt ermee weg. Erg negatief beladen

Is dat echt het enige dat je er uit weet te filteren? 

Ze verandert hem niet meer, dat is een feit, het enige dat ze "moet" doen is is accepteren, respecteren of afserveren( dat rijmde beter, voordat je dat ook naar vindt).

Marianne,  dank je, je begrijpt het👍

Helemaal met Mija eens, wat een rare wending. Gaat inderdaad hier niet of iemand introverter is of iets passiever. Kan de bijdrage van Suzzeuk totaal niet plaatsen. 'Jouw vriend zo met jouw hulp weleens de juiste keuze kunnen zijn'. Vul jij dat zo in voor je 'clienten'? Inderdaad bizar, maar goed zal wel weer zo'n onbeschermde titel zijn, anders stond er wel relatiepsycholoog. 

ToetieToover schreef op 09-03-2023 om 16:59:

[..]

Je bent relatieconsultant, wow, het is dat je het zegt anders had ik het er niet uitgehaald. Hoe word je dat eigenlijk ?

Labyrinth schreef op 09-03-2023 om 20:26:

Helemaal met Mija eens, wat een rare wending. Gaat inderdaad hier niet of iemand introverter is of iets passiever. Kan de bijdrage van Suzzeuk totaal niet plaatsen. 'Jouw vriend zo met jouw hulp weleens de juiste keuze kunnen zijn'. Vul jij dat zo in voor je 'clienten'? Inderdaad bizar, maar goed zal wel weer zo'n onbeschermde titel zijn, anders stond er wel relatiepsycholoog.

Ik zou als ik haar was een ander beroep overwegen. Talent moet je ook maar gewoon hebben meegekregen en niet iedereen stond vooraan zeg maar.

Suzzeuk schreef op 09-03-2023 om 19:30:

[..]

Sorry maar wat een rare opmerking; hij komt ermee weg. Erg negatief beladen

Dat is maar hoe je het opvat, ik vind dat niet zo negatief beladen.

Kennelijk vindt deze man zijn leven wel prima zo en levert zijn gedrag hem nog altijd meer voordeel dan nadeel op anders zou hij het wel bij gaan stellen. Zeker nu er wel openlijk over gepraat kan worden, het is niet dat hij zich niet bewust is van zijn lankmoedigheid en wat anderen daarvan vinden.
Hij heeft dus weinig reden om zijn gedrag aan te passen en TO moet dat denk ik ook maar zo laten, waarom zou hij zich aan moeten passen? Er is vast wel ergens een dekseltje dat wel op dit potje past. Ik ken ook wel vrouwen die helemaal geen zin hebben in zware onderwerpen of conflicten en ook graag dingen uit de weg gaan. Ieder zijn stijl.

Prillewits schreef op 10-03-2023 om 11:13:

[..]

Dat is maar hoe je het opvat, ik vind dat niet zo negatief beladen.

Kennelijk vindt deze man zijn leven wel prima zo en levert zijn gedrag hem nog altijd meer voordeel dan nadeel op anders zou hij het wel bij gaan stellen. Zeker nu er wel openlijk over gepraat kan worden, het is niet dat hij zich niet bewust is van zijn lankmoedigheid en wat anderen daarvan vinden.
Hij heeft dus weinig reden om zijn gedrag aan te passen en TO moet dat denk ik ook maar zo laten, waarom zou hij zich aan moeten passen? Er is vast wel ergens een dekseltje dat wel op dit potje past. Ik ken ook wel vrouwen die helemaal geen zin hebben in zware onderwerpen of conflicten en ook graag dingen uit de weg gaan. Ieder zijn stijl.


Nou ja er zijn nu eenmaal ook echt veel mensen (vrouwen?) die dol zijn op zware onderwerpen en conflicten.  Vaak onder het mom van ‘ik kijk niet weg, ga het áán’. Maw de rest lijkt wel weg, durft niet etc. 
Maar ik kan me echt vaak niet de indruk onttrekken dat er ook echt genoten wordt en vaak zelfs gezocht naar onderwerpen. 
Met een loep zelfs als het moet. 

Juutanne23

Juutanne23

10-03-2023 om 15:52 Topicstarter

Suzzeuk schreef op 09-03-2023 om 16:40:

[..]

Beste juutanne ik hoop dat ik een paar observaties met je kan delen

Het is begonnen met een stiefdochter maar uiteindelijk gekomen tot dat je vriend te lief is en geen grenzen bewaakt. (Wat overigens de reden is dat je stiefdochter hem en jou zo behandeld).

Heel veel vrouwen zoeken een partner die juist niet lief is, we hebben een soort van sensor dat lief weleens onbetrouwbaar / oneerlijk kan zijn.

Dat is heel vaak niet de beste conclusie, iemand die (te) lief is, is misschien soms saai maar is in het algemeen wel helemaal van jou.

Veel mannen zijn erg minimalistisch; eten, drinken, iemand om van te houden is alles wat ze nodig hebben. Vrouwen hebben vaak veel meer nodig en dat maakt het soms lastiger dan het zou moeten zijn.

Als ik een suggestie mag maken; hij veranderd niet dit is ingebakken in een lang leven en hij hoeft eigenlijk ook niet te veranderen maar jij weet heel goed wat je te lief vind en wat je verder stoort.

Neem jij dan het initiatief, trek hem uit de stoel ga wandelen of fietsen of parasailen. Op den duur gaat hij echt zelf dit doen. Als hij teveel voor anderen of voor jou doet zegt dat dan dat je dat stoort maar dan wel direct en niet achteraf. Dat zijn jouw grenzen.

Als je dat niet kan accepteren dan haal je niet uit de relatie wat je zoekt maar dat zegt dan ook weer wat over jou.

Het zou kunnen dat hij pas 2 of 3 relaties inclusief deze heeft gehad en jij al wat meer. Je zal uiteindelijk toch een soort rust moeten vinden juutanne en jouw vriend zou met jouw hulp weleens de goede keuze kunnen zijn.

Waar ik wel benieuwd naar ben is wat voor ‘moeilijke’ gesprekken er vermeden worden en wat ‘te’ lief doen is voor jou. Wat prikkelt je.

Ik hoop dat je reageert het valt me namelijk op dat je neigt een reactie geeft aan diegene(n) die hetzelfde denkt (over het type, je vriend) en dat lijkt op bevestiging zoeken over iets waar je min of meer een besluit over wilt nemen.

Alles in goede bedoeling overigens misschien ben ik wat hard overgekomen maar ik ben al meer dan 20 jaar relatieconsultant en wat jullie meemaken komt vaak langs. Ik hoop dat jullie elkaar de tijd gunnen

Hahahaha. Je bent helemaal niet hard. Ik zoek graag bevestiging, maar dat is ook tegelijkertijd flauw want ik zal er zelf wat mee moeten. En ja ik ben het met je eens dat ik denk dat mannen soms echt simpele wezens zin. Zo omschrijft mijn vriend zichzelf ook. 
Moeilijke gesprekken is zijn gevoel. Dat kan gaan over alles waar je iets meer bij na moet denken dan welke sokken aan trekt of wat je kookt die dag. En die gesprekken begint hij niet geloof me hahahaha. Hij vindt het al ingewikkeld als ik aangeef dat ik op mijn manier wil kokend dat ik het fijn zou vinden om te kletsen tijdens het eten terwijl hij dat niet gewend is. Hij is gewoon heel veel niet gewend want zijn laatste relatie was ook zijn 1e relatie en ik ben wel wat meer gewend ja. Te lief doen is alles voor me willen doen en het me in alles naar de zin maken omdat ik niet goed weet of hij het doet omdat hij dat fijn vindt of om te voorkomen dat als hij iets niet doet ik ik hem minder leuk vindt.

Overigens is hij zeker niet saai!  

Juutanne23

Juutanne23

10-03-2023 om 15:56 Topicstarter

Marianne76 schreef op 09-03-2023 om 19:44:

[..]

Ik ben het eens met je gedachtengang hoor Max. Hij is haar kind niet. Hij is zoals hij is.

Bovendien, als TO zegt: ga je mee paragliden of de Elfstedentocht wandelen, dan zegt hij ja. Maar dan weet TO nog steeds niet of hij dat wel echt leuk vindt.

De vriend van TO kwam er trouwens in het verleden ook niet mee weg: zijn vrouw ging er vandoor. Hij zegt dat hij niet weet waarom, maar de meesten hier hebben wel een stevig vermoeden.

Dan ben ik toch heel benieuwd waarom jullie denken dat zijn ex is weggegaan want ik heb geen flauw idee…echt niet….ik kan gissen maar daar heb ik niks aan….

Juutanne23 schreef op 10-03-2023 om 15:56:

[..]

Dan ben ik toch heel benieuwd waarom jullie denken dat zijn ex is weggegaan want ik heb geen flauw idee…echt niet….ik kan gissen maar daar heb ik niks aan….

Ik vermoed dat zijn ex tegen dezelfde dingen aan liep waar jij tegenaan loopt. Niet opvoeden van van de kinderen, de verantwoordelijkheid voor de relatie helemaal op haar schouders leggen, moeilijke onderwerpen uit de weg gaan, zijn mening niet uitspreken. Hij houdt iedereen,  zelfs zijn gezinsleden (emotioneel) op afstand, zoals Mija zo mooi beschreef. 

Juutanne23 schreef op 10-03-2023 om 15:52:

[..]

Hahahaha. Je bent helemaal niet hard. Ik zoek graag bevestiging, maar dat is ook tegelijkertijd flauw want ik zal er zelf wat mee moeten. En ja ik ben het met je eens dat ik denk dat mannen soms echt simpele wezens zin. Zo omschrijft mijn vriend zichzelf ook.
Moeilijke gesprekken is zijn gevoel. Dat kan gaan over alles waar je iets meer bij na moet denken dan welke sokken aan trekt of wat je kookt die dag. En die gesprekken begint hij niet geloof me hahahaha. Hij vindt het al ingewikkeld als ik aangeef dat ik op mijn manier wil kokend dat ik het fijn zou vinden om te kletsen tijdens het eten terwijl hij dat niet gewend is. Hij is gewoon heel veel niet gewend want zijn laatste relatie was ook zijn 1e relatie en ik ben wel wat meer gewend ja. Te lief doen is alles voor me willen doen en het me in alles naar de zin maken omdat ik niet goed weet of hij het doet omdat hij dat fijn vindt of om te voorkomen dat als hij iets niet doet ik ik hem minder leuk vindt.

Overigens is hij zeker niet saai!

Het is aan jou om te bepalen of je genoeg aan hem hebt, veranderen gaat je niet lukken. Een partner is nu eenmaal niet altijd 100% een match, als je de rest elders kan vinden is dat geen probleem mits je je niet teveel blijft ergeren. Kun je er wel grapjes over maken (waarmee ik geen sneren of steken onder water bedoel)? En hij over jou?

Leene

Leene

10-03-2023 om 23:57

Juutanne23 schreef op 10-03-2023 om 15:56:

[..]

Dan ben ik toch heel benieuwd waarom jullie denken dat zijn ex is weggegaan want ik heb geen flauw idee…echt niet….ik kan gissen maar daar heb ik niks aan….

Deze reactie verbaasd mij dan weer een beetje. Uit je reacties blijkt dat hij consequent moeilijke gesprekken uit de weg gaat en zijn kinderen min of meer verwaarloosd heeft door ze nauwelijks grenzen te stellen want ook dat vindt hij lastig. In hoeverre kun je dan een diepere emotionele band met iemand krijgen? Moeilijk denk ik. Dat gaat echt opbreken bij de meeste vrouwen. 

Maar goed ik ken je vriend niet en wie weet zit het anders in elkaar.  En wie weet zoek jij iets anders in een relatie dan ik weer zou doen.

Verder is het natuurlijk heel raar dat hij niet zou weten waarom zijn vrouw is weggegaan. Het kan toch niet zo zijn dat ze op een dag zegt' o zeg ik verdwijn uit je leven toedeledokie ' met 0,0procent uitleg. Hij kan het niet eens zijn met zijn vrouw dat is wat anders. Ik zou zelf wel willen weten hoe die relatie is geweest en of hij überhaupt de scheiding heeft verwerkt. 

Ik zou helemaal geen zin hebben in een lastige of juist super oppervlakkige relatie..denk ik maar ja ik zit niet in dezelfde situatie.


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.