linn19
15-08-2026 om 18:44
Niet mee bemoeien of even appen
Even zo'n moedermomentje. Dochter 20 vliegt morgenavond terug naar NL samen met een vriendin. Komen daarna samen met de trein naar metrostation. Nemen daarna ieder andere metro naar huis.
1 Ze hebben het best krap geregeld dat ze misschien laatste metro gaan missen.
2 Ik vind het niks dat dochter waarschijnlijk tussen 11 en 12 s avonds alleen op dat metrostation staat. Geen prettig station.
Wat zal ik doen niet mee bemoeien of appen of ze een plan B heeft?
Soccer-Mom
15-08-2026 om 21:30
Kampeerder schreef op 15-08-2026 om 21:14:
[..]
Prima, ik ben dat wel. Mijn ouders (85+) zijn dat ook over mij (60+).
Mijn zoon (22) kwam vannacht op de fiets naar huis ongeveer 15km, stukje midden door de velden. Onweer, regen, zeker weten had hij meer dan 1 biertje gehad. Dan ben ik blij dat ik hem binnen hoor komen.
Je gaf aan 'wij zijn allemaal bezorgd' dus geef ik aan dat ik dat niet ben. Ik ben niet bezorgd over iedere twintigjarige die naar huis moet met het OV. Zou niet gezond zijn.
Diezijnvanmij
15-08-2026 om 21:40
joh, laat gaan. Ik vind dit echt ontzettend overdreven. Je projecteert je eigen angsten en zou haar ermee opzadelen. Laat het daar waar het hoort (bij jou).
linn19
15-08-2026 om 22:13
Diezijnvanmij schreef op 15-08-2026 om 21:40:
joh, laat gaan. Ik vind dit echt ontzettend overdreven. Je projecteert je eigen angsten en zou haar ermee opzadelen. Laat het daar waar het hoort (bij jou).
Jij kent dit metrostation met tunnel en hangjongeren en de metrolijn die ze neemt naar huis?
Tjilp
15-08-2026 om 22:24
Overleg even met haar vader, aangezien je je zo bezorgd voelt.
Vind je dit metrostation sowieso niks, of in het bijzonder eng omdat het ongeveer de laatste rit zou zijn, op die zondagavond? Vind je het vroeger op de avond minder eng? Stations hebben sowieso camera’s en een noodknop, zover ik weet.
Praat later eens met dochter hoe zij zich erbij voelt.
Diezijnvanmij
15-08-2026 om 22:30
linn19 schreef op 15-08-2026 om 22:13:
[..]
Jij kent dit metrostation met tunnel en hangjongeren en de metrolijn die ze neemt naar huis?
Misschien wel. Ik verhuisde naar Rotterdam toen ik 18 was en toen was er niemand meer die toezicht had. Of überhaupt wist waar ik uithing. Uit je reacties blijkt dat je het niet gaat oplossen, alleen een appje gaat dat enge tunneltje ook niet wegnemen. Dus ik zou het laten gaan.
TrefleQ
15-08-2026 om 22:56
Ik zou gewoon appen: als ik het goed zie, is jullie aansluiting krap. Ik zou het niet fijn vinden als je alleen op dit metrostation zou staan. Laat je t weten als ik even met je mee kan denken? Goede reis!
Als moeder kan dat hoor, tenminste ik kan dat naar mijn kinderen. Zij snappen best dat ik sommige dingen spannend vind. Ik leg ze niets weg, dat niet.
Anne1234!
15-08-2026 om 23:11
Kan je niet aanbieden haar op te halen van het dichtsbijzijnde treinstation zodat ze alleen maar met de trein van Schiphol naar jullie woonplaats hoeft? Of dat als alternatief aanbieden voor als ze de metro niet meer gaat halen?
Ik zou me er alleen mee bemoeien als je haar een alternatief kan aanbieden? En het zo brengen dat het lijkt alsof je het oppert vanuit aardigheid en niet vanuit bemoeienis.
Temet
15-08-2026 om 23:36
To heeft geen auto, en een twintigjarige achterop de fiets meenemen met al haar bagage zit er ook niet in
Mugske
15-08-2026 om 23:40
Ze is 20 en zelfstandig op reis. Ik zie dan geen probleem met het laatste stukje naar huis. zeker omdat dat bekend terrein is.
Metrostations en treinstations hebben een noodknop.
MarvelousM
16-08-2026 om 08:14
Ze woont bij jou. Dan haal je haar met de trein/metro op van Schiphol. Valt allemaal mee hoe ver dat is. Je woont niet in Maastricht of zo.
Joszy
16-08-2026 om 09:24
Wat ik me afvroeg, is haar vlucht veranderd oid? Zo niet, dan had je dit toch veel beter voor haar vakantie kunnen bespreken? Dan had ze het haar vader kunnen afspreken dat die hen ergens zou ophalen, of met een ouder van de vriendin?
Nu zou ik het laten, als ze groot genoeg is om zelf naar het buitenland op vakantie te gaan, zou ik er op vertrouwen dat ze dit ook kan oplossen als het nodig is. Het metrostation is vast onprettig maar het is vast niet de eerste keer en ook niet de laatste keer dat ze daar langs komt.
Yumi
16-08-2026 om 09:42
linn19 schreef op 15-08-2026 om 19:59:
[..]
Er was ooit wel een nachtbus maar geen idee of die op zondagnacht rijd.
Je hebt geen auto en doet alles met het ov, maar weet niet of de nachtbus op zondagnacht rijd? Ik weet het wel, ondanks dat ik al 30 jaar niet meer in Rotterdam woon.
Mocht je dochter bellen voor plan B
Pooh-Bear
16-08-2026 om 09:50
Komt ze niet gewoon op Rotterdam Centraal aan vanuit Schiphol?
Mijn dochter gaat regelmatig naar concerten en neemt dan vaak de laatste metro.
Daar is het goed te doen. Maar in het begin haalde we haar altijd op vanaf centraal .Nu laat ze het weten als ze denkt dat ze de laatste metro niet haalt en dan halen we haar op van centraal.
Voorzover ik weet rijdt de nachtbus alleen op vrijdag en zaterdag avond.
linn19
16-08-2026 om 11:35
Nou dat heeft zich vanzelf weer opgelost.... Oeps,Ik dacht dat de tijd die zij mij doorgegeven had haar vertrek tijd was maar blijkt haar aankomsttijd op schiphol te zijn. Ze is dus al veel eerder op dat metrostation. Dan zijn er nog genoeg mensen onderweg. Geen probleem dus. Ik zag echt beren op de weg, vrouw alleen,laatste metro wel of niet, weinig tot geen mensen meer onderweg......allemaal niet nodig geweest dus, ben soms ook gewoon een muts haha.
TrefleQ
16-08-2026 om 11:41
Nee hoor, geen muts, echt niet. Gewoon een liefdevolle, beetje bezorgde moeder.