Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Kinderen die nadenken over emigratie

Dat snap ik heel goed !

Achh Auwereel daar zou ik ook flink moeite mee hebben. Je gunt ze de wereld, maar dan is die ineens te groot....

Spannend Auwereel…….En ik moet je eerlijk schrijven: als ik nu geen kinderen had, en Jong was zou ik ook naar nieuw zeeland vertrekken….Ik geloof dat jonge mensen daar nu veel meer kansen hebben Dan in Europa…

Auwereel

Auwereel

18-04-2026 om 17:38 Topicstarter

De tickets zijn gekocht, voor begin augustus. Slik.

Auwereel

Auwereel

18-04-2026 om 17:42 Topicstarter

De a.s. schoonvader, die dus in NZ woont, vroeg ze nog, weet je het zeker, Nieuw Zeeland? In Australië heb je veel meer mogelijkheden.
Ze hebben allebei een diploma van de Technische Universiteit, daar kan je op aardig wat plekken in de wereld terecht. Maar geen idee hoe dat uitwerkt in NZ.

Heerlijk, als ik nog jong en/of gezond was, zou ik dat ook wel willen. 
Mijn ouders zijn allebei al overleden.
Nederland is erg duur en overbevolkt, en veel (jonge) mensen kunnen vaak geen huis 
krijgen . 

Mijn zoon van 22 is van plan om over een jaar een fietstocht in zijn eentje te gaan maken van Alaska naar het Zuidelijkste puntje van Zuid Amerika. Het is dan wel geen emigratie maar hij verwacht wel een jaar of twee onderweg te zijn.
Ook wel in de categorie: hardstikke leuk/mooi/avontuurlijk als ánderen dat doen, maar je eigen kind....

spannend Auwereel. Het is zo defenitief nu de tickets geboekt zijn.

Spannend Auwereel…..Voor jou niet leuk…. Maar wel een mooi doel voor je dochter en vriend…

Mugs: zou ik bij een ander ook top vinden….

Mugs schreef op 19-04-2026 om 08:32:

Mijn zoon van 22 is van plan om over een jaar een fietstocht in zijn eentje te gaan maken van Alaska naar het Zuidelijkste puntje van Zuid Amerika. Het is dan wel geen emigratie maar hij verwacht wel een jaar of twee onderweg te zijn.
Ook wel in de categorie: hardstikke leuk/mooi/avontuurlijk als ánderen dat doen, maar je eigen kind....

En dan komt hij ook door een paar landen met vrij veel criminaliteit / drugsmafia (sommige gebieden van Mexico bijvoorbeeld)

Ik zou het ook niet fijn vinden als onze zoon met dit idee zou komen. Emigratie zou ik ook niet fijn vinden maar dat zou voor mij toch nog anders voelen. Onze schoondochter is ook geen Nederlandse overigens. 

Inmiddels ben ik natuurlijk door de wol geverfd, met een kind dat al vijf jaar in het buitenland woont, maar ik zou dat wel een stoer plan vinden.

Hij heeft afgelopen jaar al wel wat ervaring opgedaan door solo (met tentje achterop) van Nederland naar Tbilisi (Georgië) te fietsen en later ook nog van Nederland naar Noorwegen. Dus hij weet in ieder geval enigszins waar hij aan begint...

Auwereel

Auwereel

19-04-2026 om 19:24 Topicstarter

Mugs schreef op 19-04-2026 om 17:43:

Hij heeft afgelopen jaar al wel wat ervaring opgedaan door solo (met tentje achterop) van Nederland naar Tbilisi (Georgië) te fietsen en later ook nog van Nederland naar Noorwegen. Dus hij weet in ieder geval enigszins waar hij aan begint...

De PanAmerican Highway?

https://www.davestravelpages.com/cycling-from-alaska-to-argentina-the-pan-american-highway

Ook dat is spannend voor de thuisblijvers, maar heel avontuurlijk als je het doet.

Auwereel schreef op 19-04-2026 om 19:24:

[..]

De PanAmerican Highway?

https://www.davestravelpages.com/cycling-from-alaska-to-argentina-the-pan-american-highway

Ook dat is spannend voor de thuisblijvers, maar heel avontuurlijk als je het doet.

Ja, dat is het plan. Een slordige 30.000km fietsen. Ik heb me nu al voorgenomen hem tzt bij het eindpunt op te wachten 😊

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.