Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Jongen blijft slapen?


Leene

Leene

14-10-2021 om 07:48

Viva-amber schreef op 14-10-2021 om 07:29:

Het is echt heel raar, seks binnen een vaste relatie is prima in huis. Casual seks is ook prima maar niet met steeds dezelfde want dan gaat moeder zich ongemakkelijk voelen

Zie andere reactie. Heeft deze dochter vaak casual sex gehad dan? Ze heeft een kind met iemand en ze ( vriend zij en baby)hebben een hele tijd bij ouders in gewoond. Moeder mag haar eigen emoties hier over hebben. Als je niet zo zgn vrijgevochten bent als jij ben je niet gelijk raar hoor

mother2

mother2

14-10-2021 om 09:23 Topicstarter

viva Amber wat snap je niet.......
Ze mag wel casuel sex hebben, maar IK heb daar moeite mee. Dat is MIJN gevoel.
Mijn dochter begrijpt dat en houd hier nu rekening mee.

Ik zou het vooraf willen weten als er een logé komt. Ik heb geen zin om 's ochtends verrast te worden van iemand in de badkamer of aan de keukentafel, zeker geen vreemden. Ook voor de andere kinderen lijkt me dat wel prettig. Zodat je niet (half)naakt naar de badkamer loopt en dan opeens de scharrel van je zus tegenkomt.
Mijn zus had op de middelbare school een vriendje die bij mij in de klas zat. Prima als die bleef slapen, maar onverwacht had ik dat niet echt gewaardeerd. Wij deden bijvoorbeeld thuis nooit de badkamerdeur op slot, maar als er een logé was wel.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

14-10-2021 om 10:33

Leene schreef op 14-10-2021 om 07:45:

[..]

Misschien vindt ze beiden wel niet leuk. De staat toch nergens dat ze het oké vindt dat deze dochter elke maand een andere vriend mee neemt.

Deze vraag gaat erom of ze moeite mag hebben met bepaald sexueel gedrag van haar dochter. Ja dat mag .... Wat hij of Viva Amber daar ook van vinden.

En als dochter daar problemen mee heeft kan ze op zoek gaan naar iets anders.Ze kan daar in ieder geval een begin mee maken. Of bij de bewuste FWB gaan slapen. Opgelost.

Dat kan allemaal, maar ik vroeg het aan TO en niet aan jou.

Bovendien was de vraag in de OP "Wat vinden jullie. Dit toelaten voor in de toekomst of "verbieden""

Dat ze er moeite mee heeft was al duidelijk gemaakt voor die vraag.

Toch ga ik wel een deel met Viva Amber
mee. Ben ook moeder van een 19jarige die na 3 jaar de vrijgezellige studente uithangt. Met altijd condooms en achterlichtjes in de handtas, die ze gebruikt zonder te overleggen. Ik vind dat ik geen enkele mening mag hebben over of en met wie zij het bed deelt. Of dat met een vriend, een scharrel, een ONS, een FWB of een andere afkorting is; haar lijf, haar keuze. Als ik vind dat ze te veel jongens aflebbert, is dat toch stiekem een beetje slut-shaming?

Gelijktijdig weet ik niet of ik het wil horen. Dat wilde ik niet toen ze een vaste relatie had en nu ook niet. Ik wilde ook geen last hebben als er meiden kwamen giechelen, dus de afspraak hier in huis is dat iedereen mag blijven slapen, als ik het maar weet en er weinig last van heb. Ontbijten is gezellig en het is fijn als iemand even gedag zegt, maar belangrijkste is dat ik het niet hoor. 

Biebel schreef op 14-10-2021 om 10:42:

Ben ook moeder van een 19jarige die na 3 jaar de vrijgezellige studente uithangt. Met altijd condooms en achterlichtjes in de handtas, die ze gebruikt zonder te overleggen. Ik vind dat ik geen enkele mening mag hebben over of en met wie zij het bed deelt. Of dat met een vriend, een scharrel, een ONS, een FWB of een andere afkorting is; haar lijf, haar keuze.

Het zou interessant zijn, puur om de redeneringen eens te ontrafelen, om het eens om te draaien.

Wat als moeder een FWB heeft, en dochter die tegenkomt? Mag ze daar geen zin in hebben, moeite mee hebben, het liever niet zien, of moet ze elke ONS hartelijk begroeten aan het ontbijt? Is het slutshaming als ze de seksbuddy van haar moeder liever niet tegenkomt? 

Ik denk dat het niet zozeer slutshaming is, maar meer dat je in een ouder-kindrelatie liever niet met de seksualiteit van de ander geconfronteerd wordt. Kinderen en pubers reageren ook "Ewwww, yuk" op hun ouders die seks hebben. Volwassen kinderen hebben geleerd hun puberale uitingen voor zich te houden, maar zitten doorgaans ook niet te wachten op intieme details over het seksleven van hun moeder of vader. Met andere mensen is het makkelijker.

Een vriend, verloofde of man is een officiele partner en daarbij kun je het seksgedeelte mentaal blokkeren. Je hebt interactie met die persoon omdat het een relatie van je moeder is, en over het seksgedeelte heb je het niet en dat wil je ook niet horen. In plaats daarvan kun je het hebben over familieaangelegenheden of werk of wat dan ook.

Als het alleen maar een ONS/FWB/fuckbuddy is, IS er geen ander gedeelte. Het is alleen seks, niks anders. Dat is nou juist het deel dat je niet wil meemaken. Prima dat je moeder seks heeft, je gunt haar de wereld, maar je neemt er liever geen notitie van.


(overigens, wat zijn achterlichtjes in de handtas? Ik denk dan aan fietslampjes, maar dan mis ik de link met een seksleven.....)

Mother2, volgens mij heb je het prima aangepakt. Je hebt aan je dochter duidelijk gemaakt dat je moeite hebt met deze situatie, zonder daarmee een oordeel te vellen over haar manier van leven. Lijkt me een fijne en volwassen vorm van communicatie; gewoon rekening houden met elkaar. Je leeft immers samen in een huis.

MRI

MRI

14-10-2021 om 12:17

slutshaming is één ding: dan vind je dat een vrouw niet haar seksualiteit mag uitleven op de manier die zij wil. Dat speelt hier niet volgens mij. Iets anders is de bezorgdheid van een moeder dat haar dochter seks heeft om andere redenen dan lust of liefde (erkenning bv) en op die manier gebruikt wordt. Ik heb zelf geen dochter maar kan me dat wel voorstellen. Is dat wat er hier speelt, TO?

Leene

Leene

14-10-2021 om 12:28

Biebel schreef op 14-10-2021 om 10:42:

Toch ga ik wel een deel met Viva Amber
mee. Ben ook moeder van een 19jarige die na 3 jaar de vrijgezellige studente uithangt. Met altijd condooms en achterlichtjes in de handtas, die ze gebruikt zonder te overleggen. Ik vind dat ik geen enkele mening mag hebben over of en met wie zij het bed deelt. Of dat met een vriend, een scharrel, een ONS, een FWB of een andere afkorting is; haar lijf, haar keuze. Als ik vind dat ze te veel jongens aflebbert, is dat toch stiekem een beetje slut-shaming?

Gelijktijdig weet ik niet of ik het wil horen. Dat wilde ik niet toen ze een vaste relatie had en nu ook niet. Ik wilde ook geen last hebben als er meiden kwamen giechelen, dus de afspraak hier in huis is dat iedereen mag blijven slapen, als ik het maar weet en er weinig last van heb. Ontbijten is gezellig en het is fijn als iemand even gedag zegt, maar belangrijkste is dat ik het niet hoor.

Je zegt ' ik vind dat ik geen enkele mening mag hebben over of en met wie ze het bed deelt.

Je hebt natuurlijk gelijk als je zegt dat en daar niets over te zeggen hebt tegen je volwassen dochter en ik zou het ook erg vinden dat je je kind niet meer zou willen zien omdat jij het niet eens bent met haar sexuele keuzes.

Maar mag je niets vinden? Ook niet als je merkt dat een relatie of hoe je zoon of dochter met sexualiteit omgaat hen geen goed doet. Het valt mij vaker op dat ouders uit angst ouderwets gevonden te worden, niet willen slutshamen of weet ik het wat hun mond maar houden. ' ik vind dat ik geen enkele mening mag hebben'. Sorry maar dat gaat toch te ver... Dat kan zelfs eindigen in onverschilligheid. Dondert niet wat je doet.. dat zul je heus niet.zo bedoelen maar ik denk dat er niets mis mee is als je het niet eens bent met bepaalde keuzes en dat onderbouwd. Dus niet alleen maar zeggen ' omdat ik het wil' en ja natuurlijk kiezen ze dan vervolgens hun eigen weg. Kinderen gaan niet dood van grenzen en ook volwassenen kinderen weten over het algemeen echt wel wat vader of moeder van iets vinden. Het gaat denk ik om respecteren van elkaars grenzen en het leven dat iemand anders leidt .

Leene

Leene

14-10-2021 om 12:31

Ginevra heeft mijns inziens een heel goed punt. Ik lees dat TO het ondertussen al besproken heeft met dochter.  Lijkt mij prima opgelost

Ginevra schreef op 14-10-2021 om 11:04:

[..]

(overigens, wat zijn achterlichtjes in de handtas? Ik denk dan aan fietslampjes, maar dan mis ik de link met een seksleven.....) 

Het gaat echt over fietslampjes. Ik heb een soort ‘spelregel’ dat de kinderen vrij zijn om dat te doen wat nodig is zodat hun vrienden veilig thuis komen. Dat betekent dat ze vrienden die zonder achterlicht willen wegrijden altijd zo’n achterlichtje mogen meegeven, zodat diegene zichtbaar is. En datzelfde zijn we later ook voor condooms gaan hanteren. Als je vriendin weggaat met een vriend- stop ze een condoom toe, als je bang bent dat ze het anders onveilig doet. 

Overigens is dat ik niks te vinden heb van mijn dochters seksleven iets anders dan opvoeden met normen en waarden. En ja, dat is lastiger dan uitleggen hoe verzekeringen werken, maar  gelukkig zijn er genoeg tv-series die soms als onderwerp van gesprek hebben gediend over wat je zelf wel of niet wil of zou willen in een relatie. Want dat kon nog wel eens de kapstok zijn zonder dat het awkward werd. 

Maar dan nog. 19. Die kunnen experimenteren en domme dingen doen. Daar overigens ook veel opener over praten dan jongere pubers. Ik denk dat ik best wel eens stop en tot hier zeg, maar dat doe obv wat kind laat zien. Als zij helemaal ongelukkig wordt, of doodmoe, van wat voor vorm van relatie ook, dan hebben we daar zeker wel een gesprek over. Als zij verdrietig is, of duidelijk niet gelukkig, dan is dát reden om te hebben of deze vorm van leven wel bij haar past. 

Of dat past bij nooit grenzen stellen? Het ene kind vindt dat ik het heel veel begrensde, het andere kind vindt juist van.niet. Dus de waarheid zal wel ‘ongeveer’ zijn

BlueHeart schreef op 13-10-2021 om 17:31:

[..]

Ze heeft er ook de leeftijd voor om op kamers te gaan, kan ze zoveel experimenteren als ze wil

Dusdat.

@Ginevra: bij een FWB is er wél meer dan alleen seks, namelijk vriendschap. Dat maakt dat er met een FWB (zoals de jongen/man in kwestie me inderdaad lijkt) wel iets overblijft als je het seksdeel mentaal blokkeert. Verder vind ik dat je uitleg wel hout snijdt, maar een FWB hoort voor mij niet in dat rijtje thuis.

mother2 schreef op 14-10-2021 om 09:23:

viva Amber wat snap je niet.......
Ze mag wel casuel sex hebben, maar IK heb daar moeite mee. Dat is MIJN gevoel.
Mijn dochter begrijpt dat en houd hier nu rekening mee.

Fijn dat jullie het hebben kunnen bespreken, zo zie je maar het ging veel simpeler dan sommige  aannames hier, netjes opgelost 😉

mother2 schreef op 14-10-2021 om 09:23:

viva Amber wat snap je niet.......
Ze mag wel casuel sex hebben, maar IK heb daar moeite mee. Dat is MIJN gevoel.
Mijn dochter begrijpt dat en houd hier nu rekening mee.

Er staat bij verbieden of niet...wat is je doel nou met die verheven mening over haar seksleven? Zij is 18+ plus. Je kan hooguit wat huisregels bepalen, maar verder wordt je dochter volwassen en mag zij een andere seksuele moraal hebben dan jij en ook een ander seksleven. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.