Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

non-binair het nieuwe punk?


Lieveheersbeest schreef op 23-09-2022 om 20:34:

[..]

Wij hebben nogal een verschillende kijk op het bewijzen van maatschappelijke problemen. De vorige discussie beweerde je dat discriminatie door de politie in de US "niet bestond" (niet 1 op 1 jouw woorden, maar dat was wel waar het op neerkwam). Vind je het heel erg als ik jouw bericht(en) mbt dit soort discussies en mbt onderzoek en bewijsvoering skip?

Dat heb ik helemaal niet gezegd. Wat ik heb gezegd is dat het idee dat Afro-Amerikaanse mannen een grotere kans hebben om dood te worden geschoten door de politie niet klopt, als je gaat corrigeren voor zaken als interacties met de politie waarbij er een vuurgevecht kan ontstaan.

Ik heb je daar toen ook voor verwezen naar boeken waarin je precies kan lezen hoe en wat met de verwijzingen naar de onderzoeken.

Kennelijk wilde je het niet weten. Dat mag. Maar het is wel flauw om dan op basis van onwaarheden mij in diskrediet te brengen.

Leestip voor mensen die wel geïnteresseerd zijn in feiten: Taboo, 10 facts you can't talk about. Wilfried Reilly.

Jillz schreef op 23-09-2022 om 12:03:

@bieb

"Net zo goed als je aannames maakt, dat als een vrouw dat wél doet, dat ze dat eigenlijk niet zou willen"

Waar doe ik deze aanname? Volgens mij leg je mij hier woorden in de mond waar ik niet achter sta. Ik vind het namelijk prima dat er vrouwen zijn die volledig thuis blijven om voor kinderen te zorgen. Die vrijheid gun ik ze van harte. Het enige wat ik probeer aan te geven is dat als je niet past in het stereotype beeld van de zorgzame moeder en vrouw dat je daar wel keihard op wordt afgerekend. En dat ik mij kan voorstellen dat als je wel binnen dat beeld van de zorgzame vrouw valt en je daar volledig happy mee bent dat je het probleem wat ik ervaar niet zult herkennen.

Uit een eerder topic dacht ik mij te herinneren dat jij minder werkt dan je partner en dat je daar perfect gelukkig mee bent. Als ik mij daarin vergis excuses.

Jij zegt dat ik onterecht salaris koppel aan mijn vrouw zijn. Toch is dat uiteindelijk onafhankelijk wel bewezen het geval geweest. Dus dat heeft niks te maken met mijn onderhandelings skills. En dat is dus ook precies wat ik bedoel met hetzelfde doen, namelijk onderhandelen en een kleinere kans op succes. Want tevreden was ik zeer zeker niet, die aanname doe jij.

Dat voor mannen andersom hetzelfde geldt dat ze bijvoorbeeld eerder in een gevecht verzeild raken, geacht worden minder emoties te tonen en in de horeca vaak geen toegang hebben tot de verschoon plek voor kind is net zo goed bizar. Daar doe ik toch niks aan af?

Gelijke kansen voor alle mensen wat mij betreft. Dus niet alleen voor vrouwen, ook al schieten die er op dit moment ten opzichte van mannen wel meer bij in.

Toch jammer bieb dat je hier niet meer op reageert. Ik vraag mij oprecht af waarom je in mijn bericht kritiek las op vrouwen die kiezen voor meer zorgtaken. En ik vraag mij af waar dat vandaan komt, is dat iets dat je in het dagelijks leven ervaart? Voel je je bedreigd door vrouwen die gelijke kansen willen? Heb je kritiek op carrière vrouwen? Waarom schrijf je steeds dat vrouwen niet zo in de slachtofferrol moeten gaan zitten? Waarom haal je niet gewoon je schouders op als een vrouw hier klaagt over ongelijkheid in plaats van het direct te bestempelen als gezeur.

Jillz schreef op 23-09-2022 om 21:16:

[..]

Toch jammer bieb dat je hier niet meer op reageert. Ik vraag mij oprecht af waarom je in mijn bericht kritiek las op vrouwen die kiezen voor meer zorgtaken. En ik vraag mij af waar dat vandaan komt, is dat iets dat je in het dagelijks leven ervaart? Voel je je bedreigd door vrouwen die gelijke kansen willen? Heb je kritiek op carrière vrouwen? Waarom schrijf je steeds dat vrouwen niet zo in de slachtofferrol moeten gaan zitten? Waarom haal je niet gewoon je schouders op als een vrouw hier klaagt over ongelijkheid in plaats van het direct te bestempelen als gezeur.




knip forumbeheer







Waarom gaat het de hele tijd over meisjes? Zijn vooral meisjes non-binair? Zo ja, dan is het helemaal zeker een sociaal verschijnsel.

JohnnyC. schreef op 23-09-2022 om 21:54:

Waarom gaat het de hele tijd over meisjes? Zijn vooral meisjes non-binair? Zo ja, dan is het helemaal zeker een sociaal verschijnsel.

Het zijn inderdaad vooral meisjes.

Angela1967 schreef op 23-09-2022 om 21:44:

[..]

Knip forumbeheer


Als je afwijkt van de norm levert dat altijd een soort van belemmering op. Ik snap niet zo waarom dat wordt gebracht als iets wat vooral vrouwen ervaren. 

Jillz schreef op 23-09-2022 om 21:16:

[..]

Toch jammer bieb dat je hier niet meer op reageert. Ik vraag mij oprecht af waarom je in mijn bericht kritiek las op vrouwen die kiezen voor meer zorgtaken. En ik vraag mij af waar dat vandaan komt, is dat iets dat je in het dagelijks leven ervaart? Voel je je bedreigd door vrouwen die gelijke kansen willen? Heb je kritiek op carrière vrouwen? Waarom schrijf je steeds dat vrouwen niet zo in de slachtofferrol moeten gaan zitten? Waarom haal je niet gewoon je schouders op als een vrouw hier klaagt over ongelijkheid in plaats van het direct te bestempelen als gezeur.

In het dagelijks leven haal ik daar ook mijn schouders bij op. Maar in een discussie is dat anders. Niet alleen omdat ik het er, grotendeels, niet.mee.eens ben  maar vooral omdat ik vind dat er heeeeel heeel veel anderen zijn die veel en veel meer reden hebben om.zich achtergesteld te voelen.   

DS1971 schreef op 23-09-2022 om 22:03:

[..]

Als je afwijkt van de norm levert dat altijd een soort van belemmering op. Ik snap niet zo waarom dat wordt gebracht als iets wat vooral vrouwen ervaren.

Misschien omdat de norm meer door mannen dan door vrouwen gezet wordt?

DS1971 schreef op 23-09-2022 om 22:03:

[..]

Als je afwijkt van de norm levert dat altijd een soort van belemmering op. Ik snap niet zo waarom dat wordt gebracht als iets wat vooral vrouwen ervaren.

gaap. jij bent al net zo. Soort cognitieve dissonantie oid?

Kijk dat dit volledig ander verhaal dreigt te worden dan waar draadje mee begon zie ik ook wel, dus ik houd me even sec bij mijn verweer tegen het 'onschuldige' gepraat dat "vrouwen toch zelf kiezen". 

gr Angela

DS1971 schreef op 23-09-2022 Angela1967 schreef op 23-09-2022 om 21:44: [..]  bieb63

15-01-2017 om 23:13


Los van het feit dat ik geen idee heb wáár de

Knip forumbeheer

ze reactie precies op was... gaat dit over ft kdv. Dat is aan de orde als beide ouders ft werken. Als het ft kdv niet nodig is, dan zullen beide ouders niet allebei ft werken. Dat doet er toch niet toe WIE er evt minder werkt? Dat zal mij worst wezen. Zoeken ouders lekker zelf uit.

Het één sluit het ander toch niet uit? ‘Vrouwen kiezen het zelf’ is misschien niet helemaal waar. Maar deze discussie is niet zuiver. Neem het geval van luchtvaartmaatschappij X die op de vingers werd getikt door een discriminatiewaakhond: de mannen verdienen er veel meer dan de vrouwen! Het haalde alle kranten, de CEO beloofde beterschap etc. Wat de krantenkoppen niet vermeldden was het feit dat de scheefgroei, als er al sprake was van een scheefgroei, bijna volledig te wijten was aan het feit dat er maar weinig vrouwen voor een goedbetaalde pilotenbaan kiezen en des te meer voor een baan als steward. En dat een piloot, man of vrouw, nou eenmaal meer verdient dan een steward. Man of vrouw. En dat het salaris verder niet onderhandelbaar is vanwege een strikte CAO. Dus dat er van discriminatie of ongelijke behandeling helemaal geen sprake is. Vrouwen willen gewoon minder vaak piloot worden.

Esther-Forumbeheer

Forum Moderator

23-09-2022 om 22:56

Angela1967 schreef op 23-09-2022 om 21:44:

[..]



Beste Angela, het is tegen de forum etiquette om naar discussies in andere draadjes te verwijzen. Quoten helemaal en dan ook nog zo oud en uit het verband getrokken. Dat zou iemand die zolang meeschrijft hier toch moeten weten. Ook speel je erg op de "man"  Ik heb het verwijderd.

Forum Moderator schreef op 23-09-2022 om 22:56:

[..]

Beste Angela, het is tegen de forum etiquette om naar discussies in andere draadjes te verwijzen. Quoten helemaal en dan ook nog zo oud en uit het verband getrokken. Dat zou iemand die zolang meeschrijft hier toch moeten weten. Ook speel je erg op de "man" Ik heb het verwijderd.

Aha sorry, het was zo precies hetzelfde dat ik het juist nuttig vond en illustratief. Maar ik snap 'm.

Gr Angela

DS1971 schreef op 23-09-2022 om 22:03:

[..]

Als je afwijkt van de norm levert dat altijd een soort van belemmering op. Ik snap niet zo waarom dat wordt gebracht als iets wat vooral vrouwen ervaren.

Dat snappen meer mannen niet. Laat het idee dat dat aan jou ligt (en niet aan de vrouw) eens op je inwerken...

een meisje die ik ken voelt zich soms een meisje soms een jongen dan kleed ze zich anders zei ik al in een andere topic ook

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.