Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Examens 2023

Doet je kind examen dit jaar of ben je op een andere manier betrokken. Klets mee! 


SuzyQFive

SuzyQFive

10-05-2023 om 15:53 Topicstarter

Sommige examens hebben al plaatsgevonden maar ‘officieel’ barst het vanaf morgen los.
Vmbo-scholen voor basis en kader mogen zelf de examens inplannen. Ze hebben de praktijkexamens ook al gehad. 
Ik werk op een vmbo met b/k en tl, onze /k leerlingen volgen het tl-rooster. Ze trappen dus morgen af met Engels. 

Hoe werkt dat dan met de theoretische examens van b/k, als ze die zelf mogen inplannen. Zijn die niet landelijk allemaal tegelijk?

Ik heb een zoon in 4Havo, dus lees graag mee ter voorbereiding

SuzyQFive

SuzyQFive

10-05-2023 om 16:20 Topicstarter

Lavande schreef op 10-05-2023 om 15:58:

Hoe werkt dat dan met de theoretische examens van b/k, als ze die zelf mogen inplannen. Zijn die niet landelijk allemaal tegelijk?

Ik heb een zoon in 4Havo, dus lees graag mee ter voorbereiding

Basis en kader doen digitaal examen. Elke leerling heeft daardoor een ander examen. Er is een grote toetsenbank en voor elk examen wordt door het afnameprogramma (Facet) een toets samengesteld. 
De gesloten vragen worden automatisch al nagekeken door het programma. De docent kijkt dan alleen de open vragen nog na. De tweede corrector is dan ook een docent van school zelf. 

Bij TL en h/v worden de examens in principe nog op papier gemaakt. Die worden dan nagekeken door de eigen docenten en dan gaan ze per post/koerier naar een andere school waar de tweede correctie plaatsvindt. 

Dochter heeft morgen nog geen examen, maar start vrijdag (HAVO). Gun het haar zo dat ze slaagt, na een hele moeilijke periode tijdens ce corona jaren.

Zoon doet Mavo examen. Start morgen met Engels. Brrrr ik ben zenuwachtiger dan hij Hoop zó dat hij het haalt!!!

Dochter heeft vandaag Nederlands gehad. Ging wel goed voor haar gevoel.
Morgen heeft ze biologie.

Succes iedereen! 
Ik mag weer examens surveilleren. Toch altijd bijzonder vind ik. 

heel veel succes voor alle examenkandidaten en geniet ook van deze speciale periode.

Ik heb een vwo 6 klas en een havo 5…… en dan nog een mini v6 groepje op onze vestiging voor speciaal onderwijs. Het blijft elk jaar weer spannend hoor…en dit jaar voor t eerst sinds  jaren weer een ‘gewoon’ examen. Zonder duim regeling, extra herkansing, spreiding of wat dan ook. Extra spannend..
Vrijdagochtend nog een hele ochtend  op school natuurkunde studeren voor  de (VWO)  liefhebbers..en dan  as maandag aan de bak. De havo zit echt  helemaal achteraan….….dat vind ik altijd een beetje eng. 

mijn dochter heeft morgen ook haar 1e theorie examen. Praktijk heeft ze al gehad en goed afgesloten (denken we).
Ze is serieus,  heeft zich goed voorbereid en het enige waar ik me een beetje zorgen om maak is haar concentratie (Ze heeft lichte vorm van adhd, met name op het concentreren dus).
Ze doet kader niveau en ik maak me wel zorgen om de slechte voorbereiding van (veel van) haar klasgenoten en de slechte support van de ouders. 

Ik ben niet gelovig maar wil wel een kaarsje branden voor haar.

Doen jullie ook iets speciaals? 

Widajo schreef op 10-05-2023 om 22:51:


Ik ben niet gelovig maar wil wel een kaarsje branden voor haar.

Doen jullie ook iets speciaals?

Geen examenleerling nog lange niet, hier maar las vorig jaar van een ouder die ieder examen een ontbijt in examenthema maakte. Vond ik een briljant idee.

Due-scimmie schreef op 10-05-2023 om 23:06:

[..]

Geen examenleerling nog lange niet, hier maar las vorig jaar van een ouder die ieder examen een ontbijt in examenthema maakte. Vond ik een briljant idee.

Wilde ik net gaan zeggen. Zoon heeft dat erg gewaardeerd en was ook echt een ontspanningsmoment elke dag want wat zou ik nu weer bedacht hebben.

wat een leuk idee. Vandaag economie, geen idee wat daar bij past maar ik ga wel even wat klaarzetten voor haar. 
Dank jullie wel

Hier vandaag Duits en Wiskunde B. Haar slechtste en beste vak. Normaal zou ik al op het werk zijn, maar heb beloofd even te wachten, zodat ze zich niet verslaapt.
De enige dag overigens dat ze twee examens heeft en de enige dag dat ze er een ‘s ochtends heeft.
Ze staat er heel goed voor, maar kan tijdens een examen nog wel eens dichtklappen.

Widajo schreef op 11-05-2023 om 07:01:

wat een leuk idee. Vandaag economie, geen idee wat daar bij past maar ik ga wel even wat klaarzetten voor haar.
Dank jullie wel

Boterham met pindakaas met aan de ene kant wat pinda's en aan de andere kant m&m pinda, pindarotsjes en pindakoekje dat is dan de uitbreiding van grondstof naar product, de boterham snijd je dan in de vorm van een pijl. 

Of een cirkel die een circulaire economie uitbeeld. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.