Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Examens 2023

Doet je kind examen dit jaar of ben je op een andere manier betrokken. Klets mee! 


Zoon doet vandaag wiskunde B vind het erg spannend. Heeft een zelf cursus gedaan. In juli volgt dan nog een mondeling examen.

Het wordt het eerste examen voor mijn dochter als docent Engels,  zelfs zij is een beetje zenuwachtig voor haar kindertjes 😂. Heel veel succes voor alle kandidaten!

Ysenda schreef op 11-05-2023 om 07:17:

[..]

Boterham met pindakaas met aan de ene kant wat pinda's en aan de andere kant m&m pinda, pindarotsjes en pindakoekje dat is dan de uitbreiding van grondstof naar product, de boterham snijd je dan in de vorm van een pijl.

Of een cirkel die een circulaire economie uitbeeld.

Ik moest hier even om grinniken, en vroeg aan mijn dochter of ze dat ook wilde. Ze keek vies en zei: ik doe geen examen VWO, niet van de kleuterschool! Jaja, tactische puber. Toen zei ze: maar ik wil voor wiskude wel komkommerschijfjes in plusjes en minntetjes en vierkant gesneden wortels. 😄

IMI-x2 schreef op 11-05-2023 om 07:55:

[..]

Ik moest hier even om grinniken, en vroeg aan mijn dochter of ze dat ook wilde. Ze keek vies en zei: ik doe geen examen VWO, niet van de kleuterschool! Jaja, tactische puber. Toen zei ze: maar ik wil voor wiskude wel komkommerschijfjes in plusjes en minntetjes en vierkant gesneden wortels. 😄

grappig, voor wiskunde had ik een tosti met de stelling van Pythagoras in ketchup. (Examen was 's middags en zoon ging ervoor eerst 2 uur naar de sportschool)

Zoon doet VWO examen en start straks met Wiskunde B. Ik ben aan het werk en mijn man ook en dat hij dus zelf bepakt en bezakt op school moet komen vind ik vooral spannend.  Hij heeft ADHD en dit soort dingen met spanning zorgen voor ongestructureerd gedrag.  Maar goed...losaten.....loslaten ..... is mijn mantra vandaag.

Zonnebloempje schreef op 11-05-2023 om 07:12:

Hier vandaag Duits en Wiskunde B. Haar slechtste en beste vak. Normaal zou ik al op het werk zijn, maar heb beloofd even te wachten, zodat ze zich niet verslaapt.
De enige dag overigens dat ze twee examens heeft en de enige dag dat ze er een ‘s ochtends heeft.
Ze staat er heel goed voor, maar kan tijdens een examen nog wel eens dichtklappen.

Mijn zoon heeft maandag 2 examens maar de rest is ook heel goed gespreid. Hij heeft eigenijk ook alleen maar examens in de middag behalve maandag geschiedenis en dinsdag Latijn.  

Heel veel succes gewenst voor alle examenkandidaten, ik hoop volgende maand een heleboel felicitaties uit te mogen delen!

Kimdekim schreef op 11-05-2023 om 11:33:

Zoon doet VWO examen en start straks met Wiskunde B. Ik ben aan het werk en mijn man ook en dat hij dus zelf bepakt en bezakt op school moet komen vind ik vooral spannend. Hij heeft ADHD en dit soort dingen met spanning zorgen voor ongestructureerd gedrag. Maar goed...losaten.....loslaten ..... is mijn mantra vandaag.

En even een appje/belletje een half uur voor hij moet vertrekken? 

ja dat heb ik uiteraard gedaan. Volgens hem was alles onder controle. 

Op mijn school heeft een leerling tijdens het examen de hele gymzaal onder gekotst....spanning en / of buikgriep...heel vervelend voor de leerling. Verder verliep het goed met de rest van de leerlingen ondanks dit incident.

Ach wat sneu, Gingergirl!

Onze zoon doet mavo-examen en had dus vanmiddag Engels. Hij was al voor de eindtijd van het examen terug thuis! Hij had de tijd dus bij lange na niet nodig volgens hemzelf.. ik hoop maar dat hij het niet onderschatte. Hij staat er op zich goed voor, dus heb er wel vertrouwen in dat hij het haalt. Hij heeft ADHD, dus ook hier is concentratie wel een dingetje  

Hier ging Duits wel Oké. Wiskunde B was fucking moeilijk, maar ging wel heel goed.

SuzyQFive

SuzyQFive

11-05-2023 om 21:36 Topicstarter

Grietje2 schreef op 11-05-2023 om 07:31:

Zoon doet vandaag wiskunde B vind het erg spannend. Heeft een zelf cursus gedaan. In juli volgt dan nog een mondeling examen.

Ik heb ook leerlingen via mijn andere werk die staatsexamens doen. 

SuzyQFive

SuzyQFive

11-05-2023 om 21:37 Topicstarter

Gingergirl schreef op 11-05-2023 om 17:54:

Op mijn school heeft een leerling tijdens het examen de hele gymzaal onder gekotst....spanning en / of buikgriep...heel vervelend voor de leerling. Verder verliep het goed met de rest van de leerlingen ondanks dit incident.

Ach, wat sneu zeg! 

SuzyQFive

SuzyQFive

11-05-2023 om 21:41 Topicstarter

-Nienke- schreef op 11-05-2023 om 19:41:

Ach wat sneu, Gingergirl!

Onze zoon doet mavo-examen en had dus vanmiddag Engels. Hij was al voor de eindtijd van het examen terug thuis! Hij had de tijd dus bij lange na niet nodig volgens hemzelf.. ik hoop maar dat hij het niet onderschatte. Hij staat er op zich goed voor, dus heb er wel vertrouwen in dat hij het haalt. Hij heeft ADHD, dus ook hier is concentratie wel een dingetje

Ik zat bij Engels TL erbij. Hier was de eerste na een uur klaar. Ik maak ze zelf ook altijd maar vond het een pittige deze keer. Veel lange teksten. En veel terugzoeken naar verwijzingen deze keer. En een tekst over de terugkeer van beren en wolven in een natuurgebied had echt pittige vragen vond ik. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.