Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

15 jaar e-bike of niet


SuzyQFive schreef op 11-05-2022 om 13:51:

[..]

Toch komt het een beetje belerend over: “ik vertel erbij waarom”. Als mensen je kennen weten ze toch al dat je vegetarisch bent? Misschien interpreteer ik je verkeerd hoor.


Ik ben niet vegetarisch maar we eten hier zo’n 3/4x per week vegetarisch. Ik heb nog nooit de behoefte gevoeld om aan mee-eters te verklaren dat er geen vlees in het eten zit 🤷🏼‍♀️.

Ook weer waar. Maar ik heb een paar extreme vleeseters in de familie die het merken en er stevig kritiek op hebben. Dan geef ik aan waarom (milieu, gezondheid, leed). Als zij hun biefstuk niet kunnen missen is dat hun keuze. Ik heb ongetwijfeld andere slechte gewoontes.

AlisonH schreef op 11-05-2022 om 14:48:

[..]

Ook weer waar. Maar ik heb een paar extreme vleeseters in de familie die het merken en er stevig kritiek op hebben. Dan geef ik aan waarom (milieu, gezondheid, leed). Als zij hun biefstuk niet kunnen missen is dat hun keuze. Ik heb ongetwijfeld andere slechte gewoontes.

Hier is vlees ook het belangrijkste onderdeel van de maaltijd en ik eet het ook elke dag. Als jij zou aangeven om vegetarisch te koken dan zou ik zeggen van laten we het samen eten dan maar overslaan. Dat zou voor mij echt geen enkel probleem zijn hoor en even goede vrienden.

Je bedoelt dus dat je liever niet bij een vegetarisch kokende vriend komt eten? Ik zou dat eerlijk gezegd een beetje flauw vinden. 

'Kom je bij me eten? Ja, gezellig! O wat, je eet vegetarisch, nou, laten we dan maar een borrel pakken in de kroeg en dan eet ik thuis wel' 

Dus misschien is dat voor jou geen probleem maar als je het zou brengen zoals je nu lijkt te doen in je posting dan kan ik me voorstellen dat dat voor de vegetariër wel enigszins een probleem is. 

Of meer algemeen geformuleerd: als je iemand te eten uitnodigt dan vind ik dat je rekening moet houden met wat de gast niet eet, maar niet zo ver hoeft te gaan dat je maakt wat de gast graag wel eet. 

Het probleem speelt bij mij niet want ik heb geen enkele vegetarier in mijn familie en vriendenkring. Maar zou ik iemand leren kennen die vegetarier is dan zou ik daar inderdaad niet gaan eten. Als ik iets niet lekker vind dan kun je dat heel goed aan mij merken. ik zou me dan opgelaten voelen en zou het ook onbeleefd vinden tegenover die persoon en ik kan er niks aan doen maar ik ga dan ook kokhalzen en krijg het niet doorgeslikt als ik iets echt niet lekker vind. Ik ben niet de meest makkelijke eter.

Temet schreef op 11-05-2022 om 15:21:

Of meer algemeen geformuleerd: als je iemand te eten uitnodigt dan vind ik dat je rekening moet houden met wat de gast niet eet, maar niet zo ver hoeft te gaan dat je maakt wat de gast graag wel eet.

Als ik gasten heb dan maak ik juist wat ze graag eten.

watertoren schreef op 11-05-2022 om 15:37:

ik kan er niks aan doen maar ik ga dan ook kokhalzen en krijg het niet doorgeslikt als ik iets echt niet lekker vind. 

Jij eet uitsluitend vlees dan? Dat je bij een ander geen groente kunt eten?

Wat een toestand dit 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

11-05-2022 om 15:41

Lieveheersbeest schreef op 11-05-2022 om 15:39:

[..]

Jij eet uitsluitend vlees dan? Dat je bij een ander geen groente kunt eten?

Wat een toestand dit

Als ze een moeilijk eter is dan kan ik me wel voorstellen dat je liever niet bij iemand eet die gerechten maakt die je (nog) niet kent. Helaas voor mij schuif ik alles in m'n bakkes, op oesters na.

Tickel schreef op 11-05-2022 om 15:41:

[..]

Als ze een moeilijk eter is dan kan ik me wel voorstellen dat je liever niet bij iemand eet die gerechten maakt die je (nog) niet kent. Helaas voor mij schuif ik alles in m'n bakkes, op oesters na.

Dat iemand vegetarisch is betekent niet direct dat er onbekende complexe gerechten op tafel komen te staan he

Temet schreef op 11-05-2022 om 15:18:

Je bedoelt dus dat je liever niet bij een vegetarisch kokende vriend komt eten? Ik zou dat eerlijk gezegd een beetje flauw vinden.

'Kom je bij me eten? Ja, gezellig! O wat, je eet vegetarisch, nou, laten we dan maar een borrel pakken in de kroeg en dan eet ik thuis wel'

Dus misschien is dat voor jou geen probleem maar als je het zou brengen zoals je nu lijkt te doen in je posting dan kan ik me voorstellen dat dat voor de vegetariër wel enigszins een probleem is.

Andersom gebeurt het vast evengoed dat de vegetariër niet eet wat de pot schaft bij de vlees/vis eter. 

Vlees kan toch apart..
Als iemand gluten-free eet, bereid ik dat ook apart. Het gaat toch om de gezelligheid van de aanwezige gasten.
Je nodigt mensen uit en dan hou je rekening met hun eetgewoontes.
De volgende dag ga je weer je eigen weg, of dat nu vegetarisch is of heel pittig.

Lieveheersbeest schreef op 11-05-2022 om 15:39:

[..]

Jij eet uitsluitend vlees dan? Dat je bij een ander geen groente kunt eten?

Wat een toestand dit

Ik eet wel groente hoor maar niet zo veel. Er zijn ook veel groente die ik niet eet zoals, spinazie, aubergine, spruiten, bieten, rode kool, courgette, gekookte wortelen en nog wel meer. Met kikkererwten, hummus en falafel hoef je bij mij al helemaal niet aan te komen. Ik kom lang niet aan 200 gram groente per dag. Er zijn dagen bij dat ik geen groente eet want erwtjes, witte en bruine bonen reken ik niet onder groente.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

11-05-2022 om 15:52

Lieveheersbeest schreef op 11-05-2022 om 15:43:

[..]

Dat iemand vegetarisch is betekent niet direct dat er onbekende complexe gerechten op tafel komen te staan he

Ik eet toch wel vaak bulgur, couscous, dahl en halloumi in vegetarische gerechten. Niet iedereen vind dat lekker. Er bestaan zelfs mensen die rijst vies vinden, of kaas.

En dan het verantwoorde eten gaan halen met de e-bike. Dit wordt wel een wonderlijk topic zo.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

11-05-2022 om 15:55

Auwereel schreef op 11-05-2022 om 15:53:

En dan het verantwoorde eten gaan halen met de e-bike. Dit wordt wel een wonderlijk topic zo.

Nee joh, dat laat ik bezorgen door HelloFresh 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.