Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kind groep 3 "onhandelbaar"op school

Rekenenisleuktaalook schreef op 13-02-2026 om 20:11:

[..]

Of wat gebeurde er in groep twee niet een nu wel?

Ja, dat kan ook.

Nou Rekenblablabla, leraren  Levenservaring is echt wel wat anders als iemand die ner van de Pabo komt..… Dus zo gek is mijn antwoord niet….

Ted68 schreef op 13-02-2026 om 20:33:

Nou Rekenblablabla, leraren Levenservaring is echt wel wat anders als iemand die ner van de Pabo komt..… Dus zo gek is mijn antwoord niet….

Wat onfatsoenlijk om iemand naam zo te verbasteren.

Nou Rekenblablabla, leraren Levenservaring is echt wel wat anders als iemand die ner van de Pabo komt..… Dus zo gek is mijn antwoord niet….

Net van de Pabo komen is dan ook iets dat je gewoon kunt zeggen. Net uit een ei komen is nogal aanmatigend. Jij vindt het ook niet leuk als je zo zou worden genoemd. 

Weet je, ik heb dit jaar ook een kind in de klas dat snel buitenproportioneel boos wordt. Gooit niet met stoelen maar er gebeuren vergelijkbaar heftige dingen. Ik ben 59 en ik weet het soms ook even allemaal niet meer. Toevallig gisteren ook een flink incident gehad. Hoeveel protocollen er ook zijn, over hoeveel scenarios er ook is nagedacht soms is er, uit het niets, weer een nieuwe situatie. 

Iedereen heeft er een mening over, ook andere ouders. Meestal dus een gevalletje; beste stuurlui staan aan wal. 

Is hij jullie enige kind of hebben jullie een groter gezin? Herken je (delen) van het gedrag en zijn er situaties waarin jij dit zelf ook terugziet of is hij compleet anders bij jullie? Wat maakt dat je het oordeel hebt dat het gedrag op de school door school wordt veroorzaakt, en het gedrag op de bso niet door de bso maar ook door de school veroorzaakt wordt? Waarom denk je dat dat niet aan de bso ligt?
Hoe is het gedrag van je zoon als jullie samen op nieuwe of drukke plekken zijn met veel prikkels?

Jullie hebben een onderzoek gedaan en dit gaf aan een disharmonisch profiel. Dat duidt op een iq onderzoek. Is er ook breder onderzoek gedaan? Bijvoorbeeld naar adhd, autisme, etc? Zo niet dan zou ik dat adviseren. Bij dergelijke onderzoeken leveren niet alleen jullie input aan, maar ook de bso en de school en wordt er breed gekeken. Ook kun je vragen of hij geobserveerd kan worden in de klas voor meer inzicht wat er gebeurt. 

Hier was er een ervaren juf en een juf net van de pabo. De net startende juf had dus wel goed door hoe ze mijn dochter kon ondersteunen en begeleiden. De ervaren juf maakt het alleen maar erger. (Was duo in hetzelfde jaar).

Hey, ik heb niet het hele draadje gelezen maar het woord overprikkeld komt bijzonder veel voor. Beetje modewoord nu maar het is natuurlijk helemaal niet zo dat ieder kind die buiten zijn raampje gaat dan maar overprikkelt is. 

Dit soort gedrag is over het algemeen uiting van een onvervulde behoefte. Die behoefte zou rust kunnen zijn maar net zo goed bijvoorbeeld meer verbinding, autonomie, competentie (is het aanbod passend) .... 

Ga er astjeblieft niet automatisch van uit dat rust of thuishouden zoals wordt gesuggereerd de oplossing is. Van onderprikkeling kan je net zo goed een volle emmer krijgen. 

Saartjepoes schreef op 13-02-2026 om 23:13:

Hey, ik heb niet het hele draadje gelezen maar het woord overprikkeld komt bijzonder veel voor. Beetje modewoord nu maar het is natuurlijk helemaal niet zo dat ieder kind die buiten zijn raampje gaat dan maar overprikkelt is.

Dit soort gedrag is over het algemeen uiting van een onvervulde behoefte. Die behoefte zou rust kunnen zijn maar net zo goed bijvoorbeeld meer verbinding, autonomie, competentie (is het aanbod passend) ....

Ga er astjeblieft niet automatisch van uit dat rust of thuishouden zoals wordt gesuggereerd de oplossing is. Van onderprikkeling kan je net zo goed een volle emmer krijgen.

Kind heeft ook moeite met toiletgang. Kans is groter imo dat dit kind overvraagt wordt dan dat het zich verveelt..

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.