Neweve
27-02-2026 om 17:24
Om welke (suffe) reden werd jouw kind vandaag boos?
De titel zegt het al maar om welke reden werd jouw kind vandaag boos (misschien zelfs tot tantrum aan toe).
To begint:
Mijn oudste was vandaag boos omdat ik haar haar shirt te snel had aangetrokken. 
Netherfield
03-03-2026 om 15:40
De mijne lopen jaarrond op Allstars. Ook als het vriest. Die strijd ben ik verloren toen ze 13-14 waren.
Jonagold
03-03-2026 om 20:13
Bakblik schreef op 03-03-2026 om 15:18:
[..]
Die strijd ging ik niet aan, wil jij op je teenslipper met hielbandje in de sneeuw? Doe maar! Kind was na 2 stappen buiten alweer op weg naar de deur.
😂
Inderdaad, hier ook zo'n hardleers type. Die hebben we dus (gecontroleerd) haar vingers laten branden aan de open haard. Ze wilde wat dat betreft ook niets van ons aannemen. Nou, dan moet je de gevolgen maar voelen.
Overigens ook de strijd om de Lelli Kelli schoenen verloren. Waar oudste (zoon) altijd wel te bewegen was toch de best passende schoenen te kiezen ipv de leukste/mooiste ging het bij dochter echt alleen om het uiterlijk. Ook hier wie niet horen wil moet maar voelen. Dus die heeft een paar maanden op niet-passende schoenen gelopen. Dat hielp een klein beetje, maar nog steeds was uiterlijk belangrijker dan hoe het zat.
En ook als peuterpuber erger dan als daadwerkelijke puber. Wij zeggen altijd dat jongste puberend geboren is en pas rond de puberteit stopte met dwars doen.
Due-scimmie
03-03-2026 om 20:16
Netherfield schreef op 03-03-2026 om 15:40:
De mijne lopen jaarrond op Allstars. Ook als het vriest. Die strijd ben ik verloren toen ze 13-14 waren.
Ach, ik vind zoiets strijd niet waard. Mijn 7 jarige loopt momenteel bij elke temperatuur boven nul in zijn korte broek. De enige die voelt of ie het koud heeft is hijzelf.
MissBobby
03-03-2026 om 21:25
Bakblik schreef op 03-03-2026 om 15:18:
[..]
Die strijd ging ik niet aan, wil jij op je teenslipper met hielbandje in de sneeuw? Doe maar! Kind was na 2 stappen buiten alweer op weg naar de deur.
😂
Ik ging hier ook zeker de strijd niet over aan maar kind kon zich hier al krijsend ter aarde storten op het moment dat ik alleen nog maar opperde dat schoenen een beter plan was. Kind werd hier ook wel Pippi genoemd door de bijzondere kleding- en kleurencombinaties.
pick your battles leer je er wel van in ieder geval….
MamaE
03-03-2026 om 23:25
Diezijnvanmij schreef op 02-03-2026 om 15:52:
[..]
Ik bedoelde vooral dit:
Ik trots, want dat lag vast aan onze geweldige opvoeding.
Haha ja, little did I know...
Ik heb de afgelopen jaren vooral geleerd om zachter en genadiger te worden. Naar mijn kind, naar mezelf en naar andere mensen. Ik heb soms nogal rechtlijnige opvattingen over het leven. De beste leerschool bleek een kind dat het leven soms best ingewikkeld vindt en een enorme spiegel is.
Bananenbrood
04-03-2026 om 13:14
Hier had de jongste gisteren een aanval omdat zijn zus naast hem stond.
Diezijnvanmij
05-03-2026 om 09:19
Hoe durft ze
Mijn jongste vanochtend:
- Omdat een andere pyjama niet geldt als 'omkleden' (voor overdag, buitenshuis)
- Omdat ze een broek aanmoest
- Omdat ze na de klei en de doos met blokjes het apenspel niet mocht pakken (dit was om 7.30)
- Omdat ik haar schoen aandeed, nadat deze uitvloog tijdens het loopfietsen
- Omdat ze op de stoep moest, er kwam een vuilniswagen aan
- Omdat ik wegging toen ze goed en wel op de opvang was
Succes ermee 
Alice12
05-03-2026 om 12:22
Oma, koe
Wil je een koekje?
Ja, die die die
Deze?
Nee, die die ( wijst een zelfde koekje aan die nog in de verpakking zit)
Ja, dat is deze, alsjeblieft
Nee, die die die ( begint met huilen)
Ik pak een ander koekje uit de verpakking.
Deze?
Nee, die die
Pff, koekje weer terug in de verpakking, pak een ander koekje uit dezelfde verpakking.
Ja, die was het. Dus uiteindelijk 4 precies dezelfde koekjes uit de verpakking gehaald. Maar mevrouw was zeer tevreden met dat specifieke koekje.
Neweve
05-03-2026 om 16:52
Alice12 schreef op 05-03-2026 om 12:22:
Oma, koe
Wil je een koekje?
Ja, die die die
Deze?
Nee, die die ( wijst een zelfde koekje aan die nog in de verpakking zit)
Ja, dat is deze, alsjeblieft
Nee, die die die ( begint met huilen)
Ik pak een ander koekje uit de verpakking.
Deze?
Nee, die die
Pff, koekje weer terug in de verpakking, pak een ander koekje uit dezelfde verpakking.
Ja, die was het. Dus uiteindelijk 4 precies dezelfde koekjes uit de verpakking gehaald. Maar mevrouw was zeer tevreden met dat specifieke koekje.
Je ziet toch dat het niet dezelfde is, de koekkruimels zijn anders georiënteerd
Neweve
05-03-2026 om 17:48
hij had honger naar wilde geen ontbijt.
Alles werd weggeduwd onder luid nee geroep.
Na 5 minuten besefte hij dat eten ook een optie was. At hij een hap brood en bij iedere hap werd hij zichtbaar vrolijker.
Alice12
05-03-2026 om 19:16
Neweve schreef op 05-03-2026 om 16:52:
[..]
Je ziet toch dat het niet dezelfde is, de koekkruimels zijn anders georiënteerd
![]()
Ja , zo dom van oma
Zeespiegel
05-03-2026 om 22:23
Diezijnvanmij schreef op 05-03-2026 om 09:19:
Hoe durft ze
![]()
Mijn jongste vanochtend:
- Omdat een andere pyjama niet geldt als 'omkleden' (voor overdag, buitenshuis)
- Omdat ze een broek aanmoest
- Omdat ze na de klei en de doos met blokjes het apenspel niet mocht pakken (dit was om 7.30)
- Omdat ik haar schoen aandeed, nadat deze uitvloog tijdens het loopfietsen
- Omdat ze op de stoep moest, er kwam een vuilniswagen aan
- Omdat ik wegging toen ze goed en wel op de opvang was
Succes ermee
Ah en dan moet je werkdag nog starten 🫂