Neweve
27-02-2026 om 17:24
Om welke (suffe) reden werd jouw kind vandaag boos?
De titel zegt het al maar om welke reden werd jouw kind vandaag boos (misschien zelfs tot tantrum aan toe).
To begint:
Mijn oudste was vandaag boos omdat ik haar haar shirt te snel had aangetrokken. 
ToetieToover
27-02-2026 om 21:35
Nehalennia schreef op 27-02-2026 om 21:29:
[..]
Oh my dit is toch wel next level..🤣
Nou, next level heb ik nog wel wat verhalen van toen ze tiener was. Inmiddels is ze wat rustiger als twintiger.
Nehalennia
27-02-2026 om 21:55
ToetieToover schreef op 27-02-2026 om 21:35:
[..]
Nou, next level heb ik nog wel wat verhalen van toen ze tiener was. Inmiddels is ze wat rustiger als twintiger.
I salute you
Diezijnvanmij
27-02-2026 om 22:56
Kind 1 (4) was vandaag boos omdat:
- Hij zijn Spider-Man pak niet aan mocht na het opstaan (tja, hij moest naar school)
- Hij een rode vruchten smoothie kreeg (had blijkbaar banaan moeten zijn)
- Hij geen ijsje kreeg bij de kinderboerderij
- Hij in de auto in slaap gevallen was
- Hij een bakje maïs kreeg i.p.v. een maïskolf
kind 2 (2) was vandaag boos omdat:
- Hij een rode vruchten smoothie kreeg (had ook banaan moeten zijn)
- Hij niet achterop de fiets mocht blijven zitten, toen we thuis waren en wij naar binnen gingen
- Toen hij zijn schoenen aan moest, omdat we naar de kinderboerderij gingen (prima, gaan we zonder schoenen)
- Toen hij zonder schoenen de auto uit moest bij de kinderboerderij
- we weer naar huis gingen (want ja, waarom niet)
- Hij in de auto in slaap is gevallen
- Ik hem een bakje met appel partjes gaf (4x)
- Het keuken deurtje niet meer open ging nadat hij zijn stoel ervoor geschoven had
ik heb het bedtijd ritueel niet meegedaan vandaag, maar hij is vast nog boos geweest.
Zeespiegel
28-02-2026 om 07:30
Kampeerder schreef op 27-02-2026 om 18:33:
[..]
Oh niet gezin in welke pijler het stond 😊
Maar wel grappig om te zien dat onredelijk boos zijn niet verdwijnt bij volwassenen 😁
Zeespiegel
28-02-2026 om 07:35
ToetieToover schreef op 27-02-2026 om 19:29:
[..]
Niet? Wow. Ik had een kind dat zó kwaad werd dat haar banaan afbrak, en de helft daarvan op de grond viel, dat ze de rest van zich afsmeet en ging liggen hoofdbonken op de grond. Harde plavuizen. Ik legde een yogamat onder kind (die mij ondertussen probeerde te slaan, bijten en schoppen omdat ik haar optilde), gooide de banaanrest naar buiten alwaar de eenden al snel kwamen om het op te vreten. Toen kind wat bedaarde en vroeg waar ‘naan’ was en ik wees en ze de eenden zag, ging ze over op kotsen van kwaadheid. Hop die halve banaan er weer uit. Duurde eventjes tot ze was bedaard hoor. Ik weet het nog. Het maakte grote indruk op mij. Daarna hebben we samen opgeruimd. Gebadderd. En zijn we naar de winkel gelopen voor nieuwe ‘naanen’.
[..]
Niet? Wow. Ik had een kind dat zó kwaad werd dat haar banaan afbrak, en de helft daarvan op de grond viel, dat ze de rest van zich afsmeet en ging liggen hoofdbonken op de grond. Harde plavuizen. Ik legde een yogamat onder kind (die mij ondertussen probeerde te slaan, bijten en schoppen omdat ik haar optilde), gooide de banaanrest naar buiten alwaar de eenden al snel kwamen om het op te vreten. Toen kind wat bedaarde en vroeg waar ‘naan’ was en ik wees en ze de eenden zag, ging ze over op kotsen van kwaadheid. Hop die halve banaan er weer uit. Duurde eventjes tot ze was bedaard hoor. Ik weet het nog. Het maakte grote indruk op mij. Daarna hebben we samen opgeruimd. Gebadderd. En zijn we naar de winkel gelopen voor nieuwe ‘naanen’.
Herkenbaar, gelukkig niet compleet met hoofdbonken maar toch. Banaan die afbreekt bij het pellen is een hals misdrijf, bij onze kleuter.
Niet als eerste de trap af mogen, is ook reden voor histerie.
Niet de favoriete paplepel op tafel is ook tijdenlang een ding geweest. Gevolgd door zelf lepel willen pakken. Als ik het deed, moest ik hem terug leggen, zodat kleuter hem zelf kon pakken. 🥺
Zeespiegel
28-02-2026 om 07:38
Diezijnvanmij schreef op 27-02-2026 om 22:56:
- Hij zijn Spider-Man pak niet aan mocht na het opstaan (tja, hij moest naar school)
- Hij niet achterop de fiets mocht blijven zitten, toen we thuis waren en wij naar binnen gingen
- Toen hij zijn schoenen aan moest, omdat we naar de kinderboerderij gingen (prima, gaan we zonder schoenen)
![]()
- Het keuken deurtje niet meer open ging nadat hij zijn stoel ervoor geschoven had
ik heb het bedtijd ritueel niet meegedaan vandaag, maar hij is vast nog boos geweest.
Pfft. Sterkte! Bij onze kleuter in de klas komt er af en toe gewoon een jongen als Spiderman naar school hoor. Pick your battles.
Kampeerder
28-02-2026 om 07:49
Zeespiegel schreef op 28-02-2026 om 07:38:
[..]
Pfft. Sterkte! Bij onze kleuter in de klas komt er af en toe gewoon een jongen als Spiderman naar school hoor. Pick your battles.
En dat gaat verder goed? Je hebt kinderen die gewoon zichzelf zijn in zo'n pak en meedoen met alles op school. Je hebt ook kinderen die dan de hele dag Spiderman zijn en de hele dag in hun rol blijven.
Mag duidelijk zijn dat de eerste best in pak naar school kan en de tweede liever niet.
Meesje
28-02-2026 om 09:44
[..]
Zo is mijn 4-jarige ook, inmiddels neemt het wel wat af. En zonder hoofdbonken gelukkig. Maar banaan die afbreekt: drama. Ik die het opruimt: drama. Als ik het niet zou opruimen wrs ook. Yoghurt: huilen want ik wil er honing op. Doe de honing er op. Maar nee, niet meer goed te maken. Volgende avond: yoghurt met honing; neeeee, dat wil ik niet! Stoot zelf haar drinken om: brullen. Ik veeg het op: had zij willen doen. Geef haar volgende keer een doekje: smijt doekje door de kamer. Goed gesprek. Volgende keer drinken om; ik span me al aan. Zij: staat op, pakt doekje en veegt het op. Yes! Opvoeding gelukt. Zelfde avond: stoot melk om. Begint te huilen en zwiept met een arm door de plas melk. Oh nee, toch nog wat op te voeden.
Meesje
28-02-2026 om 09:46
Diezijnvanmij schreef op 27-02-2026 om 22:56:
![]()
hahaha, ook herkenbaar. En dat je dan denkt: ik ga niet voor mezelf naar de kinderboerderij doe es leuk
Herfstappeltaart
28-02-2026 om 10:26
MMcGonagall schreef op 27-02-2026 om 18:35:
Met al die halve bejaarden hier, zullen er weinig moeders met peuters zijn. Lijkt me wel leuk hoor, ik vond dat een heerlijke tijd. Zelfs de boze buien om suffe dingen, die kleintjes kunnen zo echt helemaal opgaan in hun boosheid, maar daarna is het weer over en hebben ze weinig zorgen.
Mijn kind is vandaag niet boos geweest, al heeft ze wel even gemopperd over de regen en vervolgens mijn auto gepakt om naar haar werk te gaan.
Wel kleinkinderen. Mag dat ook? Die van mij werd boos omdat ik de pannenkoek aan stukjes had gesneden. Hij wilde hem opgerold en zo van happen 
ToetieToover
28-02-2026 om 10:48
Oh heerlijke verhalen. Doet me wel goed, al is het lang geleden. Poeh poeh het was wat. ![]()
Kampeerder
28-02-2026 om 11:09
ToetieToover schreef op 28-02-2026 om 10:48:
Oh heerlijke verhalen. Doet me wel goed, al is het lang geleden. Poeh poeh het was wat.
Nou hè, er zijn ook inderdaad nog dingen die me altijd bij zijn gebleven. Bij elke tosti die ik ooit nog doorsnijd denk ik over hoe dat het beste kan. Mijn zoon wilde zijn tosti graag eerst in de breedte en daarna in de lengte gesneden. Dan krijg je vier stukjes. Ik sneed eerst in de lengte en daarna in de breedte. Drama! Precies dezelfde vier stukjes, maar verkeerde volgorde.
Bakblik
28-02-2026 om 12:02
Verhaal uit de oude doos:
Jongste was bijna 4 toen we een feestje hadden van, de toch al niet favoriete, opa en oma. Met voorafgaand een bezoek aan de kerk. Zoon was al een beetje narrig dat hij niet in zijn favoriete shirt met draken en vuur mocht. Ik wilde hem een blauw overhemd aantrekken met daaronder een wit shirt. Zijn eigen witte shirt hing aan het wasrek op zolder ik probeerde een shirt van zijn zus over zijn hoofd te trekken maar toen hij het roze hartje aan de zoom opmerkte ging hij helemaal uit zijn stekker. Niet die met dat roze!!!!! En dat dan 100.000 keer herhalen.
Kwam man met de "geniale opmerking" dat mama zijn eigen shirt wel even droog kon strijken. Ik snouwen dat hij dat dan zelf moest doen, want de haren van dochter moesten ook nog uitgekamd en in een staart gedraaid worden.
Man naar zolder en na een hoop gejammer kreeg ik de conclusie: Ik weet niet hoe jij dat voor elkaar krijgt maar het lukt echt niet.
Ik met het shirt met het hartje aan de zoom naar boven even frutten met die strijkbout op zoon zijn eigen shirt en constateren dat het echt nog veel te nat was.
Het gewraakte shirt tactisch beet gepakt, naar beneden en shirt over zoon zijn hoofd getrokken. Overhemd erover schoenen aan en gaan.
Kerkviering en feest verliepen goed, kinderen gedroegen zich voorbeeldig.
In de avond waren we toch wel wat laat thuis, kinderen moe en wij ook. Gauw uitkleden, douchen en tandenpoetsen en in bed was de gedachte. Op het moment dat zoon na het douchen naar zijn kamer loopt ziet hij in het hoopje was op de overloop het shirt met het roze hartje.
HAD IK TOCH DIE MET DAT ROZE! DAT WILDE IK NIET AAN! Hij stortte zich jankend op de grond en heeft een kwartier liggen krijsen over het onrecht dat hem was aangedaan.
Leuk feitje om erbij te vertellen: Het eerste shirt dat hij 12 jaar later kocht van zijn kleedgeld was wit bij de onderboord en verliep naar boven toe in kleur met steeds meer roze erin om bij zijn nek helemaal roze te zijn.
Neweve
28-02-2026 om 12:15
Kampeerder schreef op 28-02-2026 om 11:09:
[..]
Nou hè, er zijn ook inderdaad nog dingen die me altijd bij zijn gebleven. Bij elke tosti die ik ooit nog doorsnijd denk ik over hoe dat het beste kan. Mijn zoon wilde zijn tosti graag eerst in de breedte en daarna in de lengte gesneden. Dan krijg je vier stukjes. Ik sneed eerst in de lengte en daarna in de breedte. Drama! Precies dezelfde vier stukjes, maar verkeerde volgorde.
Heel herkenbaar. Jongste is verbaal niet zo sterk maar heeft een enorme mening over hoe eten "bereid" wordt. En zelf doen dus owee als je de mandarijn schilt.
Greyli
28-02-2026 om 12:47
Mijn kind lag gister in bed om te gaan slapen en ineens werd hij heel boos en verdrietig omdat hij een cavia wilde...
Ik heb kind nog nooit over een cavia gehoord en we hebben al een kat.