Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Kat heeft baby gebeten


ToetieToover schreef op 04-03-2023 om 11:30:

[..]

Ik denk dat je niet verder komt dan de voordeur.

Exact, snap je het nu? 

Index224 schreef op 04-03-2023 om 11:35:

[..]

Exact, snap je het nu?

Jij plaats een kind onder de hond in de roedel?

Poezie schreef op 04-03-2023 om 11:46:

[..]

Jij plaats een kind onder de hond in de roedel?

Een kind en een hond behoren niet tot een roedel. Een roedel is een groep van dezelfde diersoorten. Hier in huis zijn we allemaal gelijk. 

En ja, ik plaats mijn hond in zijn eigen huis boven een kind dat hier niet woont. Ik heb niet gekozen voor dat kind. Wel voor de hond dus die gaat voor.

Index224 schreef op 04-03-2023 om 11:35:

[..]

Exact, snap je het nu?

Wij begrijpen elkaar hoor. 

ToetieToover schreef op 04-03-2023 om 11:57:

[..]

Wij begrijpen elkaar hoor.

Ahh toch wel. Maar dan is het nog bijzonderder dat je wel verwacht dat een ander de bewegingsvrijheid van zijn hond beperkt in zijn eigen huis omdat jij vertikt je kind op te voeden. 

Index224 schreef op 04-03-2023 om 12:01:

[..]

Ahh toch wel. Maar dan is het nog bijzonderder dat je wel verwacht dat een ander de bewegingsvrijheid van zijn hond beperkt in zijn eigen huis omdat jij vertikt je kind op te voeden.

Wij begrijpen elkaar maar we zijn het niet eens. 

Index224 schreef op 04-03-2023 om 11:51:

[..]

Een kind en een hond behoren niet tot een roedel. Een roedel is een groep van dezelfde diersoorten. Hier in huis zijn we allemaal gelijk.

En ja, ik plaats mijn hond in zijn eigen huis boven een kind dat hier niet woont. Ik heb niet gekozen voor dat kind. Wel voor de hond dus die gaat voor.

Jouw hond zal een kind willen corrigeren en daardoor onbedoeld het kunnen verwonden. Ik raad je aan je eens in te lezen in hondengedrag.

Index224 schreef op 04-03-2023 om 12:01:

[..]

Ahh toch wel. Maar dan is het nog bijzonderder dat je wel verwacht dat een ander de bewegingsvrijheid van zijn hond beperkt in zijn eigen huis omdat jij vertikt je kind op te voeden.

Het is makkelijker om je hond even af te zonderen dan een dreumes 100% te bewaken. Maar goed, het hangt af van de status die je je huisdier toekent. Ik heb er geen probleem mee om mijn kat uit de kamer te houden als er een jong kind rondloopt. De hondjes van mijn zus blijven vanzelf uit de buurt van de katten, die hebben er al kennis mee gemaakt. Dat was bijzonder, ik had nooit verwacht dat een hond het onderspit zou delven bij een kat.

Poezie schreef op 04-03-2023 om 12:21:

[..]

Jouw hond zal een kind willen corrigeren en daardoor onbedoeld het kunnen verwonden. Ik raad je aan je eens in te lezen in hondengedrag.

Ik denk dat je al mijn voorgaande reacties niet gelezen hebt. Mijn hond houdt er niet van om door kinderen geaaid of benaderd te worden. Zolang kinderen hem met rust laten, is er niets aan de hand. Corrigeren doet hij alleen wanneer er over zijn grenzen wordt gegaan. Gelukkig is het nooit zover gekomen, want daarvoor laat hij eerst tig stresssignalen zien. En die negeer ik niet. Dan moet je gelijk ingrijpen en hoeft hij niet te corrigeren (door te happen ofzo).

MMcGonagall schreef op 04-03-2023 om 12:25:

[..]

Het is makkelijker om je hond even af te zonderen dan een dreumes 100% te bewaken. Maar goed, het hangt af van de status die je je huisdier toekent. Ik heb er geen probleem mee om mijn kat uit de kamer te houden als er een jong kind rondloopt. De hondjes van mijn zus blijven vanzelf uit de buurt van de katten, die hebben er al kennis mee gemaakt. Dat was bijzonder, ik had nooit verwacht dat een hond het onderspit zou delven bij een kat.

Ik ben blij dat mijn vrienden hun dreumesen wel onder controle hebben. Zolang mensen hun eigen kind in de gaten houden, zijn ze welkom hier in huis. Ik wil namelijk ook geen tekeningen op de muur.

Index224 schreef op 04-03-2023 om 12:27:

[..]

Ik ben blij dat mijn vrienden hun dreumesen wel onder controle hebben. Zolang mensen hun eigen kind in de gaten houden, zijn ze welkom hier in huis. Ik wil namelijk ook geen tekeningen op de muur.

Je fantasie slaat op hol. Een incident met een hond is zó gebeurd. Ik ben als kleuter wel gebeten door een herder die geen signalen had afgegeven. Ik liep daar alleen maar langs. Wellicht had de eigenaar dat kunnen opmerken, zijn verweer was dat ik langs huppelde met zwaaiende armen. Zo’n herdergebit is in staat om dwars door een kleuterpolsje heen te bijten.

dat een hond signalen afgeeft weet ik niet.   Ik ben gebeten door een hond waar ik langsfietste. Mijn kind zat achterop en hij hing gelukkig in mijn been en niet in haar been. 

die hond zal vast signalen hebben afgegeven maar ja wat heb ik daaraan?  De eigenaar zei; ja hij schrikt erg van fietsers hij kan er niets aan doen (???). 
 
ik vertrouw honden sindsdien gewoon nooit meer.  

Feniks, even een advies van een dierenarts:
Als je huisarts zegt 'geen reden tot zorgen', is dat ECHT onzin. Kattenbeten zijn 99,9% van de keren mega vuil en leiden tot fikse abcessen, ze zijn berucht onder dierenartsen. Een klein wondje kan leiden tot een hele arm vol pus. Ik heb een miljoen keer liever een boze hond dan een valse kat in m'n spreekkamer vanwege de gevolgen van een beet. Als er gebeten is tot bloed, zou ik echt direct (afhankelijk van leeftijd baby) antibioticaprofylaxe willen hebben. 

absor schreef op 04-03-2023 om 12:36:

dat een hond signalen afgeeft weet ik niet. Ik ben gebeten door een hond waar ik langsfietste. Mijn kind zat achterop en hij hing gelukkig in mijn been en niet in haar been.

die hond zal vast signalen hebben afgegeven maar ja wat heb ik daaraan? De eigenaar zei; ja hij schrikt erg van fietsers hij kan er niets aan doen (???).

ik vertrouw honden sindsdien gewoon nooit meer.

Ongelooflijk toch. Hoe is dat afgelopen? 

Index224 schreef op 04-03-2023 om 12:25:

[..]

Ik denk dat je al mijn voorgaande reacties niet gelezen hebt. Mijn hond houdt er niet van om door kinderen geaaid of benaderd te worden. Zolang kinderen hem met rust laten, is er niets aan de hand. Corrigeren doet hij alleen wanneer er over zijn grenzen wordt gegaan. Gelukkig is het nooit zover gekomen, want daarvoor laat hij eerst tig stresssignalen zien. En die negeer ik niet. Dan moet je gelijk ingrijpen en hoeft hij niet te corrigeren (door te happen ofzo).

Wist je dat een hond ook een dergelijke reactie kan geven op geluiden en bewegingen? (Terwijl jij even koffie aan het halen bent)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.