Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Baby's van 2023 kletstopic


onze baby gaat ook niet uit logeren, maar voor mij geldt hetzelfde als Masatu. Ik geef borstvoeding en zoon komt regelmatig s nachts voor een voeding. Mijn oudste ging met 8 mnd voor het eerst logeren. Als mijn kinderen eerder zouden doorslapen zou ik het misschien wel eerder aandurven maar dat is dus niet zo. 

Masatu ik herken het Drinkpatroon. Voor mn gevoel hangt zoon s nachts zo'n beetje continue aan de borst. Hij was laatst een avond bij mijn ouders (ik ging uit eten) en daar dronk hij 3 flessen leeg. En hij had nog steeds honger. Ik denk dus dat hij overdag meer kan/mag drinken. Hij is drie dagen in de week niet bij mij (dan is hij bij papa of op kinderdagverblijf) en daar heb ik de flessen nu maar wat groter gemaakt in de hoop dat hij s nachts wat meer uren achter elkaar slaapt. Ik vind het niet erg dat hij niet doorslaapt (hij is pas 5 maand) maar elke 1.5 uur een baby aan mn borst s nachts gaat opbreken. 

Yvaine 

Suuus schreef op 18-12-2023 om 14:03:

Masatu ik herken het Drinkpatroon. Voor mn gevoel hangt zoon s nachts zo'n beetje continue aan de borst. Hij was laatst een avond bij mijn ouders (ik ging uit eten) en daar dronk hij 3 flessen leeg. En hij had nog steeds honger. Ik denk dus dat hij overdag meer kan/mag drinken. Hij is drie dagen in de week niet bij mij (dan is hij bij papa of op kinderdagverblijf) en daar heb ik de flessen nu maar wat groter gemaakt in de hoop dat hij s nachts wat meer uren achter elkaar slaapt. Ik vind het niet erg dat hij niet doorslaapt (hij is pas 5 maand) maar elke 1.5 uur een baby aan mn borst s nachts gaat opbreken.

Fijn, die herkenning.

Hier is hij 4 dagen overdag niet bij mij. Hij drinkt dan nu elke 3 uur 130ml. Dat is ook de frequentie dat hij bij mijn man om drinken vraagt. Bij de opvang is hij zo afgeleid dat hij zo 4-5 uur kan vergeten dat hij honger heeft en voeden ze hem meer op de klok. Bij wijze van experiment heeft mijn man vandaag eens 150ml geprobeerd te geven. Dat ging prima op, maar vervolgens wilde hij pas 4 uur later weer drinken en kreeg dus uiteindelijk minder binnen dan normaal.. lastig die hoeveelheden en dat je geen idee hebt hoeveel ze drinken he.

Die theorie die ik online had gelezen over minder lang laten drinken 's nachts zodat ze wennen aan minder melk werkt hier trouwens totaal niet. Als gevolg kwam hij namelijk gewoon (veel) eerder dan normaal voor een volgende voeding. De tijd 's nachts wat meer rekken (speentje er opnieuw in, naast mij in bed tegen mij aan laten slapen) lijkt beter te werken. Nouja, we klooien nog maar wat verder.

afrodite05

afrodite05

30-12-2023 om 20:59 Topicstarter

Zijn jullie goed door de kerstdagen heen gerold met de baby's? Hier was zoon de 23e ziek, hield tot de 25e aan. Gelukkig hadden we weinig gepland, gewoon lekker thuis. Wel zouden we de 23e naar mijn moeder gaan, maar zij kwam met al het eten onze kant op. En bij ons aangekomen werd het ondanks onze slechte verstandhouding momenteel toch redelijk gezellig, omdat ik een legpuzzel als afleider van vervelende gespreksonderwerpen had neergelegd. Wel wilde ze zoon constant vasthouden, oppakken, deed ze alsof ze alles beter wist ("je moet hem in de box leggen als hij moe is" - euh nee, daar slaapt hij nooit in, willen we ook niet want het is een speelplek). En dan vasthouden terwijl hij niet lekker is, doen we ook niet. Als je je niet fijn voelt, wil je toch lekker bij je papa of mama hangen en niet bij iemand die je eens per 2 maanden ziet... 

Gisteren was ze er weer, dit keer was schoonvader + partner er ook. Ook gisteren wist ze alles beter: hij had rode wangen en dat was Echt Niet Goed, hij was nog niet beter. Zoon is sinds de 25e al beter en heeft altijd rode wangen als hij net uit bed komt, maar "gelukkig" wist mijn moeder alles beter. Wat ik echt achterlijk vind, is het volgende: ze wilde per se zoon vasthouden. Dus nadrukkelijk gezegd: niet koffiedrinken terwijl je zoon vasthoudt. Nee nee, absoluut niet, zou ze niet in haar hoofd halen. (Heeft ze al eerder gedaan, daarom zo nadrukkelijk gezegd.) Vertelde man mij vandaag dat ze dat dus uiteindelijk wel weer heeft gedaan. Hij dacht dat ik het zag en vond het daarom niet gepast om er iets van te zeggen, maar ik was druk met al het eten op tafel zetten dus heb het niet gezien. Maar jemig, we zeggen het niet te doen, zij zegt dat ze het niet gaat doen, doet ze het tóch. En dat terwijl schoonvader, partner, man of ik hem prima even hadden kunnen overnemen. Graag zelfs, schoonvader en partner hadden zoon ook al even niet meer gezien... Maar mega eigenwijs. Even voor de duidelijkheid: mijn zus heeft een brandwond van hete thee toen zij een baby was, waar mijn moeder bij zat. Dus je snapt mijn angst en verbazing. Ik ben er best boos over, maar het heeft niet veel nut om er nu nog een punt van te maken. Ze lapt sowieso al onze regels aan haar laars. Toen zoon moe werd: "ik leg hem wel even in de box" Neehee, hij gaat gewoon naar boven en nee, dat doe jij niet, dat doet een van ons. Het feit dat zij voorlopig niet mag oppassen, heeft ze bij dezen maar weer bevestigd en verlengd. 

Zo, dat moest ik even kwijt, sorry.

Zoon zit sinds hij ziek was in een soort slaapregressie. Wij waren altijd heel verwend met dat we hem konden wegleggen, kusje en dan weglopen. Nou, zo werkt het niet meer, dan blijft hij jengelen en dat gaat over in huilen. Hij houdt zichzelf weer wakker met maaiende armen, dus je moet erbij blijven zitten, armen strak instoppen, hand op z'n buikje, andere hand over z'n bolletje aaien en pas als hij echt slaapt, kan je weg. Anders begint het weer van voor af aan. Ik hoop dat we hem dit snel kunnen afwennen. Zijn er hier al mensen door die slaapregressie (bij ongeveer 7 mnd) heen zijn en zo ja, hebben jullie je normale manier van in slaap vallen makkelijk teruggekregen?

Vervelend dat het met je schoonmoeder zo moeizaam verloopt! Was dat altijd al zo, of heeft de komst van kleinkind het verergerd? En zit je een beetje op 1 lijn met je man hierover?

Hier was kerst leuk, bij beide ouders een paar nachten wezen slapen. Verder lekker helemaal verzorgd. Het slapen ging wel steeds slechter en zoon begon ook steeds chagrijniger te worden na alle aandacht van familie. Eenmaal thuis gelukkig meteen weer goed. Met oud&nieuw thuis gebleven. Zoon was behoorlijk onder de indruk van al het vuurwerk! Ik was/ben helaas wel wat ziekig met hoofdpijn/geen eetlust/buikgriep-achtige klachten. Dat zorgt er dan helaas ook voor dat er minder borstvoeding beschikbaar is en zoon elke 2 uur wil drinken (ook ‘s nachts). Vandaag is hij weer naar de opvang dus kan ik weer fijn wat langer slapen / niks doen en hopelijk helemaal herstellen.

Hier is zoon de laatste week ‘s middags vanaf een uur of 15 veel aan het jammeren, wil alleen maar opgepakt/rondgedragen worden en niks is echt goed, slapen gaat ook maar moeizaam zo eind van de dag. Jullie nog herkenning of tips om de tijd tot ‘s avonds naar bed gaan te overbruggen? Als hij niet naar de opvang moet slaapt hij meestal tot 9 uur/half 10, dan rond 11:30-13:00, en rond 20 uur ‘s avonds naar bed (en tussendoor met veel gedoe nog 1-2x een halfuur slapen).

afrodite05

afrodite05

02-01-2024 om 17:40 Topicstarter

masatu schreef op 02-01-2024 om 15:19:

Vervelend dat het met je schoonmoeder zo moeizaam verloopt! Was dat altijd al zo, of heeft de komst van kleinkind het verergerd? En zit je een beetje op 1 lijn met je man hierover?
(...)

Helaas is het niet mijn schoonmoeder, maar mijn moeder. Contact was al steeds matiger toen we in het medische traject zaten om een kindje te krijgen. Nu zoon er is, weet ze sowieso alles beter. Dikke ergernissen dus. Gaat ze bijvoorbeeld oplossingen bedenken voor problemen die er niet zijn. Ik zei laatst dat ik een grotere maat pyjama's voor hem moest bestellen. "Hij kan toch ook in een romper en dan een extra deken?" Euh, hoeveel dekens moet hij hebben dan? En dat dat 's nachts onhandig is met de nachtvoeding (dan ook een extra deken terwijl je een worstelend kind op schoot hebt?), had ze ook niet aan gedacht. En waarom zou hij geen pyjama aan mogen? Nouja, dat soort dingen. 

Vervelend, dat ziek zijn en dan vaker borstvoeding moeten geven. Dan heb je juist alle energie nodig om beter te worden en wil je misschien juist even goed doorslapen, maar dat kan dan niet. Lijkt me moeilijk, maar ik hoop dat het snel over is, dat je snel weer beter bent. 

Het slapen wordt hier weer steeds gemakkelijker, dus ik duim voor je dat dat bij jou ook het geval is. Hier kan zoon zich in de ochtend/begin van de middag ook beter alleen vermaken dan rond 15/16/17. Dus dan zet ik hem vaak in de kinderstoel bij mij in de keuken terwijl ik kook en rare dansjes voor hem doe (gillen van het lachen). En anders toegeven aan het hangen. Als het nu mooi weer was geweest, zou je dan een wandelingetje kunnen maken (draagzak of wagen), maar dat vind ik nu ook niet zo'n aantrekkelijk idee.

Wij gaan dit weekend naar een hotel, ben heel benieuwd hoe dat gaat. We zitten er nu over te denken om voor die dagen toch maar potjes te halen, want gepureerd eet zoon beter dan stukjes. Maar ik ga geen staafmixer meenemen Verder vooral lekker veel met hem zwemmen en nog even iets bedenken wat wij kunnen doen terwijl hij slaapt... 

Pfff vervelend dat het ook nog eens je eigen moeder is. Heb je enig idee wat erachter zit / waar het door komt? Of oude patronen (soortgelijke houding van haar eigen moeder toen jij klein was) die opeens weer komen bovendrijven?

Ja, zelf ziek & borstvoeding is maar een stomme combinatie. Afgelopen dagen nog wel 2x een half flesje uit de vriezer gegeven zodat hij het wat langer uithield. Ik voel mij nog steeds niet echt top, maar qua hoeveelheid kolven ging het vandaag wel prima.

Dank voor de tips, continue entertainment of dragen werkt inderdaad. Jammer dat het zo snel donker is en het daardoor niet zo aantrekkelijk is om eind van de dag op stap te gaan. Misschien toch maar eens uitproberen, nog even boodschappen/winkelcentrum om 16 uur oid.

Qua hapjes: ik was een maand geleden begonnen met een heel schema met steeds 2 dagen hetzelfde, dingen weer terug laten komen, etc. Maar met de kerstdagen heb ik dat direct losgelaten haha. Hij eet nu gewoon wat wij toevallig eten qua fruit/groente, op hetzelfde tijdstip of al tijdens het koken. Ik prak het steeds met een vork heel fijn, dat gaat best prima, vooral met wat "vochtigere" groenten. Maar hij eet hier (op banaan na) ook niet meer dan een paar kleine lepeltjes.
Veel plezier alvast!

afrodite05

afrodite05

02-01-2024 om 21:42 Topicstarter

Thnx! En fijn dat het met gekolfde melk te regelen is. 

Wat mijn moeder betreft: zij denkt dat ze alles beter weet dan ik, ook wat voor mij het beste is, alsof ik 6 ben. Mijn zus is in haar ogen wel volwassen, maar ik ben duidelijk nog een kind. Heel irritant. Ze praat zichzelf ook vaak klem, zegt dat ze achteraf iets anders had bedoeld (wat dan duidelijk niet het geval was), dat komt behoorlijk vaak voor. Waar het vandaan komt, weet ik niet. Haar moeder overleed toen ik 1 was, dus geen idee hoe zij was. Ik denk dat ze gewoon heel graag de controle over alles houdt en alles bepaalt, maar voor mij voelt dat als verstikkend. Ze heeft lang alles voor mijn vader geregeld, maar nu hij is overleden, focust ze zich volledig op anderen. Maar dat is ook pas 3 maanden en dit gedrag vertoont ze dus al een jaar of 5. Ik geloof niet dat ze zich realiseert dat ze mij en mijn gezin van zich af duwt door dit gedrag, ondanks dat ik het haar al meermaals letterlijk heb gezegd. Ik zei vandaag nog tegen man dat ik haar dit keer niet zo vroeg wil inlichten als ik weer zwanger zou raken. En als ik weer met die HG in het ziekenhuis beland, is ze ook niet welkom. Vorige keer draaide het toen ook allemaal om haar. Toen heeft ze ook totaal onnodig de familie ingelicht dat ik zwanger was, door te zeggen dat ze naar mij ging (daar had ze moeten stoppen met praten) omdat ik in het ziekenhuis lag omdat ik zwanger was (6w). Ze had de hele familie ook al tegen onze nadrukkelijke wens in ingelicht over onze miskramen en zwangerschapstraject. Haar excuus: het is toch ook wat in haar leven speelde, dat moest ze van zich af praten. Pffff. Het zit me nog steeds zo hoog. Ik denk niet dat het ooit goed gaat komen, dat schijnheilige gedrag alsof alles goed is elke keer. 

Maar goed.

Ik wilde je nog de volgende tip geven: zoon is hier gek op gepureerd diepvriesfruit. Dan haal ik wat partjes perzik of wat stukjes mango uit de vriezer, even in de magnetron, staafmixer erop en dan eet hij zo een flinke hoeveelheid. Ik denk dat dat zoete hem wel bevalt. Verder doet peer het goed (zowel stukjes als geprakt) en banaan lukt soms in stukjes ook. Anders prak ik het en maak ik het wat dunner met water. Dat was een tip van het kdv, werkt hier goed. Die x aantal keer dezelfde smaak geven, doen wij ook niet. We geven gewoon wat voor handen is. Avondeten proberen we ook zoveel mogelijk op dat van ons te laten lijken. Gisteren vond ik het wel grappig: wij hadden een restje salade en een pizza gedeeld, zoon kreeg stukjes komkommer en wat broodkorsten waar hij enthousiast op heeft zitten kauwen. 

Wat vervelend van je moeder Afrodite, ik las ook je andere topic hierover. Ik zag daar veel goede tips voorbij komen. Hopelijk vinden jullie toch een manier die voor beide werkt en zo min mogelijk stress oplevert.
Ik zit zelf ook zeker niet altijd op één lijn met mijn moeder of schoonmoeder. Mijn schoonmoeder zei van de week bijvoorbeeld, zo nu is ze wel oud genoeg om met een knuffel te slapen. En ze wil dochter heel graag diksap geven, terwijl dochter water juist heel lekker lijkt te vinden. Zo zijn er nog meer dingetjes groter en kleiner waar we niet mee overeen komen. Gelukkig luistert ze wel goed naar onze wensen en past ze zich aan. Ik houd mijn hart wel vast voor hoe het later gaat want zowel ik als mijn man hebben overgewicht, en het is duidelijk dat de oma’s niet kunnen wachten met koek, snoep en gezoete drankjes. 
Onze dochter is de afgelopen maand ontzettend aan het spoken tijdens de nacht. Ze is een paar keer ziek geweest en dat heeft haar ritme wat in de war gegooid. Ze is elke nacht wel 4 of 5 keer wakker. Het begint me nu wat op te breken merk ik. Hoe gaat het slapen bij jullie?
Qua ontwikkeling leek ze de afgelopen tijd een beetje stil te staan maar ze is ook een aantal keer goed ziek geweest. Maar ineens sinds vorige week lijkt ze veel meer te snappen van wat wij zeggen. Ook is ze begonnen met tijgeren. Het gaat nog erg omslachtig en traag maar ze komt wel vooruit. Langzaamaan moeten we de woonkamer dus babyproof gaan maken. 

Hoe gaat het met onze 2023 baby's??

Hier is dochter nu bijna 4 maanden! Wat een heerlijk meisje is dit zeg. Zo gemakkelijk.. normaal hoor je altijd horrorverhalen over de tweede, omdat het dan opeens zo druk is. Maar eerlijk? Deze doen we er "gewoon" bij, ze is fan van slapen en als je haar signalen een beetje goed kunt lezen en dus op tijd merkt dat ze honger heeft of moe is, huilt ze geen moment. 
En als ze wakker is, is ze mega vrolijk. Ze vindt zelfs de fysiobehandelingen een feest  we hebben een kapotte baby denk ik. 

afrodite05

afrodite05

26-01-2024 om 09:11 Topicstarter

Hier is meneer zo goed als 8 maanden. Hij doet het prima, al snottert hij de hele boel onder en heeft hij mij daarbij aangestoken, maar dat schijnt normaal te zijn bij baby's en kinderen. Het is een blij ei, altijd lachen, zo leuk om te zien. Hij zit nu tussen tijgeren en kruipen in. 

Je hoort idd vaak dat de tweede dan terror is, dat hoop ik niet, want wij hebben wel een wens voor een tweede. Fijn dat dat bij jullie niet klopt. Hoe is de interactie tussen je dochter en je oudste, Regendrup? Lijkt me ook heel schattig. 

Ik ben trouwens ook heel blij met ons kdv. Ze denken fijn mee en hebben dezelfde houding tov kinderen als wij. Goede match dus. Zoon vindt het ook echt prima daar, altijd lachen op de foto's die we in de ouderapp ontvangen. Hij heeft nog nooit gehuild bij het afscheid. We merken daar dus niets van eenkennigheid, misschien juist omdat hij daar al sinds 3 of 4 mnd oud komt. Bij bezoek houdt hij ons wel scherp in de gaten, even checken bij ons of de vreemde wel ok is. Prima, dat heb ik liever dan dat hij straks vrolijk met elke vreemde meeloopt. 

Hier is zoontje 7,5 maand. Op wat verkoudheid/tandenpijn/etc. na gaat het helemaal prima

Qua nachten: hij slaapt nog in de cosleeper. 1,5 week geleden kwam hij nog elke 2-3 uur voor voeding (borstvoeding), volledig op verzoek. Daarvan was hij een deel ook niet echt effectief aan het drinken (paar slokjes en weer verder slapen), en daar was ik wel een beetje klaar mee. Dus sindsdien geprobeerd om de voedingen elke +/- 3 dagen weer verder te rekken (eerst naar 3 uur, daarna 3.5, nu 4 uur). Elke eerste nacht van het langer rekken was het 30-45 minuten rondlopen met gehuil / rondjes lopen / in slaap wiegen. Maar zodra hij zich erbij neer had gelegd dat het blijkbaar de bedoeling was om te gaan slapen, ging hij uit zichzelf verder met mijn nieuwe 'schema'. Het valt mij alles mee. Nu elke 4 uur, bijv. vannacht was het drinken om 21:30 - 1:30 - 5:30 - (half 8 opstaan) - 8:30. Vannacht was hij om half 2 heel veel & effectief aan het drinken, maar om half 6 eigenlijk maar weer een klein beetje en toen weer verder slapen. Maar een paar dagen dit schema weer aanhouden en dan kijken of ik het ook naar 4.5 uur krijg. Ik vind het prima als hij nog behoefte heeft aan een nachtvoeding (en daarna weer direct in slaap valt), maar bij voorkeur niet meer dan strict noodzakelijk (tenzij ziek oid).
Naast de voedingen stop ik nog 1-2x per nacht een speen in z'n mond en slaapt hij meteen weer verder. Maar dat merk ik zelf eigenlijk ook nauwelijks. Nu het niet meer elke 2-3 uur wakker is heb ik er zelf eigenlijk geen last van (en daarvoor viel het mij eigenlijk ook mee dat met een beetje op tijd naar bed & in het weekend uitslapen ik eigenlijk nergens last van had).

Tijgeren lukt sinds vorige week een beetje, maar alleen achteruit  Je moet hem af en toe ergens uit een hoek van de kamer vissen als hij zich weer eens heeft klem-getijgerd, en hij is soms wat gefrustreerd als hij dichter bij een speeltje voor z'n neus probeert te komen maar vervolgens alleen maar verder weg geraakt.

Verder zijn we hier nu steeds meer vast voedsel aan het geven. Ik vind dat wel een beetje zoeken i.c.m. borstvoeding. De meeste schema's die je online vindt gaan uit van hele vaste tijden (en grote hoeveelheden) fles drinken, terwijl zoontje alles op verzoek drinkt (meestal overdag wel elke 3 uur, 's avonds soms iets vaker). Verder het advies om altijd eerst de borst te geven en dan pas een hapje, maar dat doen we nu ook niet. Hij krijgt gewoon eten als wij ook eten (ontbijt/lunch/avondeten). Maar hij laat ook nog geen melk-maaltijd vallen. Misschien drinkt hij aan de borst wel iets minder, dat weet ik natuurlijk niet. Kdv accepteert het wel dat hij nog steeds vaak uit de fles drinkt (3x 130ml), maar tussen de regels door leek het met de overdracht wel een beetje alsof ze het maar ingewikkeld vonden dat hij nu 5-6 voedingsmomenten op een dag heeft daar (3x melk, fruithap, groentehap, broodkorstje sabbelen) en ze daar dus de hele tijd mee bezig zijn. Ik hoop dat er binnenkort een flesje overdag af kan, scheelt ook weer kolven. 

Fijn dat het zo goed gaat bij jullie! En sterkte Afrodite met je moeder.. hopelijk vinden jullie een manier om ermee om te gaan.

Leuk om een update te lezen van jullie babies, en ook om te lezen dat jullie eigenlijk tegen soortgelijke problemen aanlopen.

Hier gaat het goed met onze dochter. Ze is een paar keer ziek geweest en sinds die tijd was haar slaapritme helemaal ontregelt. Elke 1,5 a 2 uur werd ze wakker in de nacht. Overdag slaapt ze sowieso slecht. Op een gegeven moment waren we helemaal op en gestresst, en het was sowieso al een stressvolle periode. We hebben dochter toen voor het eerst een nachtje uit logeren gedaan en ze heeft daar gelijk de hele nacht doorgeslapen. Sinds die nacht heeft ze de slag te pakken en slaapt ze ineens weer lange stukken achter elkaar. Vannacht sliep ze vanaf 7.15 tot en met 5.00 en vervolgens na een fles weer tot aan 8.15. Het is zo fijn, we komen eindelijk weer een beetje bij. Tijgeren of kruipen doet ze hier niet, ze rolt overal naartoe. Wil ze naar voren rollen dan rolt ze op haar zij, en dan weer naar de andere kant op haar zij. Als ze ergens naartoe wil dan komt ze er wel.

Sinds kort ben ik ook met haar aan het fietsen. Wat een gedoe om op te stappen met een zitje voorop. Maar als we dan eenmaal fietsen is het geweldig. Ze zit dan te schateren voorop en ik vind het ook een heerlijk momentje samen. Het enige nadeel is dat de buggy niet meekan maar met de draagzak zijn kleine uitstapjes wel te doen.

Fijn van het slapen, Yvaine! Ook fijn om te lezen dat het niet-doorslapen niet gek is. Overal is toch de eerste vraag "En, slaapt hij al door?", en dat is soms best stom om elke keer te moeten beantwoorden met nee ("oh wat gek, die van mij sliep al na 2 maanden van 19-7 uur hoor"). Gelukkig heb ik er zelf niet heel veel last van, en mijn man slaapt er sowieso bijna altijd doorheen. 

Hier hebben we een fietskar met een baby-hangmat. Die gebruiken we al voor korte ritjes sinds hij een maand of 3 is. Inderdaad heel fijn om net iets verder weg te kunnen (naar centrum, zwembad, bibliotheek, vrienden, etc.) zonder met de auto te rijden of een eind te rijden. Zoontje vindt het geloof ik wel leuk (heb je wat minder in de gaten omdat de kar natuurlijk achter de fiets hangt) en valt er (vooral op de terugweg naar huis) regelmatig ook in slaap. Voordeel van de fietskar vind ik dat het meteen een wandelwagen is als je op de plek van bestemming bent. Losklikken van de fiets, voorwieltjes eraan en lopen maar. Ik denk daarmee ook eigenlijk niet dat we een voorzitje gaan kopen. Dus de fietskar gebruiken tot hij zelf fatsoenlijk kan lopen en er geen buggy/wandelwagen meer mee hoeft, en daarna in een zitje achterop. 

wat een leuke en vermakelijke berichten van mensen in hetzelfde schuitje

dankjewel voor jullie verhalen

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.