Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend maart 2022


Fijn dat alle echo’s goed zijn!

Wij zijn ook twee weken op vakantie geweest, fijn dat ik geen last meer had van vermoeidheid en verminderde eetlust. Aan het eind merkte ik wel vaker dat ik iets langzamer aan moest doen. Maar ik ben nu ook alweer 16 weken, wat gaat het snel!

Over bekkenklachten; ik had tijdens mijn vorige zwangerschap daar niet echt last van, maar toen tussen week 26 en 34 enorme bandenpijn bij bewegen, waardoor ik echt even moest stoppen. Ik deed toen ook ZwangerFit bij een bekkenfysio en toen ook een paar keer bij haar geweest. Na bevalling hield ik (voor mijn gevoel) erg lang last van zwaar gevoel in bekken bij staan en lopen, maar geen instabiliteit of verzakking oid aan over gehouden. Klachten gingen toen toch na een maand of 2 zelf weg gelukkig

Verlof moet ik ook echt even over gaan nadenken. Het voelt als zo'n ver van mijn bed show omdat ik pas net ben begonnen op mijn nieuwe functie, maar het is ook zo weer februari natuurlijk. Het gaat echt snel!

Gisteren weer een echo gehad (voor de geslachtsbepaling), we krijgen een meisje! We hadden het stiekem al gespot op de 13-weken echo, maar dit was even de bevestiging. Mijn man en ik zijn beide niet zo van de typische roze spulletjes, dus moeten altijd wel lachen als mensen zeggen "oh dan gaan jullie nu vast helemaal los met shoppen". Eerlijk gezegd kunnen alle kleertjes die wij leuk vinden voor zowel jongen als meisje, en ik trek haar straks ook gewoon donkerblauw aan ofzo hoor. Lekker stoer 

Hier is de kinderopvang trouwens ook al even geregeld. We waren echt maar net op tijd, het zat al flink vol. En we wonen niet eens in de Randstad.

Volgende echo (20-weken) heb ik trouwens op 27 oktober.

Leuk Bean, een meisje! Ik moet ook altijd wel lachen dat het krijgen van een meisje zo gepaard gaat met een stereotype beeld.

Wij horen morgen wat we krijgen!

Mbt verlof ga ik extra verlofuren bijkopen en deze zet ik aansluitend aan mijn verlof in, zodat ik een maand (4/5 weken) langer verlof heb. Kijk er nu al naar uit! Ik ben van plan om tot 36 weken door te werken, mits dat allemaal lukt. 

Wat leuk een meisje Bean!

Ik heb mijn verlof al geregeld, als het lukt werk ik tot 36 weken. Ik had wel een week eerder willen stoppen, maar dat komt niet goed uit met de overdracht van mijn werk. Ik wil mijn verlof niet verlengen met extra verlof, aan het werk gaan was wel goed voor me.

Ik ben afgelopen tijd veel bezig geweest met de preventieve ondersteuning voor en na de bevalling ivm mijn ppd’s vorige keren. Ik ga na de bevalling regelmatig opgevolgd worden door de pop-poli en door het cb. Ik bij het cb nu een vast aanspreekpunt die ook ervaring heeft hiermee. Daarnaast heb ik me aangemeld voor zwanger sporten in een groep. En zij bieden ook een programma voor na de bevalling, ik denk dat ik dat ook ga doen. Preventief karakter en zorgen dat ik de deur uit kom. 


Aan de ene kant heel fijn dat dit allemaal kan (en er ligt nog een heel plan klaar voor als het wel uit de hand loopt). Maar het is ook wel heftig en confronterend dat dit allemaal nodig is. 

Leuk Bean, een meisje!
Spannend Karavaan, heb je zelf al een voorgevoel?

Kan me voorstellen dat het dubbel is Tinkeltje. Maar ik denk wel dat het goed van je is dat je de regie pakt. Misschien dat dit mentaal al een (klein) verschil kan maken.

Ik neem met 36 weken verlof. Misschien dat ik na het bevallingsverlof nog wat weken opneem maar daar twijfel ik nog over.
Ik vind het wel spannend worden allemaal merk ik. Deze zwangerschap gaat zo snel. Ik ben ook benieuwd hoe ons zoontje op zijn broertje gaat reageren. Ik hoop niet dat hij heel verdrietig of jaloers gaat zijn, dat lijkt me zo rot 

Goed dat je daar allemaal al over nadenkt Tinkelje! Hopelijk helpt het allemaal en krijg je er deze keer geen last van. Waarschijnlijk weet je het al, maar je schildklier kan ook invloed hebben op het ontwikkelen van een ppd. Ik 'mag' daardoor na de bevalling ook niet zomaar stoppen met mijn medicatie en moet het dan goed in de gaten houden. 

En Karavaan, hoe was de echo? 

Bean: ik acht de kans wel 90% dat ik weer een ppd krijg. Ik voel me op dit moment goed, dus ik maak me er nog niet heel druk om. Er staat dan een goed plan klaar.

Karavaan: ben benieuwd naar je echo

LaDolceVita: jij had ook een ppd gehad toch? Heb jij ook nog begeleiding daarvoor ter voorkoming van een nieuwe ppd?

Goed dat je het plan al klaar hebt staan Tinkeltje. 
Ik ben benieuwd Karavaan!

Ik heb inmiddels de geslachtsecho gehad en wij krijgen een zoon💙

Wat leuk Theetuin! Hebben jullie al een jongen of een meisje?

Een diagnose heb ik nooit gekregen Tinkeltje. Er werd meer gedacht aan iets in de hoek van burn-out. Na een bevalling die veel indruk maakte bleek mijn vader ernstig ziek. Hij was bijna overleden. Daarnaast die hele corona toestand natuurlijk, het was gewoon teveel in een keer. Ik hoop dat het dit keer allemaal wat rustiger mag verlopen. Ik gun het mezelf wel heel erg, een fijne kraamtijd.

Even een snelle post. De echo was prachtig, alles zag er goed uit en hij was flink aan het bewegen, ik voel hem sinds een paar dagen ook dagelijks.

en je leest het goed; we krijgen een derde zoon 💙

@ tinkeltje wat lijkt mij het heftig dat je van te voren al weet dat dit weer boven je hoofd hangt. Maar kan mij ook ergens wel voorstellen dat t rust geeft dat je je er nu al op kan voorbereiden.

Wat fijn dat iedereen weer mooie echo's heeft! Volgens mij is de verdeling jongen/meisje aardig gelijk. Leuk! Mijn voorgevoel is vanaf t begin al dat wij een meisje krijgen maar moeten nog even 3.5 week geduld hebben. 27 oktober hebben wij de 20 weken echo.

Karavaan, wat leuk! 💙

Ik vind het wel even wennen dat het nu best lang duurt tot ik weer een echo heb, vooral omdat ik nog niks voel. Maak me geen zorgen verder, maar het duurt nu nog zo lang haha. 

Super leuk om steeds meer gekleurde hartjes in de openingspost te zien!  Hier nog heel even geduld (tot dinsdag) en dan weten wij het ook!
Ook hier voel ik de baby soms. Het zijn nog hele kleine plopjes ik heb de placenta aan de voorkant waardoor het voelen wat langer kan duren. 

wat leuk allemaal alle goede berichten! 
Onze 20 wk echo is over 3 weken op 22/10. Ook nog even geduld dus! We hadden nog wel over een geslachtsbepaling echo nagedacht maar ik heb komende tijd ook veel afspraken met klanten staan voor werk, waardoor het plannen ervan lastig wordt. Dus dan nog maar even geduld en dromen over wat het zal worden! Mijn voorgevoel is trouwens dat we weer een meisje krijgen. Ben benieuwd of dat klopt!

Hier ook een placenta aan de voorkant dus nog geen beweging gevoeld.

Mijn dochter was bij geboorte vrij groot qua lengte en gewicht (ruim 4,2 kg bij 40+5). Bij de 13 weken echo van deze zwangerschap leek ons kindje ook al wat voor te lopen op de groei, en later in de zwangerschap zal de groei dus ook nog goed in de gaten gehouden worden. Hoe zit dat bij jullie, waren jullie kindjes bij geboorte groot of juist klein? En wordt dat deze zwangerschap ook nog in de gaten gehouden? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.