Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 15-31 juli 2021


Wat fijn Lenthe dat je dochter al zo mooi doorslaapt. Ik vraag me af welke flesvoeding je geeft en wanneer begon ze echt door te slapen. Slaapt ze ook al voor de fles van 23:30? 
Bij ons wordt dochter steeds wakker rond 3 uur/4 uur. Is dan onrustig maar lijkt geen honger te zijn, want ze drinkt dan niet veel. We rekken nu tot 5:30-6:00 uur en geven dan de ochtendfles. Hopen dat ze binnenkort langer doorslaapt. 
lastig dat je zoon jaloers is. Misschien helpt het om wat 1 op 1 tijd met hem te besteden en hem veel te laten helpen/betrekken? Of misschien doe je dat al.. best lastig lijkt me. Hopelijk trekt het snel bij

Hee meiden!

Ik lees nog steeds mee, leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat. Ik reageer niet heel veel meer, maar ik vind het best pittig om 5 dagen te werken en dan de tijd te vinden om te reageren haha!

Ik heb mijn 5e werkweek er alweer op zitten. Vond de eerste 2 weken heel zwaar, maar nu is het eigenlijk alweer 'normaal'.

Opvang gaat heel goed. Onze kleine man vind het heel erg leuk. Had het er wel heel erg moeilijk mee om hem zo achter te laten, maar heb daar nu geen probleem meer mee. Krijg leuke updates en foto's tussendoor en hij is altijd vrolijk als ik hem ophaal.

Ontwikkeling, gaat echt allemaal veels te snel. Hij schater lacht al. Van de week is ie omgerold van rug naar buik. Geen idee hoe, was een flesje maken en ineens lag hij op de speelkleed op zijn buik. Had er dikke schik om haha. Maar helaas maar 1x gebeurd. Verder veel brabbeltjes en lachjes. Alles moet ook in zijn mond (kwijlt helaas ook veel daarbij 🤣)

Flesje. Hij drinkt 5 flesjes (heel soms 6) van 150 + 5 schepjes. Merk deze week dat ie er niet meer genoeg aan heeft, dus doe de fles van 18.00 vaak 180 +6. 

Vaccinatie, deze week zijn eerste prikjes gehad. Zag er erg tegenop, maar ging echt super goed! Was eventjes huilen maar verder de hele dag vrolijk. Had wel wat koorts in de avond, maar qua gedrag niks van gemerkt.

Doorslapen. Dat deed hij echt al weken, sws altijd al goede nacht slaper geweest. Sliep zelfs vaak al van 20.00 tot 7.30. Alleen deze week komt ie weer 1x in de nacht voor voeding. Geen idee waarom, is wel even zwaar weer. Hoop dat het snel over is haha.

Mirriemirrie: Lief dat je meedenkt. Wanneer we hem de fles geven, heeft hij al geen slaapzak meer aan. Ook verschonen we hem halverwege de fles, i.p.v. voor de fles (anders valt hij in slaap en drinkt hij te weinig 🙈). Wat de hoeveelheid betreft, hij krijgt flessen van 150 + 5 schepjes. Deze drinkt hij meestal niet leeg. Ik denk dat ik gewoon geduld moet hebben, haha. Zijn broer heeft ons misschien een beetje verwend, want die sliep door met de 2,5 maand. 

Afgelopen week kwam hij pas rond 04:00 uur voor zijn fles. Dit hield hij een aantal dagen vol, dus ik had al een beetje hoop dat hij wat meer door ging slapen. Helaas is komt hij nu een paar nachten weer rond 02:00 uur. 😅

Ik vind het stiekem wel fijn dat een aantal hier het ritme en de nachtvoedingen herkennen. Laten we maar hopen dat alle baby's snel door gaan slapen. 🍀 

Lente: Heel herkenbaar dat je zoon soms jaloers is. Ik merk dat hier ook bij vlagen, al moet ik zeggen dat het steeds beter gaat. 

Misschien een intieme vraag: was jullie eerste menstruatie ook zo hevig? Ik verlies nu meer bloed dan tijdens de kraamweek! Heb weer kraamverband gekocht, heb er nu twee aan elke keer en nog om het uur verschonen. Vannacht ook het bed moeten verschonen. Kan me niet herinneren dat dat bij mijn zoon ook zo was, maar toen zat ik al weer aan de pil. Hoop dat het eenmalig is zo heftig.

Wat een ellende 

Positieve noot is dan weer dat dochter al een paar dagen de nacht volledig doortrekt  Mooie timing, nog 1 week verlof en dan weer aan het werk. 

@ftm, hier ook foto updates van de opvang. Zo fijn (en leuk om tijdens het kolven op werk te kijken/lezen).

Hier rolt ze wel naar de zij maar nog niet door naar de buik, met hulp wel. Ze is kan wel steeds langer op haar buik liggen. 

@mirrie, hier een spiraal laten zetten dus geen echte menstruatie. Maar de eerste week met spotting duurde wel langer dan normaal...

He Mirrie, wat vervelend zo'n hevige menstruatie! Denk je na de bevalling en kraamtijd alles gehad te hebben, komt dat erachteraan...
Zelf ben ik nog niet ongesteld geworden, en van mij mag dat nog máánden wegblijven. Ik vind het zo'n stom gedoe en had ook vaak last van krampen die naar nu is gebleken te vergelijken zijn met weeën.

Hier gaat verder alles zijn gangetje. Man is de komende 2 weken nog thuis dus dat is erg relaxt. Komende week weer langs het consultatiebureau, ik ben benieuwd hoeveel hij is aangekomen. Behoorlijk wat denk ik, de laatste paar weken heeft hij enorm veel spek gekweekt

Hi dames! Hoe gaat het met jullie? Al helemaal gewend aan het moederschap en is het goed te combineren voor diegenen die al(weer) aan het werk zijn?

Mirrie vervelend dat je menstruatie zo heftig is. Ikzelf ben nog niet ongesteld geweest. En lekker dat jullie kleine inmiddels doorslaapt, of was dat iets tijdelijks?! Onze kleine sliep vorige week door, maar komt inmiddels weer rond 04.00 uur. Hij slaapt dan weer snel, dus ik vind het niet zo erg. 

Lapjeskat hoe was het bij het CB? Hoe groot/zwaar is jullie kleine nu? Gezellig he, die spekjes😀

Kleine is hier vandaag een half dagje wennen bij het KDV. Ik ben benieuwd! Nu al zin om hem weer op te halen (nog 2.5 uur, haha..)

Mijn kindje heeft inmiddels haar wendag gehad. Ze heeft het volgens mij hartstikke fijn gehad, lacht naar iedereen... Ze slaapt er ook. Maar ze slaapt overal, dus dat is makkelijk.

Ik ben weken geleden al ongesteld geworden. Superveel buikpijn, superveel bloed... ik herkende mijn lichaam bijna niet meer. Een paar weken geleden voelde ik weer die buikpijn, maar kwam er geen menstruatie. Die is er nog steeds niet. Ik vind dat heel erg ongemakkelijk, ik heb het gevoel dat als ik moet gaan werken ik ieder moment kan gaan menstrueren. Ik hou niet van dat onberekenbare.

hey meiden. Ik had een poosje geleden een hele lap getypt en toen nooit afgemaakt.
Nu maak ik het ff af want ik zit in mijn eentje in de bieb

Ook mijn mannetje is nu aan het wennen op KDV. Ik denk dat het wel goed gaat maar ik vind het toch lastiger dan verwacht. Het is gewoon een makkelijk kind dus ik voel me ook niet opgelucht ofzo. Om 3 u haal ik hem weer op.

Het slapen gaat hier goed. Hij slaapt in zn eigen kamer en kan wel 8/9 u achter elkaar slapen, maar nooit van 11 tot 7 of 12 tot 8. Wekken voordat ik naar bed ga heeft geen enkele zin dus daar ben ik mee gestopt. Hij mag zn ritme zelf bepalen. Gister ging die om 19:00 slapen en werd het 03:15 en toen 07:00. Het is steeds vergelijkbaar. Soms is de 2e keer 07:30, maar soms ook 05:30. Heb met kdv afgesproken dat ik dan dus gewoon eerder kom. Dan begin ik eerder met werken en ben ik ook eerder thuis. Ze zijn heel flexibel gelukkig.

Vivavette ik ben benieuwd hoe wennen is gegaan!

Menstruatie: naast volledige borstvoeding ben ik ook aan de minipil, dus ik denk niet dat daar een menstruatie doorheen gaat breken. Heb ik ook echt geen zin in. Het is nog steeds niet helemaal goed down under.
Zondag 12 weken en seks doet nog steeds pijn. Ik zal blij zijn als het straks weer normaal is daarzo! Eerst (na 6 weken) wist ik zeker dat ik niet gespannen was en dat het echt nog een wond was maar inmiddels weet ik het niet meer zeker. Het levert toch wel een beetje spanning op natuurlijk.

Aviendha: Hier is het wennen goed gegaan, en bij jullie? Hij is geweest van 08.30 tot 12.00 en heeft 2 uur geslapen en niet gehuild. Volgende week een hele dag en daarna 2 dagen p/w.
Vervelend dat seks nog steeds pijnlijk is. Ik weet dat je bij onze vk daar een afspraak voor kan maken. Als het aanblijft, wellicht iets om te overwegen?

 Vivavette fijn dat het goed is gegaan!! hier is het ook goed gegaan. Wel wat korter, van 12 tot 3, en ik ging pas om half 1 weg (intake gesprek en nog even gevoed). Hij heeft daar nog 90 cc uit de fles gedronken en drie kwartier geslapen. Hij heeft ook niet gehuild maar wel een geluid gemaakt dat overgaat in huilen als je geen actie onderneemt dit was helaas wel t enige wenmoment, maandag moet ik weer werken en dan gaat ie 3 dagen... maar ik werk heel dicht bij het kdv en ze kunnen altijd bellen. 

Misschien moet ik dat inderdaad overwegen. Ben alleen bang dat ze met een eendenbek gaan kijken en dat wil ik nu natuurlijk echt niet. Eendenbek is denk ik een onrealistische angst, maar ik wil eigenlijk helemaal niks daar (behalve mijn man). ik wacht voorlopig liever even af, ik vind dit toch wel erg ongemakkelijk. Gelukkig is mijn man heel begripvol en leiden er meer wegen naar Rome (zijn woorden, haha)

goedemorgen!

@avienda, hier zijn sommige standjes veel fijner dan andere, maar naarmate de tijd verstrijkt is er meer mogelijk. 

Kdv, hier was de "wendag" van 9-4 wegens tekorten kon dit niet vooraf en tsja ik moest zelf gewoon werken natuurlijk.... Het ging overigens super goed, maar ze is dan ook een makkelijke slaper. 
Flesjes zijn nu 120cc, dat kolf ik net (wat met 3 dagen achter elkaar soms wel spannend is). 

Aviendha: snap ik, ik zou ook niet zoveel zin hebben in "gedoe" down there.. Hopelijk heelt het met de tijd en wordt het steeds fijner! Tijd en ontspanning doen ook veel denk ik.

Neweve: Fijn dat het bij jullie ook goed is gegaan! 

Nachten: Kleine update van onze nachten. We zijn toch maar weer begonnen met hem 's avonds wakker te maken voor zijn fles. Hij lijkt het nu wel op te pikken en drinkt dan +- 100 cc van de 165. Daarmee lukt het hem om na die fles door te slapen tot 05:00/06:30 uur. Hij wordt dan vaak wel even rond 02:30/03:30 uur onrustig, maar als hij dan zijn speentje heeft is het meestal weer goed. Soms pak ik zijn hand vast (ligt in zijn wieg naast ons bed) en dan wordt hij ook helemaal rustig. 

Menstruatie: Is hier na een week of 10 weer op gang gekomen. De menstruatie zelf is me reuze meegevallen, alleen de dagen voordat ik ongesteld werd had ik al veel krampen. Dit is voor mij niks in vergelijking met wat het meer dan 10 jaar geleden was. Ik kan nu achteraf zeggen dat ik toen iedere maand weeën had  water mijn menstruatie. Na mijn zwangerschappen gelukkig niet meer, maar ik kan me voorstellen hoe vervelend is als je zo'n last hebt. Vanaf hier een digitale knuffel voor jullie Mirriemirrie en Wilgentak! 

Wendag: Hier nog geen wendag afgesproken. Ik hoef ook pas halverwege december weer te werken, dus ik verwacht dat het kdv hier over twee weken een afspraak voor wil maken. Wel fijn dat het bij jullie allemaal goed is gegaan. 

Aviendha: Heel begrijpelijk dat je even geen zin hebt in gedoe daar onder. Probeer in ieder geval geen druk te voelen dat iets moet. Ik denk ook dat tijd en ontspanning veel kan doen.

Consultatiebureau: het ventje meet inmiddels 65 cm en ruim 6,5 kg, hij is dus best lang en goed gevuld! Hij kreeg ook zijn eerste vaccinaties, dat was wel even erg zielig. Ik denk dat dat ons moeilijkste dagje tot nu toe met hem is geweest. Hij huilde veel en hard en kreeg koorts, zo zielig! Paracetamol hielp gelukkig. Ik was ook aan het thuiswerken, en heb de rest van de dag maar vrij genomen. Werken met het geluid van een ongelukkige baby op de achtergrond is echt niet te doen, en man vond het ook wel prettig om elk half uur even te kunnen afwisselen.

Inmiddels heeft hij ook zijn eerste dagen op het kdv gehad! Hij draaide ook meteen mee van 9-4. We krijgen gedurende de dag zo af en toe een update. Hij blijkt daar prima te slapen, hooguit iets korter dan thuis maar dan wel vaker. Ook drinken gaat goed en van wat ik van de leidsters hoor is hij daar ook gewoon zijn vrolijke zelf. De eerste dag was hij wel ontzettend moe toen hij thuis kwam, toen heeft hij van 17.30 tot 7.00 geslapen (met 2 onderbrekingen voor voedingen).

Vanaf maandag is mans verlof helaas ook voorbij. Ik vond het wel een heerlijk rustige overgang tussen mijn verlof en weer aan het werk. Ik werk door corona 80% van de tijd thuis en dan was het dus wel gezellig om live te kunnen voeden overdag. Echt een relaxmomentje op een werkdag. Dat ga ik wel missen als hij naar het kdv gaat, want kolven terwijl ik thuis ben vind ik eigenlijk vervelender dan op kantoor.

@ borstvoedsters (is dat een woord?), merken jullie ook dat de voedingen ineens veel sneller lijken te gaan? Tot voor kort hadden we ruim een kwartier per kant nodig, maar tegenwoordig is het minder dan 10 minuten. Ook met kolven merk ik dat ik na 7 a 8 minuten ongeveer wel klaar ben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.