Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Uitgerekend 15-31 juli 2021


Mijn zoontje houdt ook van dansen! Begint gelijk te wiegen als er muziek aan gaat. En doen alsof hij je een hapje ergens van geeft en het dan wegtrekken vindt hij ook een mooie grap.

Lapjeskat, dat klinkt heel verstandig van jullie!

heerlijk dat ze zo kunnen genieten van muziek. Zijn jullie kids ook in de nee fase? Ik weet niet wat het is deze week maar ik wordt er gek van (terwijl ze bij de gastouder een engeltje is). 

Phlora

Phlora

22-02-2023 om 20:16 Topicstarter

Ah wat leuk al een paar reacties!
Aviendha wat leuk van harte! Haha die medelijden richting kind heb ik nog niet, maar die komt ongetwijfeld straks als baby er is en als ik mijn aandacht moet verdelen. Heb nu meer dat ik soms denk 'hoe doe ik dit met 2?!' Lijkt me namelijk best een uitdaging als ze beiden huilen bijvoorbeeld. Ik hoop dat Vivavette ook snel weer zwanger is! Ze schreef in mijn groepje mee maar eerste echo was helaas niet goed.
Neweve, het geeft vooral wat meer rust dat ik nu niet per definitie weer hoef te eindigen met rupturen overal. Haha wat schattig die grapjes van je dochter, zo leuk hoe ze zo snel al echt een karaktertje ontwikkelen he. Zingen en dansen is hier ook favoriet. Ik vind dit een heel leuke leeftijd! Zijn jullie al begonnen om te proberen voor een 2e?
Hier is de 'nee' fase al geweest, zo rond haar eerste verjaardag. Ze praat nu een stuk beter en dat helpt heel erg want ze krijgt opties en dan kan ze zelf kiezen. (Bijv kaas of kip op je brood, de roze of de paarse beker, zelf eten of papa voeren). Ik denk dus dat het wel snel een stuk beter zal gaan als die van jullie ook iets grotere woordenschat krijgt. Ze heeft natuurlijk nog steeds dat ze sommige dingen niet wil, maar een spelletje of wedstrijdje ervan maken helpt dan wel. (Wil bijv niet vertrekken: 'Laten we racen naar de auto wie het snelst is', of 'laten we kijken wie het verst zn mond open kan doen voor een hap')
Lapjeskat, ook de jouwe al zon heerlijk kleintje. Jullie hadden al kinderen toch? Ik snap heel goed dat je er niet om staat te springen hoor, nog een. Het slaapgebrek is wel hetgene waar ik het meest tegenop zie. We hadden eigenlijk de wens voor 3 kinderen maar we hebben wel ook al gezegd, als deze (weer) een huilbaby wordt of een slechte slaper dan is het echt klaar met 2. 
Wilgentak, wat leuk jullie ook plannen voor een tweede. In deze groep allemaal weinig leeftijdsverschil dus straks! Zijn jullie bezig met een grote verbouwing? Raad zeker aan om het uit te stellen. Ik weet niet of je je nog kan herinneren maar bij dochter waren wij toen ook bezig met een gigantische verbouwing die flink uitliep door Covid. Dan is deze zwangerschap zooo veel simpeler, met een mooi af huis waar ik alleen maar hoef te bedenken welke kleur ik op de muur wil en welk beddengoed voor de babykamer. Je dochter klinkt heel schattig, wat kun je verliefd zijn op je eigen kind he haha.

Hey wat leuk dat dit topic nog actief is. Ik was dit forum ‘kwijtgeraakt’, maar superleuk dat jullie nog schrijven!


Phlora: Hoe gaat het met jouw zwangerschap? De laatste loodjes alweer. Hoe voel je je? En hoe gaat het met jullie dochter?

Aviendha: Wij zitten inderdaad weer in hetzelfde topic, leuk!

Neweve: Leuk dat dansen en zingen van je dochter. Gezellig he al dat gebabbel. En leuk dat je dochter zo lief is voor de andere kindjes in de familie.

Lapjeskat: Fijn dat jullie er hetzelfde instaan voor een tweede (of niet). Lijkt me vooral lastig als je daarin van mening verschilt. 

Hier gaat het goed. Onze zoon is een heel lief, vrolijk en heel actief mannetje. Hij houdt van dansen en zit sinds kort ook op gym: ontzettend leuk! Hij is nog steeds klein en smal en heeft weinig interesse in voeding. Overdag gaat eten goed, maar avondeten is lastig. Hij eet het allerliefst puree met gepureerde groenten/vis/vlees en stukken zijn vies. Rapley/kleintjes methode heeft hier totaal niet gewerkt. Het is ook lastig dat hij niks met zijn handjes wilt, want als ze vies worden is hij verdrietig haha. 

Achja, hij eet en dat is prima. Het 'echte' eten komt wel. 

Verder verwachten wij begin november een 2e(UD is 2-11). Zwangerschap gaat goed gelukkig. We waren recent op kraamvisite en toen was onze zoon heeeeel jaloers op de baby in mijn armen, dus daar moeten we nog ff energie in gaan steken haha. Als ik nu over de baby praat wijst hij naar zijn buik, hopelijk snapt hij het wat beter als ik een buik krijg.


Hallo dames, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! En misschien ook al wel de eerste geboortes. Ik hoop dat jullie een fijne zwangerschap en kraamtijd hebben. Zeker voor degenen waarbij de vorige kraamtijd niet onbezorgd was. 

Hier gaat het goed! Een ondeugende, blije en eigenwijze dochter die het liefst in alles haar broer nadoet. Ze zijn over het algemeen 2 handen op 1 buik. Zelden ruzie, alleen als ze écht hetzelfde speelgoed willen, dan gaat het hard tegen hard. Verder zijn ze zijn zo lief samen!

Er komt geen baby meer bij. Een gezin van drie had ik heel leuk gevonden, maar zwanger zijn vind ik vreselijk en met twee ondernemende, maar ook best intense, peuters (oudste is 3½) wil ik geen gezinsuitbreiding meer. Ben wel jaloers op mensen met 3 kinderen, maar ook wel heel blij dat het voor ons steeds makkelijker wordt en we niet weer opnieuw met een kleintje moeten beginnen 

Phlora

Phlora

24-07-2023 om 21:43 Topicstarter

Hallo allemaal,
Even een update.
Ik ben 11 weken geleden bevallen van onze zoon. Een hele zen, fijne, rustige, ontspannen hands off badbevalling die in 3 uurtjes geklaard was. Vooraf alle scenario's met gyn besproken maar bleek dus allemaal niet nodig. Zoon was groot (4600gram en 55cm) maar vergeleken met dochter was dit appeltje eitje. Ik zat helemaal in mijn bubbel en man heeft me er doorheen gecoacht. Heel grappig ook, als je het al een keer gedaan hebt weet je lijf precies wat het doet en voel je zelf heel goed aan 'de bevalling is nu echt begonnen' of 'nu gaat de persfase zo beginnen, ik weet zeker ik heb volledige ontsluiting' etc. Heel anders dan bij de eerste bevalling!
En wat een verschil met de kraamtijd bij dochter. Ik heb altijd al het gevoel gehad dat de ellende en moeilijke start kwam door de traumatische bevalling en heb dat gevoel nu nog sterker. Zoon is namelijk de meest relaxte chille baby ooit. Hij is ongelofelijk blij en vrolijk, lacht de hele dag door. Dochter is dol op haar broertje en mega trotse zus en hij huilt nooit, ook al prikt ze per ongeluk in zn oog als ze hem knuffelt. Ook de borstvoeding loopt dit keer van een leien dakje en zoon slaapt al van 19.00 tot 07.00 met alleen nog een dreamfeed om 23.30u (dus geen nachtvoedingen meer!). Jullie snappen, het is voor ons echt ongekend en een compleet ander uiterste en we genieten volop als gezin van 4. Ik heb het wel vlak na de bevalling zelf psychisch even moeilijk gehad - de verwerking van alles wat ik bij dochter heb moeten missen kwam even keihard binnen en blijkbaar reageert mijn brein simpelweg heel gevoelig op al die hormonen - maar nu gaat het een stuk beter weer.
Dochter wordt over anderhalve week 2 jaar. In deze periode denk ik, net zoals vorig jaar, veel terug aan de tijd rondom de bevalling en de moeilijke tijd die we erna hebben gehad. Dan ben ik wel extra dankbaar dat ze zich heeft ontwikkeld tot het prachtige, lieve, gevoelige, zorgzame, liefhebbende, grappige en eigenwijze mensje dat ze is en dat ik elke dag van haar mag genieten en hou ik haar nog even extra stevig vast.
Liefs voor jullie allemaal, ik hoop dat het heel goed met jullie en jullie peuters (!!) en zwangerschappen gaat.

Wat een blij bericht Phlora, wat fijn dat het nu zo goed gaat!

Herkenbaar ook wel, dat die bevalling weer door je hoofd spookt rondom de verjaardag. Hier is dat ook een goede reden om een extra dikke knuffel te brengen.

Verder gaat het hier prima! De verjaardag hebben we goed gevierd en hij is flink verwend. Het is nog steeds een heel relaxt kind, kan het met iedereen gezellig hebben en overal mee naartoe. Zolang hij maar voldoende beweging krijgt, liefst buiten, want stilzitten is iets dat alleen is gereserveerd voor etenstijd.

Gefeliciteerd Phlora! Fijn dat het zo goed gaat met jullie! Wat een verschil met de eerste keer. Gelukkig maar. Heel veel geluk samen.

Paar weken geleden 2e verjaardag gevierd en toen ook terug gedacht aan de kraamtijd... Vandaag toevallig foto's terug gekeken van die tijd. Het was voor ons destijds allesbehalve onbezorgd, met de ziekenhuisopname van dochter. Ondanks de verwerking bij de psych heb ik moeite met foto's terug kijken. Denkend aan de kraamtijd krijg ik buikpijn.
Gelukkig is dit meestal van korte tijd en kan ik enorm genieten van 2 leuke peuters 

Gefeliciteerd phlora! En fijn dat het deze keer zoveel beter gaat. Ondanks dat dat ook weer gevoelens los maakt hoop ik dat het wel helend werkt. 

Ik vind de peutertijd pittig maar ook genieten. Het eigen willetje is duidelijk aanwezig maar de interacties zijn ook steeds leuker en diepgaander. Dochter heeft vooral een driftbui als ze moe is en iets tegenzit. Afleiden en naar bed brengen is meestal de truc. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.