Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Stress van ex

Ik ben 6 weken geleden bevallen van een zoon. Mijn ex was tijdens de zwangerschap toch nog gestopt met blowen en ik dacht dat bij hem wel de knop om was. Ik had ook last van mijn hormonen en daardoor vatbaar voor zijn mooie verhalen. Helaas is hij nu weer begonnen met blowen en ging het ook niet samen met hem wonen met de kleine. Ik heb de relatie wederom verbroken. Nu wil hij de kleine zien en ook alleen meenemen naar zijn huis maar dat zie ik niet zitten. Zijn er vrouwen die hier ervaring mee hebben? En hoe hebben jullie dit opgelost?


GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

13-10-2022 om 14:46

Gefeliciteerd met je baby!! Kan je ex niet in jouw huis met de baby tijd doorbrengen? 6 weken vind ik wel heel klein 

Oef, met 6 weken. Ik moet dan altijd aan onze kippen denken: die kleine kuikens bleven echt altijd dicht bij hun moeder.

Mijn baby zo klein meegeven aan een mogelijk blowende vader: no way.

Gefeliciteerd met je baby. Degene die ik ken die tijdens zwangerschap relatie verbrak had afgesproken dat hij altijd langs mocht komen als hij het eerst aankondigde. Meenemen naar zijn huis zou ik nog even mee wachten, maar uurtje wandelen ofzo kan natuurlijk wel. 

Mocht je hem niet alleen vertouwen met de baby zou ik dar wandelen nog even laten, of misschien dat hij iemand mee kan nemen die sober is? 

Heeft hij zijn kind erkend en zijn jullie voornemens gedeeld gezag te regelen?

Want dat geeft hem meer rechten dan wanneer dat niet geregeld is.
Maar met 6 weken zou ik hem alleen bij jou op bezoek contact met zijn kind laten hebben. Blowen bij een kind zou ik zelf echt niet acceptabel vinden.

Catwoman

Catwoman

13-10-2022 om 15:12 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 13-10-2022 om 14:46:

Gefeliciteerd met je baby!! Kan je ex niet in jouw huis met de baby tijd doorbrengen? 6 weken vind ik wel heel klein

Ja dat doen we nu de afgelopen weken sinds hij weer thuis woont maar nu heb ik de relatie definitief verbroken en is hij daar boos over en wil hij niet meer met de kleine en mij samen zijn maar alleen nog met de kleine zonder mij

Catwoman

Catwoman

13-10-2022 om 15:13 Topicstarter

Ysenda schreef op 13-10-2022 om 15:02:

Heeft hij zijn kind erkend en zijn jullie voornemens gedeeld gezag te regelen?

Want dat geeft hem meer rechten dan wanneer dat niet geregeld is.
Maar met 6 weken zou ik hem alleen bij jou op bezoek contact met zijn kind laten hebben. Blowen bij een kind zou ik zelf echt niet acceptabel vinden.

Ja hij heeft de baby erkend maar hij heeft geen gezag. Dat wil ik ook niet

Is er niet iemand die hier een beetje begeleidende rol in kan spelen: zijn ouders/familie? Een gezamenlijke vriend? 

Ik zou afspraken met hem maken over blowen in bijzijn van zijn kind en aangeven dat zijn huis rookvrij moet zijn. En dan lijkt het me logisch dat je een goede regeling maakt zodat hij ook die band kan opbouwen met zijn kind.

Ik snap dat hij zijn kind wil zien, geef je borstvoeding? Dan is het zeker voorlopig nog geen optie. Ik zou vanaf een week of 10-12 hem de kleine eens mee laten nemen voor een paar uurtjes, mits hij niet onder invloed is. Structureel laten slapen sowieso voorlopig niet, af en toe kan prima. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

13-10-2022 om 16:15

Catwoman schreef op 13-10-2022 om 15:12:

[..]

Ja dat doen we nu de afgelopen weken sinds hij weer thuis woont maar nu heb ik de relatie definitief verbroken en is hij daar boos over en wil hij niet meer met de kleine en mij samen zijn maar alleen nog met de kleine zonder mij

En als jij in een andere ruimte verblijft? 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

13-10-2022 om 16:17

SuzyQFive schreef op 13-10-2022 om 15:53:

Ik snap dat hij zijn kind wil zien, geef je borstvoeding? Dan is het zeker voorlopig nog geen optie. Ik zou vanaf een week of 10-12 hem de kleine eens mee laten nemen voor een paar uurtjes, mits hij niet onder invloed is. Structureel laten slapen sowieso voorlopig niet, af en toe kan prima.

Ik zou het op 1 jaar houden.

Catwoman schreef op 13-10-2022 om 15:12:

[..]

Ja dat doen we nu de afgelopen weken sinds hij weer thuis woont maar nu heb ik de relatie definitief verbroken en is hij daar boos over en wil hij niet meer met de kleine en mij samen zijn maar alleen nog met de kleine zonder mij

Oef, wat een kinderachtig gedrag van mijnheer.

Sorry, ik heb geen tips.

Catwoman schreef op 13-10-2022 om 15:13:

[..]

Ja hij heeft de baby erkend maar hij heeft geen gezag. Dat wil ik ook niet

Is bij de gemeente geregistreerd dat hij niet bij jou woont? (En het kind wel bij jou woont in natuurlijk).

Dat lijkt mij handig als hij ooit gezag eist.

Battle-Royale schreef op 13-10-2022 om 16:15:

[..]

En als jij in een andere ruimte verblijft?

Ik vraag mij af of ze toe moet geven aan iemand die boos wordt omdat het uit is.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

13-10-2022 om 16:42

Tja, ik zou hem de optie geven bij jou thuis, misschien dat je dan zelf de was of iets anders kunt gaan doen. Wil hij dit niet, dan lijkt het of kind geen prioriteit heeft bij hem.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.