Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Praat gezellig mee - over zwanger worden en zwanger zijn -


slapen: het is vooral je baby leren kennen. Sommige kinderen slapen de eerste periode alleen op je of minstens dichtbij. Anderen slapen overal waar je ze neerlegt. Genoeg dingen zijn vandaag besteld morgen in huis dus je hoeft nu niet gelijk alle opties aan te schaffen dat kan ook nog in dag 1-100 van de kraamtijd zodat je hebt wat bij je kindje past.  

Yvaine schreef op 23-05-2023 om 21:28:

Onze baby slaapt tot nu toe of boven in haar wiegje of beneden in haar babynestje, die staat meestal op de bank bij mij maar soms ook in de box. Zo nu en dan slaapt ze in de box zonder nestje maar ik merk dat ze dan sneller wakker word, ook in de kinderwagenbak word ze wat sneller wakker, ik heb geen idee waarom. Maar haar lievelingsplekje om te slapen overdag is op mij of mijn partner, dan slaapt ze het rustigst, en als we daar tijd voor hebben vinden we dat beiden ook helemaal prima.
Nog wat truukjes want onze baby merkt het in ieder geval gelijk als we haar in haar nestje leggen. We warmen het bedje nu eerst op met een kruik. En wikkelen haar ook in een dekentje terwijl ze nog bij ons ligt. Dan kunnen we haar vaak wel voor de gek houden en in het nestje leggen waarbij ze doorslaapt. In haar wiegje slapen is geen probleem in de nacht, daar slaapt ze rustig in.

Maar laat je haar dan ook alleen of leg je haar dan wel in het ledikantje? 

Nick90 schreef op 24-05-2023 om 10:02:

[..]

Maar laat je haar dan ook alleen of leg je haar dan wel in het ledikantje?

Gedurende de dag doet ze meestal 1 of 2 slaapjes alleen in haar wiegje. Maar de rest van de tijd is ze bij ons. En als ze alleen boven is heb ik wel altijd de babyfoon aan staan. Vaak ga ik ook boven wat doen zoals de was opvouwen of even strijken of zelf ook even rusten/slapen. Als ze zo klein zijn slapen ze overal doorheen, tenminste die van ons wel. Maar ik vind het fijn om bij haar in de buurt te zijn als de slaapt. Ik weet dat dit heel sterk verschilt tussen mensen. Sommige mensen vinden het fijn de baby altijd in hetzelfde bedje te laten slapen, of laten de baby op een eigen kamertje slapen. Je zal daar toch je eigen weg in moeten vinden en doen wat voor jullie werkt. 

Pfff nou, even van me af schrijven (sorry).

Vanochtend bij de gyn geweest. Heb even zitten klagen. O.a. dat het me zo zwaar valt, dat ik zo teleurgesteld ben dat ik niet was opgeroepen voor een ks vandaag, dus dat ik nog een week moet wachten, terwijl ik graag vóór de 30e bevallen had willen zijn omdat ik vorig jaar op de 30e mijn laatste miskraam had. Dat zullen de hormonen zijn, maar ik zou het klote vinden om daar elk jaar aan herinnerd te worden. Daarnaast alle lichamelijke klachten benoemd en gezegd dat ik het raar vond dat in het verslag van vorige week stond dat ik geen klachten had (was weer een andere gyn) en dat het ook stom was dat bij het verslag van dit weekend alleen staat dat het om verdenking vruchtwaterverlies ging, terwijl mijn belangrijkste reden verminderd leven voelen was. En dat ik gewoon bang ben nu om te struikelen over de finish, dat ik het eng vind om in m'n eentje die verantwoordelijkheid over ons kind te hebben, want ik ben de enige die voelt hoe het gaat daarbinnen, maar ik vind het zo lastig om te beoordelen. We hebben nu de afspraak dat vanaf morgen elke dag een verpleegkundige bij ons aan huis komt voor een ctg, tot aan de dag van de bevalling. En de gyn zou bellen of ik toch niet eerder geholpen kan worden, maar dat betwijfelde ze zelf al, dus daar verwacht ik maar niet al te veel van. Er zit natuurlijk ook een pinksterweekend tussen... 

Positieve noot: de kleine ligt er nog steeds prima bij, weliswaar in stuit, maar de hartslag was goed en we zagen op de echo ook genoeg beweging. 

ik vind het heel knap van je dat je dit allemaal uitgesproken hebt, afrodite! 

Wat goed dat je het hebt aangegeven, Afrodite! Was dit ook je "fijne" gynaecoloog? En heeft zij ook dienst volgende week met je geplande keizersnede? Sterkte met de allerlaatste loodjes, aftellen tot de datum!

Hier weer een baaldag, pffff. Eten gaat maar moeizaam, de hele dag kleine beetjes proberen te eten terwijl ik nul eetlust heb (maar mij wel wat slapjes voel). De hele dag moe, harde buiken, steken/krampen in vagina (indalingsweeen?). Dus de prestatie van vandaag is dat ik 1 babywas heb opgevouwen, half zittend in bed. Verder niks gedaan. Hopelijk gaat het morgen weer iets beter, dit is niet helemaal hoe ik mijn verlof had voorgesteld.

Dikke knuffel voor jullie allemaal.
Hier ook echt baaldagen of nouja avonden. Ik ben doodmoe. Maar iemand hier in de buurt vind het normaal om al 3 avonden achter elkaar urenlang savonds tegels te staan slijpen in de tuin. Wat een klote herrie. Maandag waren ze om 23 uur nog bezig en ben ik boos aan de deur geweest. Gister om 21 uur gestopt maar nu zijn ze dus alweer urenlang bezig 

IK WIL NAAR BED. Maar slapen gaat sowieso al niet meer lukken ivm opfokken al de hele tijd. Bahbah

Oooh Regendrup, ik las het al in het andere topic idd. Wat een aso's. Heb je niet een fijne buur die je kan charteren om langs te gaan? Of kan je man die kant op, ik weet niet hoe mobiel hij is? Het ging net beter bij jullie, krijg je dit gezeik... lekker dan.

Masatu, dat is ook kak... die steken heb ik ook, maar heel onregelmatig: dan een avond of middag de hele tijd en dan weer een paar dagen niet. Geen peil op te trekken. Ik hoop dat je morgen een betere dag hebt. Ik heb laatst een kruik gepakt, dat hielp wel een beetje, misschien een tip. 

Helaas, sinds ik die vervelende gyn had die me die versie wilde aanpraten, hebben we onze fijne gyn niet meer gezien. Ik vraag er wel telkens om om bij haar ingepland te worden, maar zij zit telkens al vol, helaas. Dus sinds die "vervelende" telkens een ander gehad. Aan de ene kant vond ik het ook stom om bij deze gyn nu al mijn klachten neer te leggen terwijl we haar nog nooit hadden gezien, maar ja, liever duidelijk dan de gehoorzame brave patiënt spelen. En ik heb de hormonen ook als excuus gebruikt  Maar ze reageerde er wel goed op, dus prima. Volgens mij ben ik ook niet onbeleefd geweest ofzo. Tenminste, man heeft daar niets over gezegd en dat zou hij dan wel (achteraf) gemeld hebben. 

Het enige voordeel van vandaag geen keizersnede, is dat vandaag die "vervelende" gyn op de OK stond. Gelukkig volgende week niet, dan staat er nog weer een ander (die we ook niet kennen). Maar eigenlijk boeit het me niet zo veel wie het doet, als hij/zij ons kind maar veilig haalt en dat zullen ze vast allemaal kunnen. 

nou mijn afspraak staat voor volgende week, dacht nog dat het vals alarm was maar helaas gisterochtend brak het door. was ook wel te verwachten was vreselijk prikkelbaar en alles iriteerde me
was er wel een beetje emo door maar gek genoeg ook een beetje opgelucht.  
 er staan binnenkort wat persoonlijke projecten op de planning en ik ga meer werken. dus zat al helemaal in de stress hoe ik dat allemaal moest gaan aanpakken... 

ook merk ik in mijn omgeving dat ik steeds minder mijn verhaal kwijt kan, 
laatst kwam er ook weer een aankondiging en ik was meteen van slag..., ik ben blij voor de persoon maar dacht ook meteen GVD.........   

ik weet dat ik het er niet teveel mee bezig moet zijn maar heb geen idee hoe ik het los kan laten...

Ach Marielaveau, dat is toch ook heel begrijpelijk dat je je zo voelt  
Weet je omgeving ook van het traject waar jullie inzitten? Kan je goed met je partner praten hierover?
En qua zwangerschapsaankondigingen.. beter dat ze het wel vertellen (maar dan liefst wel met een beetje medeleven natuurlijk) dan dat ze je gaan negeren/buitensluiten.. dat is toch ook niet wat je wilt lijkt mij.. 

hug Marielaveau, de eerste dagen zijn altijd extra emotioneel. Gewoon even verwerken en daarna met frisse moed door. 

En iemand zei laatst het is prima om met zo blij voor een ander te zijn als verdrietig voor jezelf. Die emoties kunnen gewoon naast elkaar bestaan.

En je bent welkom om hier te spuien . Dat helpt mij bijvoorbeeld ook met loslaten. 

Hier ondertussen wat krampen dus vermoed dat mijn menstruatie dit weekend wel zal doorbreken. Al is dat ook deels om mezelf weer voor de bereiden op de teleurstelling. 

Misschien moeten we dit topic inmiddels hernoemen naar "Klaag mee over zwanger worden & zijn" 

haha, Ja dat spuien lijkt soms best veel op klagen. Maar ik zie het niet als klagen. Vind het stiekem ook wel fijn dat men hier gewoon realistisch is en niet altijd happy/roze wolk. 

Positieve note: je krijgt er zoveel voor terug: dochter was bij het ophalen van kdv mega blij om me te zien en kwam vrolijk rennend naar me toe. 

Neweve schreef op 25-05-2023 om 19:19:

haha, Ja dat spuien lijkt soms best veel op klagen. Maar ik zie het niet als klagen. Vind het stiekem ook wel fijn dat men hier gewoon realistisch is en niet altijd happy/roze wolk.

Inderdaad fijn dat er zo'n forum is om realistische situaties mee te kunnen delen zonder dat dat vervelend wordt gevonden!

Zeker ook omdat (in elk geval ikzelf) geneigd ben om een gemiddeld wat positiever verhaal te vertellen aan mijn omgeving (uitgezonderd partner natuurlijk) - stom eigenlijk. Voor zover mijn omgeving überhaupt interesse heeft in zwangerschap-geneuzel natuurlijk. Ik denk dat ik (in retrospectief) ook wel wat meer aandacht had mogen geven aan zwangere vriendinnen in met name hun verlofperiode. Voor buitenstaanders begint het nieuws ook pas echt te leven als er zo'n snoezig babietje is geboren natuurlijk..

voor Marielaveau! En Neweve: ik hoop dat je voorgevoel het mis had, maar als je toch ongesteld bent geworden, ook voor jou een

Tja, dat klagen... Hier mag het "ongestraft", dat vind ik ook wel fijn. In het dagelijks leven klaag ik ook wel, maar vooral mijn moeder gaat dan oplossingen aandragen waar ik niet op zit te wachten, of ze komt met opmerkingen als "straks als die kleine er is, ben je alles vergeten". Dat zal wel, maar daar heb ik nu niets aan. Soms wil je gewoon ongegeneerd klagen zonder je daarna te moeten verdedigen. Dus doe dat allemaal vooral! 

Ik heb gisteren en vandaag die thuismonitoring gehad. Twee keer een keurige ctg. Intussen lekker kunnen kletsen met de verpleegkundige die mij aangesloten had. Ik heb ook vragen kunnen stellen die ik normaal minder snel zou stellen, want niet mega belangrijk en ze hebben al zo weinig tijd per patiënt. Maar nu dus twee dagen een half uur vragen kunnen stellen en gezellig gekletst. De baby is trouwens ook weer veel beweeglijker sinds gisterochtend, dus in overleg met het ziekenhuis stoppen we de dagelijkse ctg. Nu is het dus echt aftellen tot woensdag... helaas was een eerdere datum niet mogelijk. Als de kleine goed had gelegen, dus niet in stuit, had ik vandaag een inleiding gehad. Ook een gekke gedachte. Hoewel, het kan ook nog eerder dan woensdag worden als de weeën vanzelf op gang komen (ik heb de laatste dagen/nachten wel eens een wee gehad, maar niet meer dan 3 na elkaar) of dat de vliezen breken. In dat geval wordt het een spoedks. Maar liever heb ik dat niet, want dan is er geen verpleegkundige beschikbaar om mee te gaan naar de verkoever, waardoor man met baby terug moet naar de afdeling terwijl ik nog 1,5 tot 2 uur op de verkoever moet blijven, in m'n eentje. Dat willen we graag voorkomen, voor zover dat mogelijk is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.