Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Hoe kom ik dit (misselijke) 1e trimester door?

thinkso schreef op 24-12-2025 om 19:41:

[..]
Morgen toch ook weer een drukke dag met familie gepland. Man zei dat ik ook best thuis kan blijven als het niet lukt maar ik wil ook zo graag maar eigenlijk gaat het gewoon niet. Blehg.. Wanneer ging het bij jullie wat beter?

Dat verschilt nogal per persoon... Bij mij pas na 16w, sorry. Bij de huidige zwangerschap nog later. Mijn dieptepunt lag rond de 9-12w. 

Weet wel dat er nog andere opties qua medicatie zijn, ook combinaties kunnen effectiever zijn dan losse medicijnen. Als ik jou was, zou ik overleggen met mijn arts.

In ieder geval direct kenbaar maken in je omgeving hoe het zit. Kans op een miskraam is minimaal en als dat al zo is kan je ook niet toneel gaan spelen. In dit geval gewoon direct open zijn en geen geheimzinnig gedoe. Je bent behoorlijk ziek. Dan kan je niet werken en ga je anderen niet voorliegen. 

Daarnaast kunnen anderen jou helpen. Hou zoveel mogelijk bedrust. En laat je oudste over aan je partner, de opvang en grootouders. Dit heeft ook invloed op de baby en jouw gezondheid. Dus geen reden om niet maximaal in te zetten op jouw gezondheid. Je wilt immers geenschade  bij het kindje alleen omdat jij over je grens gaat. De baby heeft rust en voedingsstoffen nodig. Geen moeder die naar buiten doet alsof het nog wel gaat. 

Dus bedrust, extra vitamines voor zwangeren en even geen feestdagen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.