Zwanger worden Zwanger worden

Zwanger worden

Lees ook op

Hele lichte streepjes en negatieve testen

Dweedledee schreef op 14-07-2026 om 14:14:

[..]

Oh. Dus minachting slaan we voor het gemak even over?

Dat is geen oordeel over de forummer. Het bericht dat de forummer schrijft is minachtend.聽Dat komt niet zozeer door de inhoudelijke boodschap zelf (namelijk: "je lijkt veel zorgen te hebben en misschien helpt het om je meer in te lezen in de biologische processen"), maar door de manier waarop die boodschap wordt gebracht.

Enkele voorbeelden:

• "o ow enigszins neurotisch" is een negatieve kwalificatie van de persoon.
  • "Jeetje. Stel je voor dat het een jaar duurt om zwanger te worden. Dat ga je niet overleven joh." is spottend en bagatelliserend.
  • "Je zwangerschapskwaaltjes zijn deze ronde al begonnen nog v贸贸r een eventuele bevruchting plaats had kunnen vinden." bevat een corrigerende ondertoon die op zichzelf nog zou kunnen, maar in combinatie met de rest klinkt het denigrerend.
  • "Wil je z贸 graag?"聽leest cynisch of verwijtend聽
  • "Mss eerst even inlezen in hoe zwanger worden werkt?" suggereert dat de ander onwetend of na茂ef is.
  • "Dat ga je niet overleven joh" en "Mss eerst even inlezen" zijn formuleringen die de ander eerder belachelijk maken dan helpen.

Het begrip minachting definieert het tonen van weinig respect voor iemands gevoelens, zorgen of intelligentie. Die post bevat verschillende elementen die in die richting wijzen.

Je hoeft mij verder niet de les te lezen hoor. Ik post wat ik wil posten. En ik denk dat dat ook voor veel anderen geldt. De forumpolitie hebben we niet nodig hier.聽

Dweedledee schreef op 14-07-2026 om 14:21:

Je hoeft mij verder niet de les te lezen hoor. Ik post wat ik wil posten. En ik denk dat dat ook voor veel anderen geldt. De forumpolitie hebben we niet nodig hier.

Haha ja jij stelt mij toch een vraag聽 En dan ben je gepikeerd als ik antwoord geef. Succes ermee hoor.

Diezijnvanmij schreef op 14-07-2026 om 14:23:

[..]

Haha ja jij stelt mij toch een vraag En dan ben je gepikeerd als ik antwoord geef. Succes ermee hoor.

Ik ben helemaal niet gepikeerd. Jezelf niet zo belangrijk maken, hoor Maar ik stoor me wel aan jouw aanmatigende posts. Nergens voor nodig. Jij hoeft niet te bepalen wat anderen hier wel of niet schrijven.聽

Zie je hoe hypocriet dat is? Als ik me ergens aan stoor en er wat van zeg dan ben ik de Forumpolitie. En als jij het doet is het prima?

Ik post wat ik wil posten. Net als jij.

Mooi. Zijn we het daarover eens. Kun je dat politietje-spelen voortaan achterwege laten

Nou, nog een slotstuk dan: Je noemt mij aanmatigend, maar ondertussen positioneer jij jezelf impliciet als degene die bepaalt:

• wat de juiste conclusie is ("zijn we het daarover eens"),
  • hoe ik me gedraagt ("politietje spelen"),
  • en wat ik voortaan wel of niet zou moeten doen.

Dat heeft iets belerends en betweterigs, wat kenmerkend is voor aanmatiging. Fijne dag nog!

Op actie volgt reactie

En jij ook een fijne dag!聽

Diezijnvanmij schreef op 14-07-2026 om 14:19:

[..]

Dat is geen oordeel over de forummer. Het bericht dat de forummer schrijft is minachtend. Dat komt niet zozeer door de inhoudelijke boodschap zelf (namelijk: "je lijkt veel zorgen te hebben en misschien helpt het om je meer in te lezen in de biologische processen"), maar door de manier waarop die boodschap wordt gebracht.

Enkele voorbeelden:

• "o ow enigszins neurotisch" is een negatieve kwalificatie van de persoon.
  • "Jeetje. Stel je voor dat het een jaar duurt om zwanger te worden. Dat ga je niet overleven joh." is spottend en bagatelliserend.
  • "Je zwangerschapskwaaltjes zijn deze ronde al begonnen nog v贸贸r een eventuele bevruchting plaats had kunnen vinden." bevat een corrigerende ondertoon die op zichzelf nog zou kunnen, maar in combinatie met de rest klinkt het denigrerend.
  • "Wil je z贸 graag?" leest cynisch of verwijtend
  • "Mss eerst even inlezen in hoe zwanger worden werkt?" suggereert dat de ander onwetend of na茂ef is.
  • "Dat ga je niet overleven joh" en "Mss eerst even inlezen" zijn formuleringen die de ander eerder belachelijk maken dan helpen.

Het begrip minachting definieert het tonen van weinig respect voor iemands gevoelens, zorgen of intelligentie. Die post bevat verschillende elementen die in die richting wijzen.

Volgens mij had ik in mijn reactie op jou je al gelijk gegeven en al aangegeven dat mijn post idd niet vriendelijk was. Vervolgens heb ik w茅l antwoord gegeven op de vragen van TO. Het lijkt me dus niet nodig om nog een keer mijn bericht te herhalen en per zin op te schrijven wat je daarvan vindt. Vind je zelf ook niet dat dat een beetje ver gaat? Beetje naar ook. Na je eerste bericht had ik je al wel begrepen. Dan nog 10 berichten doorhakken is nergens voor nodig.聽

mijn god wat is het warm en zelfs op dit forum gaat het er oververhit aan toe....聽

Meesje schreef op 14-07-2026 om 14:49:

[..]

Volgens mij had ik in mijn reactie op jou je al gelijk gegeven en al aangegeven dat mijn post idd niet vriendelijk was. Vervolgens heb ik w茅l antwoord gegeven op de vragen van TO. Het lijkt me dus niet nodig om nog een keer mijn bericht te herhalen en per zin op te schrijven wat je daarvan vindt. Vind je zelf ook niet dat dat een beetje ver gaat? Beetje naar ook. Na je eerste bericht had ik je al wel begrepen. Dan nog 10 berichten doorhakken is nergens voor nodig.

Je hebt helemaal gelijk, voor jou is dat niet leuk. Ik wilde me verduidelijken maar hield daarbij te weinig rekening met jou. Ik vond jouw 2e reactie eigenlijk ook heel sportief. Mijn excuses!

Diezijnvanmij schreef op 14-07-2026 om 14:58:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, voor jou is dat niet leuk. Ik wilde me verduidelijken maar hield daarbij te weinig rekening met jou. Ik vond jouw 2e reactie eigenlijk ook heel sportief. Mijn excuses!

Aanvaard! 馃榾

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.