25metveelvragen
12-07-2026 om 23:28
Hele lichte streepjes en negatieve testen
Hoihoi,
Ik heb een hoop vragen, en snap er allemaal niks meer van.
23 mei heb ik mijn mirena spiraal verwijderd, 20 juni ben ik voor het eerst weer ongesteld (na +/- 6 jaar en 10 maanden).
Ik en mijn partner zijn ondertussen wel actief (👀) geweest.
Ik ben de laatste week/weken best vaak misselijk en heb wat krampen in mijn onderbuik. Dit is even afgezakt. Maar de misselijkheid lijkt nu lager te zitten in m'n buik/maag te zitten.
Ook heb ik vorige week flink last van hoofdpijn gehad.
Daarnaast lijkt ik ook wat zuurbranden te hebben/voel m'n slokdarm wat branderig. Er komt niet zo zeer zuur omhoog.
Ik heb de afgelopen tijd veel testen gedaan, deze gaven elke x niks aan.
Gisteravond voelde ik mij na een avond gezellig en goed eten met vrienden ineens helemaal niet lekker worden, en insane misselijk.
Op dat moment wat ik het zat, en heb ik een aantal testen gedaan. Van de 7 kwamen er bij 3 een heel licht streepje tevoorschijn en bij 4 niet. (Uit de zelfde urine)
Later heb ik er nog een aantal gedaan, die gaven wederom weer niks aan.
Vanochtend nog een aantal, die gaven ook weer niks aan.
Maar nu vanavond gaven 2 van de 4 een heel licht streepje, die kwamen wat later, maar lijken nu weer wat lichter/bijna weg.
Bij mijn eerste zwangerschap had ik totaal nergens last van, alleen wat krampen, waar ik toen niks achter zocht. Daar kwam ik er rond 5,5 week achter. Die test was ook instant overduidelijk positief.
Ik snap er niks van, wat denken jullie?
Is nu stoppen met water drinken en morgen ochtend weer een test doen de beste stap? Of wacht ik een aantal dagen?
Bedankt!
Ambra
12-07-2026 om 23:37
je wordt er niet zwangerder van als je er zoveel testen tegenaan gooit, je moet geduld hebben. Drink je nu extra om urine te produceren of zo? Ook dat ' terug naar normaal '. Lekker slapen en overmorgen nog eens testen. Eén test moet genoeg zijn hoor.
Welterusten!
Kampeerder
13-07-2026 om 06:31
Ooit toen testen best duur waren deed je pas een test als je menstruatie echt overtijd was. Niet een paar uur maar een paar dagen. Was de test negatief dan was je niet zwanger en wachtte je je menstruatie af. De generatie van mijn ouders moest naar de dokter voor een test en die van mijn oma had nergens een test beschikbaar.
In de vijf jaar dat ik probeerde zwanger te worden heb ik maar twee testen gedaan.
Stop met testen, zonde van al die dingen. Stop met denken en voelen of je al wat voelt. Je maakt jezelf gek. Wacht af, als je zwanger bent is de test vijf dagen nadat je niet ongesteld werd echt wel positief. Ben je niet zwanger dan merk je dat ook wel.
Succes!
Even gegoogeld, testen zijn inderdaad goedkoper maar ze kosten nog steeds minstens 3 euro per stuk.
Zeespiegel
13-07-2026 om 06:35
Al je 20 juni nog ongesteld was, ben je nog een week te vroeg met testen.
je zegt, "nu stoppen met water drinken". Voor een zwangerschapstest is de geconcentreerde ochtendurine het beste. Van te veel water drinken wordt de urine te veel verdund.
Gebruik je zwangerschap testen of ovulatietesten?
Verschenen die streepjes binnen de aflees tijd die de handleiding opgeeft? Of heel kort nadat ze aan de urine waren blootgesteld? Wanneer het vocht door de test trekt, lijkt er altijd even een streepje te verschijnen, die meteen weer vervaagd.
Als je dat verwarrend vind, kan je misschien beter testen gebruiken met weken indicator.
Voor een volgende keer testen is je inlezen in het onderwerp wel raadzaam.
Bailey26
13-07-2026 om 07:13
De klachten die je noemt kunnen door 100 dingen komen. Je bent heel erg vroeg met testen. De kans dat de klachten door een zwangerschap komen is klein. Welke testen gebruik je? En waarom doe je er zo veel op het zelfde moment? Als je zo ontzettend vroeg in je cyclus wil testen moet je sowieso met geconcentreerde ochtendurine testen.
FruitMoeder
13-07-2026 om 08:02
Heb je 7 verschillende testen in je badkamer liggen of heb je de drogist opgekocht? Meid adem in en uit. Wacht nog even 2 weken af en als je dan niet ongesteld ben doe je 1 test. Misselijkheid en hoofdpijn kunnen ook door de hitte komen.
Promethium
13-07-2026 om 08:16
Als je 20 juni nog ongesteld was, ben je wel heel erg vroeg met testen, tenzij je normaal een cyclus hebt van 3 weken? Mijn cyclus is normaal 28 tot 37 dagen en je kunt betrouwbaar testen rond de datum dat je ongesteld wordt (officieel zelfs de dag erna). In mijn geval zou 20 juni dus betekenen dat ik eind juli zou kunnen testen.
Tegelijkertijd: een streepje is een streepje. Ik zou als ik jou was proberen om even 2 dagen te wachten dan weer 1 test doen. Is die negatief, dan wacht je weer 2 dagen.
Test telkens 's ochtends met je eerste urine, anders is je urine verdund.
Dweedledee
13-07-2026 om 12:00
Dus je hebt minimaal 15 testen gedaan, in 24 uur?
Dat is wel héél erg obsessief. Doe gewoon normaal.
ToetieToover
13-07-2026 om 12:03
Ik zou inderdaad wel even wachten met blij worden. Tip alvast: gemberthee helpt tegen misselijkheid.
Diezijnvanmij
13-07-2026 om 13:21
Vals positief is geen ding, toch? Het is wel belangrijk dat je de test in het juiste tijdvenster afleest. Als je later gaat kijken is het niet meer betrouwbaar.
Soccer-Mom
13-07-2026 om 13:27
Je test en te vroeg en veel te vaak. Wacht eerst tot NOD. Niet ongesteld? Dan pas testen. In jouw geval niet eerder testen dan vier weken na 20 juni. Zo te lezen heb je ook testen afgelezen na de afleestijd. Die uitslag is uiteraard niet geldig, zie bijsluiter.
Misselijkheid is trouwens geen exclusieve zwangerschapskwaal.
Tenslotte, maak het jezelf niet te ingewikkeld. Eén test per twee dagen is echt voldoende. Meerdere testen per dag vind ik echt obsessief gedrag en gaat jou niet helpen om duidelijkheid te verschaffen.
Ysenda
13-07-2026 om 13:36
Slekire schreef op 13-07-2026 om 13:03:
een streep is een streep...
nee, dat is niet waar, sowieso kun je beide streepjes ALTIJD zien, gewoon omdat ze net een andere samenstelling hebben dan het drager materiaal.
En er is een ontwikkeltijd, dus je kunt te vroeg aflezen, dan zie je wel een streepje maar nog geen verkleuring, je kunt te laat aflezen, de reactie is gestart en stopt pas als al het reactieve materiaal op is. Dat kan een vals positief resultaat geven.
Dus nee, een streep is een streep klopt niet.
FruitMoeder
13-07-2026 om 14:04
Als TO zo obsessief is kan het ook zijn dat ze strepen ziet die er niet zijn. TO je houding tegenover je mogelijke zwangerschap is niet gezond.
Poezenmeisje
13-07-2026 om 15:59
Mijn héél lichte streepje is nu een kerel van 23 jaar.
Vivaforum wist het een week eerder dan mijn man, want hen vroeg ik om advies over dat lichte streepje.
😄