Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Problematiek stiefkind dat baas wilt spelen

hallo,

Sinds een jaar is de zoon ( 19 jaar oud,) van mijn partner komen inwonen bij ons. Wij zijn naar het buitenland verhuisd  Ik heb de woning helemaal zelf gefinancierd (partner had geen inkomen). Van de éne dag op de andere werd er beslist dat de zoon bij ons zou komen inwonen, zonder eerst een gesprek daarover samen, dus daar stond ik voor een verrassing. Nu een jaar verder lijkt het meer en meer dat ik amper nog zeggenschap heb in dit huis. De zoon regelt zijn vader zijn geld, beslist wanneer de rekeningen betaalt worden enz.... alles staat op mijn naam ook de telefoonabonnementen. Is het normaal dat de partner toelaat dat als het er op aankomt dat de zoon hier de beslissingen neemt? Zelf werkt de zoon hij niet, slaapt tot na de middag en doet verder niets dan gsm kijken, spelletjes spelen en tv kijken. Dus hij zit hier op hotel. Ik en mijn partner zijn ondertussen 3 jaar samen waarbij ik het laatste jaar en een half degene was die het gezin hier eten gaf en alles financieel regelde, dus ervoor zorgde dat ze alles hadden wat ze nodig hadden. Nu begint mijn partner stilaan terug een inkomen te hebben, waar ik amper iets van weet en vernam ik dat de zoon zijn geld beheert en ook beslist wanneer er facturen dat op mijn naam staan worden betaald.... dit is toch niet normaal? Ik kan toch niet toestaan dat de zoon beslist hoe wat en waar alles gebeurt, laat staan dat hij alles weet van mij, en al zeker niet financieel. Het lijkt er naar dat hij stilaan begint te denken dat alles hier van hem is....zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Praten met de partner daarover lijkt niet te lukken want die vind dat doodnormaal, ik moet alles zeggen en delen maar omgekeerd niet? ......

Waarom is deze man nog jouw partner? Zo te lezen zijn zowel hij als zoon beide profiteurs in jouw huis, geheel aan jou of je dit nog langer wíl accepteren of niet. Niet zo heel lastig lijkt mij…..

Nee dit is niet normaal. Neem je financiën weer in eigen handen en neem je verantwoordelijkheid.
Gooi iig die zoon er uit maar beter is die lamzak van  zijn vader er ook uit te gooien voordat ze alles op hun naam hebben gezet. 
Documenteer alles en bewaar alle bonnetjes. Onderteken niets!

Gooi zowel vriend als zoon de deur uit .
Hoe kom je aan zulke pareltjes??

Ja natuurlijk joh, dat is hartstikke normaal 🙄

Om eerlijk te zijn begrijp ik ook niet goed hoe het zover heeft kunnen komen. Dat er door de jaren heen een ongezond patroon kan ontstaan, waarbij je soms onbewust dingen accepteert omdat je al zo lang samen bent, kan ik nog begrijpen. Maar jullie zijn pas drie jaar samen en zo te lezen is het al veel langer geen gelijkwaardige relatie. Wat maakt dan dat je niet eerder ingrijpt?

Ik zou enorm afknappen op zo'n man. Hij hoeft natuurlijk niet perfect te zijn, maar dit is voor mij niet iets wat je kunt compenseren door verder heel lief, leuk en grappig te zijn.

Moxxie schreef op 12-09-2026 om 14:40:

Om eerlijk te zijn begrijp ik ook niet goed hoe het zover heeft kunnen komen. Dat er door de jaren heen een ongezond patroon kan ontstaan, waarbij je soms onbewust dingen accepteert omdat je al zo lang samen bent, kan ik nog begrijpen. Maar jullie zijn pas drie jaar samen en zo te lezen is het al veel langer geen gelijkwaardige relatie. Wat maakt dan dat je niet eerder ingrijpt?

Ik zou enorm afknappen op zo'n man. Hij hoeft natuurlijk niet perfect te zijn, maar dit is voor mij niet iets wat je kunt compenseren door verder heel lief, leuk en grappig te zijn.

Exact mijn gedachtegang. Na 1 jaar emigreren, je kent elkaar niet eens goed en zit nog midden in het elkaar ontdekken-proces, volgt ongevraagd volwassen zoon die geen f…… uitvoert, en dan nu dit topic en verbaasdheid 

Vreemd topic, want hoe kan zo’n knulletje überhaupt over jouw financiën gaan? In Scandinavië gaan wonen misschien?

Sorry, maar ik zou beide heren aanspreken , en daarna een enkele reis de deur uit….
Zo kan men niet omgaan met mij…..

Ted68 schreef op 12-09-2026 om 15:13:

Sorry, maar ik zou beide heren aanspreken , en daarna een enkele reis de deur uit….
Zo kan men niet omgaan met mij…..

Dit! Maar nadat ik mijn financiën veilig heb gesteld.

Een familielid die aanwezig kan zijn als je ze de deur wijst?

En gelijk nieuwe sloten

Die zoon heeft toch helemaal geen toegang tot jouw bankrekening? Dus hoe kan hij dan bepalen wanneer iets wordt betaald? 

Zoals je dit omschrijft lijkt het alles behalve normaal. Ken je mensen in het land waar je woont?  Ik zou hier iig snel een einde aan maken. Zoon kan een ander adres gaan zoeken of mee betalen. En geen zaken op jouw naam laten zetten die niet van jou zijn. Klinkt iig allemaal erg bijzonder.
Is de relatie met je man verder wel leuk? 

Bedoel je dat partner toegang heeft tot jouw bankapp en eerder van daaruit alle rekeningen betaalde en dat hij die taak nu naar zoon heeft overgeheveld zonder overleg met jou? 
Dat zou echt heel vreemd en zorgelijk zijn. 

Oh ik lees nu dat de telefoonabonnementen op jouw naam staan? Meteen checken wanneer dit afloopt en per die datum opzeggen.  

Roos57 schreef op 12-09-2026 om 14:27:

Gooi zowel vriend als zoon de deur uit .
Hoe kom je aan zulke pareltjes??

Dit! 

Het verbaast mij dat je dit al zo lang laat gebeuren. 

Jij zit in je eentje in een relatie met twee uitvreters. 

Jij schrijft dat jij het huis gefinancierd hebt, hopelijk staat het ook alleen op jouw naam, dan kun je de heren vrij eenvoudig buiten zetten. 

Als ie dan toch de baas wil zijn kan ie mooi het pand overkopen en ga ik wel elders wonen in mijn ééntje. Veel plezier samen.

Weet die overjaarse puber uberhaupt wel dat jij 3 kwart van het leven van zijn vader en hem financiert? Of is pa dat "oops" vergeten te vertellen?
Hij denkt misschien dat alles van pa of alles van jullie samen is.

Als er geen gesprek met partner mogelijk is zou ik er snel klaar mee zijn en voor mezelf kiezen. Ofwel door hen eruit te gooien, ofwel door hen de boel te laten overkopen. Het is uiteindelijk een relatie van "nog maar" 3 jaar, niet van "al 30 jaar".

Waarom ga je überhaupt samen wonen met een man die geen inkomen heeft? En als dat huis van jou is, waar laat je je volwassen stiefzoon toe? Het is geen 4 jarige kleuter die op je stoep gedumpt wordt maar een volwassen man. Gooi ze beide het huis uit. Het is toch jouw huis!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.