Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Kind mee op vakantie?

Volgens mij is het ingewikkelde hier dat dochter juist mee wil.

Ja dat lijkt me ook het lastige hiervan.

Ja, dat snap ik. Maar ook dat TO zegt dat ze zo graag haar gezin compleet wil hebben. Terwijl apart gaan ook echt voordelen kan hebben. 

In dit geval is het echt moeilijk en weet ik ook niet wat ik zou doen. Niet mijn dochter alleen bjj opa en oma laten en haar zeker ook niet meenemen op vakantie,  dat weet ik wel.

Ja maar ze geeft ook aan dat andere gesplitste vakanties nu financieel ook even niet haalbaar zijn. Dus ik zou in dit geval ook echt even niet weten wat ik moest doen hoor

Ik had eerder al geopperd om zoon met vader de reis te laten maken, is goed voor de vader - zoon relatie. Dan mag dochter naar opa en oma want daar voelt ze zich beter/goed dan thuis.
Moeder blijft thuis, kan bijkomen en even wat voor haar zelf doen of als het nodig is opa en oma ontlasten of bijspringen. 
Of vanuit opa en oma een keertje naar de film ofzo.

Trail schreef op 26-07-2026 om 19:25:

Is er hulp voor opa en oma als je dochter thuis blijft en het toch op enig moment mogelijk niet goed gaat?

De politie en crisisdienst net zoals to nu ook doet. Dit meisje staat op de wachtlijst voor hulp. Maar ik lees niet dat ze die al hebben. Dus er is geen verschil of to er nu wel of niet is. 

Ik denk trouwens dat je veel beter te maken kunt hebben met Nederlandse instanties dan die in veel verre landen hoor. Die pakken dit soort situaties keihard aan. Daar hoef je echt niet te proberen de politie aan te vallen bijvoorbeeld. Zijn ze heel snel klaar mee. Wel direct een harde les voor dochter. Maar of je dat moet willen. 

Hoe treurig en heftig ook, ik zou hoe dan ook één ouder thuis laten blijven, ook al gaat dochter alsnog naar opa en oma.

Met zo'n ziek/kwetsbaar kind zou er voor mij geen sprake van zijn om te gaan reizen. Wat als ze daar wegloopt? Of inderdaad zich verzet tegen de politie? Wat als ze daar nog slechter eet? Ze heeft geen marges dus als ze weken nauwelijks eet, heb je nog meer crisis dan het nu al is. Ze lijkt me absoluut te ziek om te reizen en het risico lijkt me erg hoog. Wat als ze zo'n crisis in het vliegtuig of ander vervoersmiddel krijgt inderdaad?

En er zou ook geen sprake van zijn dat ik met beide ouders zo ver weg ging.

Dus hoe vervelend dat ook is voor alle partijen, ik zou of de reis die al gepland was uitvoeren met zoon en één ouder, of ik zou opnieuw gaan sparen voor een zoon + ouder plan dichterbij.

Izza schreef op 26-07-2026 om 22:24:

[..]

De politie en crisisdienst net zoals to nu ook doet. Dit meisje staat op de wachtlijst voor hulp. Maar ik lees niet dat ze die al hebben. Dus er is geen verschil of to er nu wel of niet is.

Ja en nee. Stel het meiske loopt weg en is ook 's nachts vermist, wil je dan opa en oma daar alleen mee laten zitten? Stel ze valt nog veel meer af en heeft medische hulp nodig, dan moet je misschien dingen op locatie regelen, dat wil je toch ook niet bij je (schoon)ouders neerleggen?

Ik ben helemaal voor rust en ruimte nemen, ook al is één kind ziek. Maar dan wel op een acceptabele afstand, het liefst met één ouder daadwerkelijk dichtbij, maar toch in ieder geval zo dat je in de auto kunt stappen en met een paar uur terug kunt zijn.

Als je al issues hebt, je kan je moeder al niet uitstaan, maar wil wel mee op vakantie. Daarbovenop krijg je dan te horen dat jij dit jaar moet overslaan.
Succes voor opa en oma, ik vrees dat het dit keer misschien ook bij opa en oma wel even anders gaat worden.
Wat ga je doen vanaf grote afstand als het echt escaleert en ze moet opgenomen worden?
Wanneer je kind worstelt met een fysieke ziekte als diabetes, longemfyseem of eczeem dan laat je hem toch ook niet zomaar thuis omdat dat nu eenmaal niet zo handig is in een ver land en veel energie kost? Dan verzin je toch ook een plan B?

even om te checken,  heb je toevallig een  reisverzekering inclusief annuleringsverzekering? Meestal is dat niet zo naar het kan soms wel. 

Ik zou anders denk ik toch proberen bij de aanbieder of je uit coulance iets geregeld krijgt. De vakantie misschien verzetten of kijken of je die mag doorverkopen en daar dan ook je best voor doen. Ik kan me voorstellen dat doorverkopen moeilijk is ivm vliegtickets

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.