Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Wie doet er aan vrijwilligerswerk? (Gesloten wegens dubbel topic)

Nav een discussie in n ander topic: Wie doet er vrijwilligerswerk? En wat doe je? Hoeveel uur? Hoe ben je erin gerold? 


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
DanGun

DanGun

20-09-2021 om 22:44 Topicstarter

Ik geef les aan de kids op de sportschool. Twee uur per week en ik ondersteun bij 2 andere lessen. 
Verder help ik vaak met schoonmaken, af en toe achter de bar en soms wat administratie. 
Ben er al met al een uur of 10 per week, naast m’n eigen trainingen. 

bestuurslid liefdadigheidsstichting
Bestuurslid sportvereniging, bardiensten draaien bij die vereniging, teamleider bij een beginnersteam
Bestuursvoorzitter vve geweest tot 6 maanden geleden.
Zal zo'n 10 -15 uur per week zijn.


heb een tijd gewerkt in een kringloop voor goede doelen, mocht daar vaak ook voor tolk spelen. Meestal 2 halve dagen per week, soms meer.

nee, voor mij geen optie. Zelfs niet als ik fit ben.
In mijn leven zijn er drie pijlers die energie kosten, werk (32 uur), sociaal leven en huishouden. Waarbij ik vaak al energie te kort heb om alle drie te balanseren, waardoor de derde er al te vaak bij in schiet. Vrijwillerswerk zou ten kosten gaan van de tijd die ik nodig heb om tot rust te komen en op te laden voor de andere drie dingen.

Ik heb me er bij dit soort topics weleejs schuldig over gevoeld. Al die mensen die vrijwilligerswerk doen en die zich inzetten voor de maatschappij en mij lukt het niet. Inmiddels kan ik dat loslaten en ben ik vooral dankbaar dat anderen dat wel kunnen.

JumpyTurtle18

JumpyTurtle18

20-09-2021 om 22:55

Ik doe vrijwilligerswerk op een zorgmanege. Paarden binnen-en buiten zetten, stallen uitmesten, schoonmaken en het begeleiden van cliënten met een verstandelijke en/of fysieke beperking met het verzorgen, opzadelen en rijden in de les.
Uren variëren, er is een groot tekort aan vrijwilligers dus ik val regelmatig in en ik ben ook één van de weinige vrijwilligers die tijdens kantooruren ingezet kan worden.

DanGun

DanGun

20-09-2021 om 22:57 Topicstarter

Ysenda schreef op 20-09-2021 om 22:53:

bestuurslid liefdadigheidsstichting
Bestuurslid sportvereniging, bardiensten draaien bij die vereniging, teamleider bij een beginnersteam
Bestuursvoorzitter vve geweest tot 6 maanden geleden.
Zal zo'n 10 -15 uur per week zijn.

Ik kan me nooit zoveel voorstellen bij bestuurswerk. Wat doe je dan? 

DanGun

DanGun

20-09-2021 om 22:57 Topicstarter

Trouvaille schreef op 20-09-2021 om 22:54:


heb een tijd gewerkt in een kringloop voor goede doelen, mocht daar vaak ook voor tolk spelen. Meestal 2 halve dagen per week, soms meer.

Ja, jij met je talenknobbel! 

DanGun

DanGun

20-09-2021 om 22:58 Topicstarter

Lollypopje schreef op 20-09-2021 om 22:55:

nee, voor mij geen optie. Zelfs niet als ik fit ben.
In mijn leven zijn er drie pijlers die energie kosten, werk (32 uur), sociaal leven en huishouden. Waarbij ik vaak al energie te kort heb om alle drie te balanseren, waardoor de derde er al te vaak bij in schiet. Vrijwillerswerk zou ten kosten gaan van de tijd die ik nodig heb om tot rust te komen en op te laden voor de andere drie dingen.

Ik heb me er bij dit soort topics weleejs schuldig over gevoeld. Al die mensen die vrijwilligerswerk doen en die zich inzetten voor de maatschappij en mij lukt het niet. Inmiddels kan ik dat loslaten en ben ik vooral dankbaar dat anderen dat wel kunnen.

Zeker niet schuldig voelen hoor! 

Ik door vrijwilligerswerk bij de scouting. Bestuurslid. Gemiddeld 1 vergadering per maand, bij groepsbrede activiteiten helpen, ledenadministratie, notulen, planning. Wat zal het zijn 1/2 uur per week. Maar tegelijkertijd is het ook hobby met veel vrienden, dus ook vaak super gezellig!

Ik ben trouwens wel benieuwd hoeveel mensen die vrijwilligerswerk doen, daarnaast eventueel nog werken. Want als ik lees 10 uur, dan zou ik serieus niet weten hoe je dat doet met 32 uur of meer. Maar dat kan ook aan mijn energie liggen

Lollypopje schreef op 20-09-2021 om 22:55:

nee, voor mij geen optie. Zelfs niet als ik fit ben.
In mijn leven zijn er drie pijlers die energie kosten, werk (32 uur), sociaal leven en huishouden. Waarbij ik vaak al energie te kort heb om alle drie te balanseren, waardoor de derde er al te vaak bij in schiet. Vrijwillerswerk zou ten kosten gaan van de tijd die ik nodig heb om tot rust te komen en op te laden voor de andere drie dingen.

Ik heb me er bij dit soort topics weleejs schuldig over gevoeld. Al die mensen die vrijwilligerswerk doen en die zich inzetten voor de maatschappij en mij lukt het niet. Inmiddels kan ik dat loslaten en ben ik vooral dankbaar dat anderen dat wel kunnen.

Eerlijke en herkenbare post.

Ik zou best vrijwilligerswerk willen doen naast mijn werk maar heb er simpelweg de energie niet voor naast huishouden en de sociale activiteiten die ik wel doe.

DanGun schreef op 20-09-2021 om 22:57:

[..]

Ja, jij met je talenknobbel!

was daar inderdaad wel handig, allerlei nationaliteiten kwamen daar koopjes zoeken. Ik heb toen ook div. telefoonnummers gekregen van tevreden buitenlandse klanten, uitnodigingen om te komen eten etc. etc.

RavIvaR schreef op 20-09-2021 om 23:06:

[..]

Eerlijke en herkenbare post.

Ik zou best vrijwilligerswerk willen doen naast mijn werk maar heb er simpelweg de energie niet voor naast huishouden en de sociale activiteiten die ik wel doe.

En dan heb ik niet eens kinderen 😂

Maar ook geen partner om taken mee te delen, dus dat heft een beetje op

DanGun schreef op 20-09-2021 om 22:57:

[..]

Ik kan me nooit zoveel voorstellen bij bestuurswerk. Wat doe je dan?

Ik ben bij 2 de secretaris: voorbereiden vergaderingen, uitwerken notulen, jaarstukken uitwerken, contactpersoon voor doelgroep/leden.

Verder beleidsstukken voorbereiden willen we groeien, meer voor jeugdleden of juist inzetten op promoveren hoe gaan we dat doen, wat is er voor nodig.

Nee. Ik werk nog en echt niet veel uur maar er wordt wel steeds een beroep op me gedaan om extra diensten te doen. Dat kost me véél energie die ik niet meer heb. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.