Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Werkgever obsessief bezig met oude sociale media posts

Van de week heeft iemand (lees, waarschijnlijk een van mijn leerlingen) diverse mailadressen van collega's een linkje gestuurd waaruit zou moeten blijken dat ik zonder overleg over nevenactiviteiten bijverdien met (paal)dansen in de club. Totale onzin, de vrouw op de foto's ben ik ook helemaal niet. 

Vervolgens is iemand erachter gekomen dat er in 2018(!) een foto van mij op de Instagrampagina van een andere paaldansstudio is gezet. Dit is gewoon een foto van sportief paaldansen dat ik een tijdje heb gedaan. De betreffende paaldansstudio is allang opgeheven, staat in de KvK als niet-actief, en Instagram reageert niet op verwijderingsverzoeken. 

Ik ben deze week al meermaals aangesproken op dat ik de foto's moet laten verwijderen. Dat dat van de nevenactiviteiten een leugen is hebben collega's waarschijnlijk al begrepen. Maar ik kan deze foto helemaal niet laten verwijderen, voor zover ik weet is het ook maar 1 foto. Toch blijft mijn leidinggevende zelfs op zaterdagochtend mij hierover berichten.

Hoe druk ik dit de kop in?

”Luister Piet, ik heb een verzoek ingediend. Ik ben er afhankelijk van of zij dat honoreren of niet. Meer kan ik niet doen. Ik wil dat je er nu over op houdt, anders stap ik naar HR.”

Laat je leidinggevende zich bezig houden met die leerling die dit geflikt heeft . 😠 

Wat is er mis met paaldansfoto's? Het is een verdomd intensieve sport.

Wat is het protocol van de werkgever / school als leerlingen docenten lastig vallen met / via sociale media en de docent in diskrediet willen brengen? 

Dit is laster en kun je melden bij de politie. En school moet zich even achter de oren krabben wie ze hierover aanspreken. 

Helemaal niet op reageren. Wat kunnen ze je maken? 

Zo, dat is een nare situatie. Is er iemand van HR waar je maandag aan de bel kan trekken dat je leidinggevende even normaal moet doen?

Dat klinkt als een zaak voor HR of de vertrouwenspersoon, want dit slaat nergens op. Maar na mijn werk als fetisjmodel in studententijd heb ik hier ook mee te maken gehad bij het eerste ziekenhuis waar ik werkte. Toen ik van werkgever veranderde, heb ik het dus direct gemeld bij mijn leidinggevende. En in tegenstelling tot bij jou, er waren daadwerkelijk erotische foto's van mij online. Door het te melden nooit meer gezeik gehad. Dus als ik jou was zou ik naar HR gaan: joh, ik heb op sportief niveau gepaaldanst, natuurlijk zijn daar afbeeldingen van en daar wordt nun heel kinderachtig over gedaan. Ze kunnen je echt niets maken. 

ToetieToover schreef op 20-12-2025 om 17:45:

Dit is laster en kun je melden bij de politie. En school moet zich even achter de oren krabben wie ze hierover aanspreken.

Je mag toch wel een melding doen bij iemands werkgever van het vermoeden dat diegene zonder overleg neveninkomsten heeft?

Het probleem hier is duidelijk de school. Als zij willen dat een onschuldige foto van jaren terug van Instagram wordt verwijderd en Instagram doet het niet, moeten ze haar maar helpen door bijvoorbeeld de advocaat te betalen. 

anoniememoeder schreef op 21-12-2025 om 13:38:

[..]

Je mag toch wel een melding doen bij iemands werkgever van het vermoeden dat diegene zonder overleg neveninkomsten heeft?

Het probleem hier is duidelijk de school. Als zij willen dat een onschuldige foto van jaren terug van Instagram wordt verwijderd en Instagram doet het niet, moeten ze haar maar helpen door bijvoorbeeld de advocaat te betalen.

Een leerling van to weet vast het fijne niet van het arbeidscontract van to, dus de intentie lijkt me niet het nakomen van de overeenkomst. 

Je overtreedt geen wetten verder, en je staat gewoon online met je hobby. Werkgever moet zich koest houden en zich met belangrijke zaken bezighouden. Dit zou ik ook heel duidelijk aangeven to, vind de tip van Citroengraag goed, duidelijk je grenzen aangeven en het klein houden. Vervelend voor je dit!

anoniememoeder schreef op 21-12-2025 om 13:38:

[..]

De leerling post ook foto’s waar ze helemaal niet opstaat. Bovendien hoef je dan niet aan Jan en alleman die foto’s te sturen, als je zuivere intenties hebt. Die leerling is het probleem hier hoor. Ik zou toch echt die leerling bij de politie melden. Die houdt zich duidelijk NIET aan de wet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.