Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Welke laptoprugzak voor VO?

In de categorie First World Problems
Mijn oudste gaat na de zomer naar de brugklas en moet van school een Dell 3100 gebruiken. Die is krap 12 inch. Kan me voorstellen dat een wat grotere rugzak handig is zodat alle boeken e.d. mee kunnen.

Mijn ervaring met rugzakken is dat ze vaak aan de onderkant slijten. Zou fijn zijn als een rugzak 3 of 4 jaar mee kan.

Familie zweert bij Samsonite,  maar dat is dan zwart, zwart, grijs of zwart. Er wordt ook veel reclame gemaakt voor Eastpak (dat is nog uit mijn jeugd, hoewel ik zelf een Kipling had die ik nóg gebruik), die zijn er in printjes en kleuren.

En...is zo'n rugzak waterdicht etc. Ik heb al een waterdichte hoes voor de laptop zelf.

Wat is een absolute aanrader? 


Werken ze niet digitaal? Hoeveel boeken moeten er nog bij? Eastpak blijft een goede rugzak. Waterdichte hoes voor om de laptop is handiger dan een volledig waterdichte rugzak. Vaker zal er een pakje of een dopper lekken dan dat het zo hard regent dat het doord e rugzak heen nat wordt.

En verder: Laat je kind lekker zelf een rugzak uitzoeken. Daar wordt hij het gelukkigst van. Je mag wel eisen stellen aan de grootte van de rugzak. 

Zelf onlangs een Wadu anti diefstal rugtas aangeschaft en ben aangenaam verrast voor deze prijs. Hij doet niet onder voor mijn Samsonite werk rugtas. Is 100% waterdicht. 
Geen idee hoe lang deze tas goed blijft want ik heb hem net een maand in gebruik.

Femke09

Femke09

15-07-2021 om 13:01 Topicstarter

il heb een paar maanden terug na de Samsonite tip al met dochter overlegd en zwart vond ze best. Maar ja, als ik Eastpak laat zien ziet ze een printje misschien ook wel zitten.

Ik dacht: ik geef zelf aan van welk merk, welke grootte en dan kan zij kiezen welke het wordt.

Madelyn schreef op 15-07-2021 om 12:50:

En verder: Laat je kind lekker zelf een rugzak uitzoeken. Daar wordt hij het gelukkigst van. Je mag wel eisen stellen aan de grootte van de rugzak.

Dit! Laat kind zelf een rugzak uitzoeken. Dat gaat echt wel 4 jaar mee hoor, of het moet echt een goedkoop ding van de Action zijn ofzo. Zelf ben ik fan van het merk "Dakine". Leuke kleuren (maar ook meer rustig zwart als je dat fijner vindt), handige indeling en ook stevig. Mijne gaat al bijna 10 jaar mee (inclusief een 6 maanden backpack reis als daypack).

Femke09

Femke09

15-07-2021 om 13:05 Topicstarter

ik ben Kruidvat rugzakken gewend, die gaan met een beetje geluk net een jaar  mee en een "dure" van Kruidvat gaat anderhalf jaar mee

Hier een North Face Borealis van 4 jaar en een Vaude van 2 jaar. Ze kunnen allebei nog wel een paar jaar mee. Ik vind zelf de north face erg fijn, ivm de verschillende vakken, en heb daarom voor mezelf nu de dames-versie gekocht. Verkrijgbaar in veel verschillende kleurcombinaties. 

Ohja, ik ben met de kinderen naar de stad geweest voor een tas, omdat ik het belangrijk vond dat ie lekker zit. Meteen de andere schoolspullen gekocht, dat was een gezellig uitje, samen. 

Femke09

Femke09

15-07-2021 om 13:22 Topicstarter

kijk, daar denk ik dan weer niet bij na (Ik hou niet van winkelen en we wonen niet in een stad), maar ik heb dochter beloofd dat we komende dinsdag gaan "stadten" dus dan kunnen we natuurlijk op zoek naar een rugzak!

Iemand nog tips bij welke soort winkels? We gaan denk ik naar Nieuwegein.

Een tassenwinkel, de Bever en de Perrysport. Vooral de Bever. (Of een andere outdoorwinkel)

Mooie start om niet meer alles voor je kind te willen bepalen. Ze gaat naar de middelbare school. Laat haar lekker zelf een tas uitkiezen. 

Ik heb goede ervaringen met Herschell, zijn stevig en hebben leuke printjes

Ik heb mijn eastpak al zo'n 10 jaar in gebruik denk ik en hij is nog steeds in goede staat! Altijd waterdicht geweest en genoeg ruimte voor een laptop en wat andere spulletjes zoals boeken/etui/etc.

Ik ben erg fan van Dakine rugzakken. Die zijn wat steviger dan de Eastpack rugzakken. En net als Eastpak met verschillende kleuren verkrijgbaar. Bij de goede tassenwinkels hebben ze die wel. 

Dat de rugzak niet zo lang meegaat is ook niet zo heel erg. Wat ze in de brugklas leuk vinden kan weer heel anders zijn dan een paar jaar later. Bovendien kan het best blijken dat ze een grotere/kleinere tas fijner vindt of dat ze in de praktijk liever meer/minder vakken heeft. Ik heb zelf rugzakken (gehad) van Dakine, North Face, Herschell, Osprey en vroeger ook Eastpak (maar dat is heel lang geleden.) Ik vond ze allemaal eigenlijk wel prima. Ik gebruik mijn rugzakken vrij intensief (elke dag mee naar werk in OV en met vaak boeken/laptop, boodschappen op de terugweg.)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.