Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Welke cursus kan zinvol zijn?

Ik wil graag een cursus of korte opleiding doen wat een waardevolle toevoeging kan zijn voor mijn CV. Ik heb altijd in de financiële en administratieve sector gewerkt. Maar ik heb geen weet van de systemen die worden gebruikt. Iemand een idee welk systeem zinvol is om me in te verdiepen? 

Ben je in het bezit van WFT certificaten?

werk je in den financiele administratieve functie? Of werk je in een bedrijf in de financiele dienstverlening? 
Wat is je vooropleiding/ niveau?

Een cursus gericht op een specifiek boekhoudsysteem voegt niet veel toe aan je cv. Ieder bedrijf richt dat weer net anders in. Werkervaring daarmee is belangrijker. Nuttig is wel om te  weten hoe een boekhouding werkt en je dus niet alleen weet op welke knopjes je moet drukken (Bij wijze van spreken).  

Prachtwacht

Prachtwacht

17-12-2021 om 12:16 Topicstarter

Due-scimmie schreef op 17-12-2021 om 11:52:

Ben je in het bezit van WFT certificaten?

Ik heb alleen WFT basis. Nu ik er aan denk, die is misschien al weer verlopen (na 5 jaar) 

Prachtwacht

Prachtwacht

17-12-2021 om 12:18 Topicstarter

Mugske schreef op 17-12-2021 om 12:00:

werk je in den financiele administratieve functie? Of werk je in een bedrijf in de financiele dienstverlening?
Wat is je vooropleiding/ niveau?

Een cursus gericht op een specifiek boekhoudsysteem voegt niet veel toe aan je cv. Ieder bedrijf richt dat weer net anders in. Werkervaring daarmee is belangrijker. Nuttig is wel om te weten hoe een boekhouding werkt en je dus niet alleen weet op welke knopjes je moet drukken (Bij wijze van spreken).

Op dit moment werk ik niet. Eerder werkte ik als administratief medewerker, en budgetbeheer. Ik heb mijn P financiële dienstverlening. Daarna mijn opleiding gestopt/gepauzeerd vanwege omstandigheden. Nu wil ik weer verder komen. 

ik ken 2 mensen die bij een verzekeraar werken en wtf certificaten moeten halen maar eerlijk.....klinkt toch bij iedereen in zijn hoofd als what the fuck certificaten?

verder totaal offtopic

absor schreef op 17-12-2021 om 12:54:

ik ken 2 mensen die bij een verzekeraar werken en wtf certificaten moeten halen maar eerlijk.....klinkt toch bij iedereen in zijn hoofd als what the fuck certificaten?

verder totaal offtopic

Jup

MBA of SPD.

Verdiepen in bepaalde programmatuur is vaak niet nuttig, tenzij een branche maar één pakket gebruikt. En dan nog leer je het vaak beter in de praktijk, omdat elk bedrijf zijn eigen sausje er over doet.

Kun je niet verder met die opleiding? Als je door wilt in die hoek. Dat voegt meer toe aan je cv, dan een certificaat van bv Office.

Als het om je cv gaat denk ik ook dat je beter je kennis binnen een vakgebied kan vergroten dan je verdiepen in een systeem. Er wordt best veel gevraagd om Wft basis in combinatie met Wft Schade, is dat iets voor jou? Even zoeken naar vacatures met zoekopdracht Wft Schade, dan zie je waarop je kan solliciteren.

Hangt er vanaf waar je gaat werken en wat je gaat doen.

Dat hangt compleet af van de sector waarin je werkt en de huidige functie die je vervult

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.