Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Wel of niet solliciteren?

Peiling

Wel of niet solliciteren?
49 stemmen
61%
4%
33%
0%
0%
2%

Ben je bang voor verandering?

TanteTheelepel

TanteTheelepel

15-07-2021 om 12:02 Topicstarter

Viva-amber schreef op 15-07-2021 om 11:58:

Ben je bang voor verandering?

Nee, helemaal niet! Vind het altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen 

TanteTheelepel

TanteTheelepel

15-07-2021 om 12:03 Topicstarter

letterkoekje schreef op 15-07-2021 om 11:49:

Waar wacht je nog op?

Het dynamisme in je post druipt van mijn scherm, als je dat ook waar kan maken in de (nieuwe) job dan ben jij de persoon op wie ze zitten te wachten.
En al die argumenten als 'ik ben zwanger geweest' en 'ze leunen op mij': bullshit! Er komt vast wel een nieuwe theelepel die ook weer blij is jouw (oude) job uit te kunnen oefenen.

Succes vanuit België

Ah lief! Ik heb net mijn brief doorgestuurd naar een vriendin en daarna stuur ik hem door. Ik ben ontzettend benieuwd! 

Ik snap jouw loyaliteitsconflictje wel tav het bedrijf waar je nu werkt, zou ik zelf ook 'last' van hebben.
Toch zou ik solliciteren voor die andere baan om alle redenen die je zelf noemt.

Oh wacht, je bent de brief al aan het schijven. Veel succes! 

Sowieso doen, succes! 

ja doen! Succes

Waarom dan de vraag? Moet je ergens minimaal 3 jaar werken van jezelf? Mag je als moeder geen carriere maken? Waar zit je twijfel?

TanteTheelepel

TanteTheelepel

15-07-2021 om 19:11 Topicstarter

Viva-amber schreef op 15-07-2021 om 18:26:

Waarom dan de vraag? Moet je ergens minimaal 3 jaar werken van jezelf? Mag je als moeder geen carriere maken? Waar zit je 


Ik heb vooral een loyaliteit issue. Ik vind het zo lullig om na zo een korte tijd weg te gaan en dan is die tijd ook nog eens onderbroken door een zwangerschap

TanteTheelepel schreef op 15-07-2021 om 19:11:

[..]


Ik heb vooral een loyaliteit issue. Ik vind het zo lullig om na zo een korte tijd weg te gaan en dan is die tijd ook nog eens onderbroken door een zwangerschap

Dit snap ik wel hoor TanteTheelepel. Ik ben ook langer dan gepland in dienst gebleven bij een fijme werkgever omdat ze er voor me waren toen ik een flinke periode ziek was, en ze me zo waardeerden... Maar uiteindelijk is niemand onmisbaar. Zo zit de werkende wereld in elkaar en het is aan jouw werkgever om een oplossing te vinden als er een gat valt!

Maar het zal vast geen makkelijk gesprek worden mocht je de andere baan krijgen. Voor nu succes met je sollicitatie in ieder geval!

100% zeker doen!!! 

Je lijkt wat vast te zitten in je huidige baan. Ze voeren je voorstellen niet uit. Het lijkt dat je je daar voorlopig niet veel verder kunt ontwikkelen.

De nieuwe baan biedt diverse voordelen. Ik zou zeker solliciteren! 

Je hebt de baan niet meteen omdat je gaat solliciteren. Dus gewoon doen, dan kijken of je uberhaupt een kandidaat blijkt. Dan hoe de gesprekken gaan en wat er allemaal kan. Of ze jou dan ook willen hebben ...En dan of jij het dan nog wil.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.