Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Wel of niet solliciteren?

Hi lieve forummers,

ik zit in een dilemma. Huidige baan is heel chill (beetje onder mijn niveau, dus ik kom mijn dag soms met twee vingers in mijn neus door bij wijze van spreken), de collega's zijn heel lief (ik ben eind 20, zij eind 50 dus geen carrieretijgers die een druk op de realisatie leggen). Maar, ik begin nu de uitdaging toch wel te missen. Ik wil zoveel met de afdeling, maar ik krijg het maar niet van de grond. Mijn manager staat achter mij, maar de directie vind het allemaal te voortvarend en ziet de urgentie niet. 

Nu heb ik een vacature gezien die misschien iets te hoog gegrepen is vanwege mijn werkervaring (6 jaar), maar ik ben meer dan gemotiveerd! Het voordeel van deze baan: het is dichterbij (scheelt per dag 1,5 uur reistijd), is minder uur (36 uur toch 40), betaalt tussen 60k en 80k (ga ik uit van 60k, dan is dat toch al bijna 10k hoger dan nu), en het is super uitdagend! Je helpt met het bedenken van beleidsadviezen en gaat daarvoor met alle lagen het gesprek aan. Ik ben een echte mensen-mens die graag voor iedereen een oplossing zoekt. Ik ben echter ook kritisch en niet bang om mijn mening te geven. Dus ik denk dat ik dit met een beetje begeleiding wel aan zou moeten kunnen. 

Maar nu mijn dilemma: ik werk 2,5 jaar bij mijn huidige werkgever. Ik ben zwanger geweest en heb toch een vast contract gekregen. De afdeling leunt nu een beetje op mij en ik vind het gewoon lullig om nu al weg te gaan. Wat moet ik nou doen.. wel of niet solliciteren? Je weet toch niet of je de baan krijgt, maar toch. Twijfel twijfel twijfel.. 

Peiling

Wel of niet solliciteren?
49 stemmen
61%
4%
33%
0%
0%
2%

doen. Ook al zou je het niet worden, heb je toch kunnen netwerken.

En dat vaste contract verplicht je natuurlijk niet om bij je huidige werkgever te blijven.

zeker doen
En als je solliciteert is het niet meteen een garantie dat je de baan krijgt. 
Maar wellicht gaat het dan wel meer bij je rommelen om actief verder te gaan zoeken 
Succes!

TanteTheelepel

TanteTheelepel

15-07-2021 om 10:50 Topicstarter

dank voor jullie snelle reacties! Dit was toch kennelijk net het zetje dat ik nodig had. Ik ga nu mijn brief schrijven en dan maar duimen🤞

Gewoon doen! Het is nog niet zeker of je wordt aangenomen dus zie het gewoon als een inventarisatiegesprek. Kijk of het echt zo leuk is als je denkt, je kan altijd nog nee zeggen.

Kies voor jezelf en niet voor collega's. Kijk waar jij meer voldoening uithaalt. 

TanteTheelepel schreef op 15-07-2021 om 10:50:

dank voor jullie snelle reacties! Dit was toch kennelijk net het zetje dat ik nodig had. Ik ga nu mijn brief schrijven en dan maar duimen🤞

Succes met je sollicitatie!

TanteTheelepel

TanteTheelepel

15-07-2021 om 10:52 Topicstarter

LoveCats! schreef op 15-07-2021 om 10:50:

[..]

Succes met je sollicitatie!

Dankje!

Ja duuuhh, lijkt me logisch. Gelijk doen! 

SatisfiedIbex97

SatisfiedIbex97

15-07-2021 om 10:55

No-brainer: doen! 

Zeker doen! Al was je inmiddels al genoeg overtuigd 

Veel succes!

Zeker doen

ze leunen op jou, maar vinden jouw vorstellen tot verandering niet belangrijk. En dan nog 1,5 uur minder reistijd.Succes met de sollicitatie

Doen, vanwege de afstand en de financiële vooruitgang 

Zeker doen! Voor je werkgever is het trouwens ook positief als er iemand uit hun stal verder groeit naar een hogere functie.

Absoluut doen! Proberen kan altijd en je klinkt superenthousiast over de vacature.

Waar wacht je nog op?

Het dynamisme in je post druipt van mijn scherm, als je dat ook waar kan maken in de (nieuwe) job dan ben jij de persoon op wie ze zitten te wachten.
En al die argumenten als 'ik ben zwanger geweest' en 'ze leunen op mij': bullshit! Er komt vast wel een nieuwe theelepel die ook weer blij is jouw (oude) job uit te kunnen oefenen.

Succes vanuit België

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.