Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Wat wilde jij vroeger worden?

... en in hoeverre komt dit in de buurt bij wat je nu doet? 

Ik ben hier heel benieuwd naar, lijkt me heel interessant om jullie verhalen te horen.


Regendrup.

Regendrup.

18-07-2021 om 20:48 Topicstarter

Ik wilde altijd met kinderen werken, en het liefst bij de Raad van Kinderbescherming. Uiteindelijk ook een studie gedaan die in die richting ging, maar het is er niet van gekomen. Om verschillende redenen.

Nu coach ik collega's van het bedrijf waar ik al sinds mijn 15e werk. Was dit mijn droombaan? Nee. Had ik dit verwacht toen ik er begon met werken? Ook nee.

Wil ik het op dit moment anders? Ja en nee. Ik zou heel graag iets doen waarbij ik iets kan beteken voor een kind. Maar ik zie ook heel veel bezwaren en met name door eigen ervaringen (jeugd) weet ik ook niet zeker of ik die rol naaf behoren zou kunnen uitvoeren. 
Wie weet.. komt er ooit een kans dat ik daar toch bij in de buurt kom. Voor nu is het oké, ik heb het enorm naar mijn zin in mijn huidige functie. Wat de toekomst brengt zien we wel. 

Moeder, politieagent of kleuterjuf. Dat waren mijn kinderdromen.
Ik ben bewust kindvrij, vind jonge kinderen vooral heel druk en politieagent lijkt me (zeker tegenwoordig) een loeizware baan.

De realiteit is dat ik psychisch zo zwaar in de knoop zit dat ik inmiddels alweer 20 jaar in de wao zit. Ik zou graag kunnen werken, ik mis wat dat betreft wel echt invulling in mijn leven. Maar weet niet of dat er ooit nog in zit. Geen idee overigens wat ik dan zou willen doen.

AcidicShark11

AcidicShark11

18-07-2021 om 20:58

Meubelontwerper/architect.

De lol was meteen over toen ik hoorde dat je veel wiskunde en inzicht nodig hebt. Ik heb dyscalculie dus dat werd hem niet.

Op de basisschool wilde ik altijd dierenarts worden. Maar je kan dieren niet beter knuffelen. Op de middelbare school werd het grafisch ontwerper. Maar ik heb een hekel aan schermpjes. Uiteindelijk werd het juffie in het vrijeschoolonderwijs. 

Ik wilde juf worden en dat ben ik nu . Maar ik weet niet zo goed of ik dit inderdaad wil doen, misschien wil ik toch liever onderwijs ontwikkelen of beleid schrijven.

Ik wilde altijd beroemd worden. Nu lijkt me dat minder aantrekkelijk. Moeilijk te verwezenlijken ook.

Eigenlijk wou ik altijd iets anders, maar de enige constante was een bepaalde kant op in de podiumkunsten.
Toevallig ga ik in september met een opleiding in die richting starten. Ben al bijna dertig, maar beter laat dan nooit  
Dus hopelijk kan ik over een paar jaar ook zeggen dat ik écht de baan heb waar ik als kind van droomde!

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

18-07-2021 om 21:09

Verpleegkundige en dat ben ik al meer dan 30 jaar .

Ik wilde als kind zijnde altijd moeder worden en thuis zijn net zoals mijn moeder. Maar ja, dan moet je toch een vak kiezen. Ik heb 5,5 jaar in een kapsalon gewerkt tegen mijn zin in. Ik had het verkeerde vak gekozen. Daarna heb ik nog een jaar of 5,5 als telefoniste?receptioniste gewerkt en dat beviel veel beter. Ik noemde dat ook geen werken na kapster geweest te zijn en altijd met zere voeten thuis te komen. Maar voldoening gaf het werken mij niet. Ik deed het puur om het geld. Ik was maar wat blij toen mijn man zei voordat ik al zwanger was dat als er een kind zou komen dat hij ook liever had dat ik dan stopte met werken. En zo is het ook gebeurd nu al weer 28 jaar geleden. 

Ik wilde als kind graag juf worden. Ben wel eens naar een open dag van de pabo geweest maar het uiteindelijk toch niet gaan studeren. Doe wel iets met kinderen tegenwoordig. 

ik wilde majorette worden.. professioneel... 🤣 of patatboer (kon ik lekker snacken). Toen ik wat ouder werd dierenarts. Tot ik er achter kwam dat je dan ook dieren moest laten inslapen.

Inmiddels werk ik in de ontwikkelingssamenwerking, past een stuk beter bij me dan majorette 

Als klein meisje ballerina of fluitiste. Als puber eerst beroemd (als zangeres) en later zanglerares. Helaas niks van dat alles geworden, ik ben al sinds mijn 18e arbeidsongeschikt.

Drackie schreef op 18-07-2021 om 21:19:

Als klein meisje ballerina of fluitiste. Als puber eerst beroemd (als zangeres) en later zanglerares. Helaas niks van dat alles geworden, ik ben al sinds mijn 18e arbeidsongeschikt.

Oeh, fluitiste! ♥️ Speel je nu ook dwarsfluit?

Ik wilde vroeger zuster worden, of schrijver. Inmiddels inderdaad in de gezondheidszorg beland 😊

Volkoren schreef op 18-07-2021 om 21:57:

Ik wilde vroeger zuster worden, of schrijver. Inmiddels inderdaad in de gezondheidszorg beland 😊

Zuster ken ik als non maar ik neem aan dat je dat niet wilde worden maar wel verpleegster.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.