Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

07-05-2022 om 07:05

Wat mag je nog wel zeggen?


wat zou je doen met iemand die onbeschoft is tegen klanten of voortdurend fouten maakt tijdens het werk, en die zich niet laat corrigeren?

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

10-05-2022 om 14:04

Ginevra schreef op 10-05-2022 om 13:58:

wat zou je doen met iemand die onbeschoft is tegen klanten of voortdurend fouten maakt tijdens het werk, en die zich niet laat corrigeren?

Ontslaan want die kosten meer dan ze opleveren. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

10-05-2022 om 14:36

Battle-Royale schreef op 10-05-2022 om 14:04:

[..]

Ontslaan want die kosten meer dan ze opleveren.


En waarom laat je het wel toe als het de klanten zijn die onaardig/respectloos doen tegenover met name vrouwelijk personeel, zoals je eerder schreef? Ook dat zou je niet moeten accepteren, ook al zijn het klanten, ze hebben zich te conformeren aan de huisregels van het bedrijf, je gedraagt je fatsoenlijk anders zet “ik” je eruit, en ga je op de zwarte lijst voor misdragende klanten.
Ik kan me voorstellen dat die vrouwen zich niet gehoord voelen als hun dit gedrag (van zowel collega’s als klanten) geen consequenties heeft.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

10-05-2022 om 14:48

Caramelzeezoutchocola schreef op 10-05-2022 om 14:36:

[..]

En waarom laat je het wel toe als het de klanten zijn die onaardig/respectloos doen tegenover met name vrouwelijk personeel, zoals je eerder schreef? Ook dat zou je niet moeten accepteren, ook al zijn het klanten, ze hebben zich te conformeren aan de huisregels van het bedrijf, je gedraagt je fatsoenlijk anders zet “ik” je eruit, en ga je op de zwarte lijst voor misdragende klanten.
Ik kan me voorstellen dat die vrouwen zich niet gehoord voelen als hun dit gedrag (van zowel collega’s als klanten) geen consequenties heeft.

Als gasten te ver gaan mag je ze eruit zetten en ook vrouwen mogen gasten er zelf uit zetten/op de lijst zetten. Ze hoeven dat dus niet te accepteren, ook van collega’s niet. 

Battle-Royale schreef op 10-05-2022 om 14:48:

[..]

Als gasten te ver gaan mag je ze eruit zetten en ook vrouwen mogen gasten er zelf uit zetten/op de lijst zetten. Ze hoeven dat dus niet te accepteren, ook van collega’s niet.

Ook van collega's niet zeg je... Maar dat is toch juist wat er nu gaande is? Er is een collega waar ze last van hebben.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

10-05-2022 om 14:54

Ellori schreef op 10-05-2022 om 14:51:

[..]

Ook van collega's niet zeg je... Maar dat is toch juist wat er nu gaande is? Er is een collega waar ze last van hebben.

Bij gasten moeten ze er ook zelf wat van zeggen dus ik begrijp niet wat je bedoelt? Ze moeten ook tegen gasten kunnen optreden dus tegen een collega moet dan zeker kunnen. Of dacht je dat ze bij een moeilijke gast eerst een mannelijke collega roepen omdat ze het zelf niet af zouden kunnen?

Battle-Royale schreef op 10-05-2022 om 14:54:

[..]

Bij gasten moeten ze er ook zelf wat van zeggen dus ik begrijp niet wat je bedoelt? Ze moeten ook tegen gasten kunnen optreden dus tegen een collega moet dan zeker kunnen. Of dacht je dat ze bij een moeilijke gast eerst een mannelijke collega roepen omdat ze het zelf niet af zouden kunnen?

Nee, ik bedoel dat ze er iets van zeggen, tegen jou, en jij daar onvoldoende mee doet. Het is overigens een groot verschil, een klant of een collega.
Ze hebben bij jou aangegeven niet te willen werken met medewerker x vanwege opmerkingen/blikken welke hij maakt. Dan moet jij, als leidinggevende jezelf even achter je oren krabben en je niet verschuilen achter het personeelstekort.

Het aanbieden om een gesprek aan te gaan waar iedereen bij is, is leuk, maar zeker niet de oplossing. Jij of desnoods jouw leidinggevende hoort dit adequaat op te lossen door tegen medewerker x een hele duidelijke grens aan te geven. En die grens is dat hij al zijn meningen over iedereen voor zich dient te houden. Doet hij dat niet? Dan vliegt hij er uit. Zo moeilijk is het toch niet?

Ellori schreef op 10-05-2022 om 15:00:

[..]


Jij of desnoods jouw leidinggevende hoort dit adequaat op te lossen door tegen medewerker x een hele duidelijke grens aan te geven. En die grens is dat hij al zijn meningen over iedereen voor zich dient te houden. Doet hij dat niet? Dan vliegt hij er uit. Zo moeilijk is het toch niet?

Precies dit, zo moeilijk is het niet!


Het is namelijk niet aan Battle-Royale of zijn leidinggevende om te bepalen of collega wel/niet onder/op/over de rand gaat, de vrouwelijke collega’s geven zélf aan dat dit het geval is en dat zou het belangrijkst moeten zijn! Als leidinggevende dus niet in discussie gaan met deze man, maar simpel aangeven dat dit soort opmerkingen niet geaccepteerd worden! Kan hij zelf bepalen of hij wel/niet in zo’n omgeving wil werken. Zo ja, dan leert hij maar z’n lip houden, zo niet, dan is het afscheid nemen. 

Wat een ontzettend slappe houding van mensen die zich leidinggevende mogen noemen zeg 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

10-05-2022 om 15:18

Ellori schreef op 10-05-2022 om 15:00:

[..]

Nee, ik bedoel dat ze er iets van zeggen, tegen jou, en jij daar onvoldoende mee doet. Het is overigens een groot verschil, een klant of een collega.
Ze hebben bij jou aangegeven niet te willen werken met medewerker x vanwege opmerkingen/blikken welke hij maakt. Dan moet jij, als leidinggevende jezelf even achter je oren krabben en je niet verschuilen achter het personeelstekort.

Het aanbieden om een gesprek aan te gaan waar iedereen bij is, is leuk, maar zeker niet de oplossing. Jij of desnoods jouw leidinggevende hoort dit adequaat op te lossen door tegen medewerker x een hele duidelijke grens aan te geven. En die grens is dat hij al zijn meningen over iedereen voor zich dient te houden. Doet hij dat niet? Dan vliegt hij er uit. Zo moeilijk is het toch niet?

Ja die grens is hem aangegeven, in principe zou nu dus iedereen gewoon met iedereen kunnen werken maar het is duidelijk dat dat dus niet kan. Dus meeveren kan maar tot op zekere hoogte, ook die man verdient een nieuwe kans, hem ontslaan vanwege twee opmerkingen mbt tot eten en gewicht waarvoor hij inmiddels op zn vingers is getikt vind ik onnodig. 

En ga dr maar aan staan om een boze kerel van 1.90, met een verlies van hier naar Tokyo en terug,  die de boel kort en klein mept  buiten te werken als je zelf 1.60 bent. Ik denk dat het dan makkelijker is om gewoon tegen je collega te zeggen dat je iets niet tof vind. 


18 pagina's inmiddels waarin de meerderheid tegen je zegt; de man moet zich gedragen en anders moet hij er uit, want dit is grensoverschrijdend gedrag.

En het enige dat jij zegt is: dat kan niet, want we hebben personeelstekort.

Je lijkt niet in oplossingen te denken en alles op voorhand af te wijzen. Dat kan, maar dan ben je echt zelf onderdeel van het probleem. En dat probleem zal groter worden, totdat een van de partijen (meerdere vrouwen of de man) vertrekt. En als die man blijft, komt dat probleem gewoon weer terug.

Ingewikkelder is het niet. If you do what you did, you get what you got.

Dan maar dicht op tijden dat er niet voldoende verdiend wordt. Of iets anders. Escaleren naar management en vraag eens rond hoe dit op andere vestigingen gaat. Als zij geen probleem hebben (vast wel, het is immers een landelijk probleem; inhuldiging Ajax kan ook niet in de stad), dan weet je dat er meer mis is in jouw vestiging. Hebben zij dit probleem ook, dan kun je samen naar jullie hoofdkantoor stappen.

Het is geen grootspraak hoor; ik heb laatst zelf ook tegen ons MT gezegd; als jullie mijn werk niet beter faciliteren en ondersteunen, dan ga ik ergens anders naartoe. En hoewel we dit al 10000 keer besproken hadden, was dit "dreigement" nodig om echt wat in gang te zetten. Ik doe het ook liever anders, maar soms moeten dingen klappen voordat er iets gebeurt. Ik loop bepaalde gaten niet meer dicht om ze te laten zien en voelen wat de consequenties zijn. En ik werk nog steeds pokkehard, maar realiseerde me dat door het dichtlopen van die gaten, ik het probleem ook zelf in stand hield, want zij zien en ervaren het probleem niet. En ik los zo in mijn eentje een probleem op van een organisatie waar jaarlijks >2000 mensen werkzaam zijn. Niet echt oplossen, ik knoop wat ellende aan elkaar, zodat het NET bruikbaar is. Dat doe jij ook. 

Ik hoop dat je het aandurft om er echt anders naar te gaan kijken. Want zelfs al zou jij vinden dat die vrouwen te gevoelig reageren; dat gaat op korte termijn niet minder worden. Eerder meer. Dit gaat niet overwaaien.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

10-05-2022 om 17:05

Doemijdieglazenbol schreef op 10-05-2022 om 15:22:

18 pagina's inmiddels waarin de meerderheid tegen je zegt; de man moet zich gedragen en anders moet hij er uit, want dit is grensoverschrijdend gedrag.

En het enige dat jij zegt is: dat kan niet, want we hebben personeelstekort.

Je lijkt niet in oplossingen te denken en alles op voorhand af te wijzen. Dat kan, maar dan ben je echt zelf onderdeel van het probleem. En dat probleem zal groter worden, totdat een van de partijen (meerdere vrouwen of de man) vertrekt. En als die man blijft, komt dat probleem gewoon weer terug.

Ingewikkelder is het niet. If you do what you did, you get what you got.

Dan maar dicht op tijden dat er niet voldoende verdiend wordt. Of iets anders. Escaleren naar management en vraag eens rond hoe dit op andere vestigingen gaat. Als zij geen probleem hebben (vast wel, het is immers een landelijk probleem; inhuldiging Ajax kan ook niet in de stad), dan weet je dat er meer mis is in jouw vestiging. Hebben zij dit probleem ook, dan kun je samen naar jullie hoofdkantoor stappen.

Het is geen grootspraak hoor; ik heb laatst zelf ook tegen ons MT gezegd; als jullie mijn werk niet beter faciliteren en ondersteunen, dan ga ik ergens anders naartoe. En hoewel we dit al 10000 keer besproken hadden, was dit "dreigement" nodig om echt wat in gang te zetten. Ik doe het ook liever anders, maar soms moeten dingen klappen voordat er iets gebeurt. Ik loop bepaalde gaten niet meer dicht om ze te laten zien en voelen wat de consequenties zijn. En ik werk nog steeds pokkehard, maar realiseerde me dat door het dichtlopen van die gaten, ik het probleem ook zelf in stand hield, want zij zien en ervaren het probleem niet. En ik los zo in mijn eentje een probleem op van een organisatie waar jaarlijks >2000 mensen werkzaam zijn. Niet echt oplossen, ik knoop wat ellende aan elkaar, zodat het NET bruikbaar is. Dat doe jij ook.

Ik hoop dat je het aandurft om er echt anders naar te gaan kijken. Want zelfs al zou jij vinden dat die vrouwen te gevoelig reageren; dat gaat op korte termijn niet minder worden. Eerder meer. Dit gaat niet overwaaien.

Ja ik heb hem toch op zn vingers getikt, wat verwacht je nog meer dan? Hij is op zn vingers getikt, hij weet nu wat ik van hem verwacht, einde verhaal. Andere vestigingen hebben ook problemen met de bezetting , wij zijn niet de enige die mensen zoeken ofzo en dreigen dat ik naar een ander ga is hetzelfde als zeggen dat je het niet zelf opgelost krijgt en hulp nodig hebt. Want waar de antwoorden hier steeds draaien richting ontslag en overgieten met pek en veren. Zolang ik geen klachten krijg vind ik eerlijk gezegd ook niet dat ik roosters aan moet passen en dat doe ik nu dus wel, die dames chanteren net zo goed dus. 

Battle-Royale schreef op 10-05-2022 om 17:05:

[..]

 Zolang ik geen klachten krijg vind ik eerlijk gezegd ook niet dat ik roosters aan moet passen en dat doe ik nu dus wel, die dames chanteren net zo goed dus.

Die klachten heb je wel gehad, nu ga je ineens weer aan victim blaming doen. Lekker is dat.

De dames zijn niet het probleem, dat is die Bokito.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

10-05-2022 om 17:16

Ysenda schreef op 10-05-2022 om 17:12:

[..]

Die klachten heb je wel gehad, nu ga je ineens weer aan victim blaming doen. Lekker is dat.

De dames zijn niet het probleem, dat is die Bokito.

Ja en in reactie op die klachten heb ik een gesprek met hen allen gehad los van elkaar. Daar zijn verschillende dingen uit gebleken, hij weet nu dat opmerkingen over eten en gewicht ongewenst zijn. Dat is alles wat ik nu kan doen. Dus wat mij betreft is het klaar.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

10-05-2022 om 17:18

Hij heeft op zijn falie gehad, het gaat maar om twee opmerkingen (ik dacht dat hij dit doorlopend deed) en ze hoeven niet met hem te werken verder. 

Dan is het voorlopig goed toch, je kunt mensen echt niet meteen ontslaan.

Battle-Royale schreef op 10-05-2022 om 17:05:

[..]

. Zolang ik geen klachten krijg vind ik eerlijk gezegd ook niet dat ik roosters aan moet passen en dat doe ik nu dus wel, die dames chanteren net zo goed dus.

Maar die klachten heb je toch juist wél gehad? Anders had je toch niet geweten wat er speelt?

Ik denk dat de dames de man echt wel hebben aangesproken, maar hij trekt zich er niks van aan. Jij zegt ook dat je er met hem over hebt gesproken en dat hij niet snapt wat er fout is. 

Volgens mij is het heel goed dat je hem hebt aangesproken. Maar ik denk dat je wel naar gevolgen moet kijken. Gaat het vanaf nu prima en zijn er geen klachten meer (daar moet je wel zelf achteraan bij de dames die wel met hem werken), prima. Maar zijn er over 2 maanden weer klachten, wat doe je dan? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.