Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Wat is jouw werksituatie?

Hoeveel uur werk je? Zou je meer of minder willen werken? 
Doe je fysiek werk, werk je op kantoor? Werk je veel thuis of is dat in jouw beroep niet mogelijk? Heb je fijne collega's? 
In welke sector werk je? Heb je het naar je zin? Welke tip zou je nieuwe collega's geven? Sluit je werk aan op je opleiding? 

En andere vraag: ben je "honkvast" of hop je van werk naar werk? 

Kortom: alles wat jij kwijt wilt over jouw werk. 


Regendrup.

Regendrup.

11-02-2022 om 09:23 Topicstarter

Ik werk momenteel fulltime maar zou heel graag minder willen werken, het liefst 4 dagen. Helaas is dat qua geld wel een issue: je levert gewoon veel in.

Sinds corona werk ik thuis, inmiddels dus bijna 2 jaar en ondanks dat het in het begin heel erg wennen was, vind ik het nu prima zo. Wellicht wordt het in de toekomst gecombineerd met af en toe op locatie werken. Maar wat ik eerst deed, namelijk elke dag door heel Nederland reizen: nee dat hoeft voor mij niet meer. Zeker niet nu ik merk dat het ook anders kan. 

Ik ben erg honkvast. Werk sinds mijn 15e bij hetzelfde bedrijf. Inmiddels ruim 15 jaar. Heb wel veel stappen kunnen/mogen maken bij mijn werkgever en daar ben ik heel blij mee. Zo heb ik mezelf steeds kunnen uitdagen en ontwikkelen. Nu alweer bijna 3 jaar werkzaam in een nieuwe functie en wie weet welke groeikansen er nog zijn.
Onder aan de streep heb ik het erg naar mijn zin met wat ik doe!

Het werk dat ik nu doe heeft op bepaalde stukken raakvlakken met mijn opleiding, maar toch niet helemaal. 

Ik werk 36 uur op kantoor (4x 9 uur), ben net van baan geswitcht, hiervoor 10 jaar bij dezelfde werkgever gewerkt. 
Collega's zijn wel ok, de ene iets leuker en makkelijker in de omgang. 
Waar ik me qua kantoorwezen enorm aan stoor (dat heb ik op iedere werkplek meegemaakt) is het constante geroep dat men "druk,druk,druk" is.
Ik zou heel graag ander werk willen doen, maar ik weet op mijn 54e nog steeds niet wat. Dus blijf ik maar kantoorwerk doen omdat het wel ok is en best lekker verdient. 

Ik werk 60 % op een woongroep met mensen die een cognitieve handicap hebben, en nog meer problemen hebben. Vind ik heel leuk, en werk graag.

ik werk 32 uur, en zou nog wel iets minder willen werken. Dat zou straks financieel ook prima kunnen. 28 uur of zo. 
Ik werk in de zorg, geen vp. Ik begeleid deelnemers in dagbesteding. 2 dagen op 1 afdeling en 2 dagen op een andere afdeling. Beide vind ik er leuk, zorgt voor mooie afwisseling. Ik heb nog meer verschillende dingen gedaan. De collega's waar ik nauw mee samenwerk, zijn fijne collega's. Een aantal anderen heb ik niks mee. 
Tijdens de corona gewoon aan het werk, wij waren de enige die open waren ivgm andere organisaties. 
Ik ben erg honkvast, werk hier al 30 jaar. Soms wil ik nog wel iets anders doen, maar weet niet zo goed wat. Omscholen heb ik eigenlijk geen zin in, school heb ik nooit leuk gevonden. Ben een echt praktijkmens. 
Werk is helemaal in aansluiting op mijn opleiding. 

Ik doe een opleiding (thuisstudie) en zit in de ww.
Als ik mijn opleiding heb afgerond wil ik 3 à 3 1/2 dag werken. Dat kan niet thuis (zorg).

Hiervoor: 4 dagen per week callcenter, volledig vanuit huis. 

Ik ben eigenlijk verpleegkundige, maar werk dus nu met geestelijk beperkte mensen....Vind ik 10 keer leuker, en we doen echt alles: koken samen, kleding kopen, vakanties begeleiden etc.

Hier ook zorg, net diploma behaald. 24 uur in verpleeghuis op PG 
Heel blij met mijn omscholing, 24 uur is wel ongeveer mijn max dat ik gemiddeld kan werken. Ik ben chronisch  pijnpatiënt  na  een  infarct op jonge leeftijd enals ik teveel over mijn grenzen ga dan raak ik in de ziektewet. Dus ik bewaak mijn grenzen zorgvuldig.  Extra uren draaien kan, maar niet consequent. 

Hiervoor werkte ikin en winkel en hoewel  de zorg fysiek zwaar is heb i nu minder pijn. Door de warmere werkomstandigheden,  goede pauzes die ik in de winkel niet had en de afwikkeling  tussen zitten en staan. In de winkel stond ik de hele dag nl

Ik werk meer dan fulltime. 
Ben grotendeels eigen baas (fotograaf) en werk daarnaast sinds kort twee dagen in loondienst. Dat geeft me meer vrijheid om als fotograaf mijn hart te volgen en niet alleen bezig te zijn met het scoren van betaalde opdrachten. Ik hoop dat ik met de richting "mijn hart volgen" op termijn genoeg kan verdienen om de baan in loondienst op te zeggen. Want ik vind in loondienst werken niet zo leuk, al heb ik wel hele fijne collega's. 
De verschillende dingen die ik doe in mijn "hartrichting" zijn echt het leukste wat ik ooit heb gedaan, ik word er heel gelukkig van. Daarom vind ik het ook niet erg dat ik nu een laag inkomen heb. (in tegenstelling toen ik nog 4 dagen in loondienst werkte in de loopbaan die ik had voor ik fotograaf werkte. Maar naar die situatie zou ik nooit meer terug willen)
Ik vind het ook heel fijn om mezelf telkens te kunnen uitdagen als zzp'er en om echt mijn eigen weg te kunnen kiezen. Ik leer zoveel en ontwikkel me razendsnel. Heerlijk vind ik dat.

Leuke vraag!

Ik werk 40 uur. Ik zou best minder willen werken, maar ik wil niet minder verdienen... Dus
Ik werk 4 dagen thuis en ga 1 dag per week naar kantoor. Fijne collega's, maar ben er niet super close mee. Mijn functie vind ik echt super leuk en sluit semi aan op mijn opleiding. 
Honkvast ben ik niet. De afgelopen 5 jaar heb ik 3 werkgevers gehad. Reden: Ik had de ambitie om meer te gaan verdienen en werkgevers wilden daar niet in mee. Jobhoppen was de oplossing. Er zijn maar weinig mensen in mijn functie (in NL), waardoor er zat werkgevers zijn die wel meer willen bieden. Voorlopig zit ik goed hier. Werkgever is heel flexibel, ik krijg veel vrijheid en arbeidsvoorwaarden zijn voor nu goed. Flexibiliteit is voor nu even belangrijker.

Regendrup.

Regendrup.

11-02-2022 om 10:09 Topicstarter

Lieveheersbeest schreef op 11-02-2022 om 10:08:

Leuke vraag!

Ik werk 40 uur. Ik zou best minder willen werken, maar ik wil niet minder verdienen... Dus

Hahaha dat dilemma ken ik héél goed.

Ik werk 4x9 uur in een kantoorbaan. Heb tijdens corona gelukkig grotendeels op kantoor kunnen blijven werken, hoewel ik 1 dag per week thuiswerken prima vind. Liever niet meer. 

Het is de bedoeling dat ik na opheffing van het thuiswerkadvies gemiddeld 1 dag per week meer op pad ga in de regio (grofweg 3 provincies) bij andere vestigingen langs. Dat lijkt me wel een leuke afwisseling.

Ik ben niet super honkvast maar zou mezelf ook geen jobhopper noemen. Werk gemiddeld 5 jaar op een plek en zit nog maar vrij kort bij mijn huidige werkgever. 

Eigenlijk heb ik altijd wel leuke collega's gehad. Tuurlijk zit er altijd wel iemand tussen met wie het minder klikt. Het liefst werk ik in een team waar ook mannen in zitten. Ik heb 1x in een team gezeten met alleen vrouwen en dat is me niet goed bevallen. 

Ik ben sinds anderhalf jaar voor het eerst van m’n leven in loondienst, daarvoor 20 jaar ZZP’er geweest. Ben echt specifiek voor dit bedrijf gegaan (ik kwam er al heel lang over de vloer als ZZP’er) en voor de mooie functie die ik kreeg aangeboden. Ik sta grotendeels in de keuken en een deel op kantoor en geef leiding aan een klein team. Heb zo ongeveer carte blanche om de dingen aan te pakken zoals ik het wil en kan met alles waar ik over twijfel bij mijn leidinggevenden terecht. Heb héél erg leuke collega’s. 
Ik werk gemiddeld 38 uur maar in het hoogseizoen meer en in het laagseizoen minder. Het is wel heel intensief, heb veel aan m’n hoofd, moet veel dingen regelen/in de gaten houden, maar ik ga erg goed op werkdruk, dus dat is niet erg. 
In de toekomst mag ik hier ook nog een nieuwe afdeling gaan opzetten dus ik zie me de komende 10 jaar hier niet weg gaan, of er moet iets heel geks gebeuren. 

Ik denk dat het naar je zin hebben op je werk voor een groot deel afhangt van de waardering die je krijgt. 
In mijn loopbaan is dat altijd behoorlijk achterwege gebleven, ik val niet op. Als ik wat wil moet ik daar hard voor knokken. Daar heb ik zo onderhand geen zin meer in. Dat betekent dat mijn ontwikkeling op werkgebied stil blijft staan. 

Ik was 26 en zwanger en toen heb ik mijn baan opgezegd en ben nooit meer gaan werken behalve vrijwilligerswerk. Ik ben nu 56. Men noemde mij een thuisblijfmoeder maar zelf noemde ik me liever thuisblijfvrouw want ook als ik geen moeder was geworden dan zou ik gestopt zijn met werken. Mijn man vond dat prima en het was de beste beslissing ooit in mijn leven. Ik ben daarna echt veel gelukkiger geworden. Ik besef wel dat het in deze tijd financieel niet meer zou kunnen dus ik ben heel erg dankbaar voor mijn leven.

Poezie, vind je dat erg, dat je ontwikkeling op werkgebied stil staat?

Watertoren ik kan me daar moeilijk voorstelling bij maken, dat je vrijwillig helemaal stopt met werken. Kan/wil je uitleggen waarom je op je 26e sowieso zou stoppen met werken, ook als je niet zwanger was geweest?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.