Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Voortbestaan leenstelsel

hoi,

ik ga aankomend jaar hbo rechten duaal doen aan de HHS. Vanaf het derde jaar ga ik dus werken.

Nu begrijp ik dat het leenstelsel opgeheven wordt. En dat er dus weer een bijverdiengrens komt? Ik zou dat ontzettend kut vinden omdat ik nu mijn gehele studie een ov kaart en een beurs van 270 euro krijg en met die bijverdiengrens helemaal niets… 

Weet iemand vanaf wanneer dit zo is? En of dit ook geldt voor studenten die in 2021 beginnen of alleen voor mensen die later pas gaan studeren?

Vaak geldt dat pas voor de studenten die in dat cohort beginnen. Dus als het zou gelden vanaf volgend studiejaar geldt het dus niet voor jou. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

20-08-2021 om 12:34

Volgens mij is er nog niet officieel besloten om het af te schaffen? Er is nog niet eens een nieuw kabinet. 

Er is momenteel nog geen enkel voorstel. Het huidige leenstelsel werd volgens mij in 2012 of nog eerder voorgesteld en is er pas sinds 2015. Ik denk dat als er al een nieuw stelsel komt jij al bent afgestudeerd. Dus no worries betreft je bijverdiengrens.  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.