Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Verdien ik genoeg?

Ik ben 25 en net hbo afgestudeerd. Ik ben begonnen bij dit bedrijf als stagaire in september 2017, vanaf januari 2018 als uitzendkracht en sinds begin dit jaar een vast contract (40 uur). Mijn brutoloon is € 2.300 en netto is dat ongeveer € 1.980. Geen auto of telefoon van de zaak, wel een bonus (€ 100 p.m), reiskostenvergoeding en vakantiegeld. Geen 13e maand. De funtie is intercedent/planner.

Beginpost niet citeren aub misschien wil ik dit bericht nog verwijderen ivm herkenbaarheid .

Tsja, wat is genoeg? Hoe ziet de toekomst eruit qua groei?

Toen ik net WO was afgestudeerd verdiende ik als promovendus zo'n 1400€ netto op een fulltime baan 40u/wk.

Op basis van alleen deze info zou ik zeggen: ja, je verdient genoeg. Best royaal zelfs.
Mijn eerste baan na mn WO-master leverde maar liefst 1800 bruto per maand op (40 urige werkweek, hard werken, vaak overwerken) zonder enige secundaire arbeidsvoorwaarde. Inmiddels bijna 7 jaar en verschillende banen verder en nu 2900 voor 32 uur. 

Als het al niet genoeg zou zijn zoek je toch verder tot je elders misschien meer verdient?

Het lijkt redelijk, maar is er bij het bedrijf waar je werkt sprake van periodieke loonsverhoging na bijvoorbeeld een functioneringsgesprek of na zoveel jaar in dienst/ervaring? Want je bent daar eigenlijk pas sinds begin dit jaar in dienst. Als je nu al weet dat dit bedrag tijdelijk is ...

En als je blijft twijfelen, kan je altijd verder solliciteren en kijken wat daar uit komt, rondkijken mag altijd, betekend niet dat je er iets mee gaat doen 

Ik vind het best veel, toen ik afstudeerde was het dikke crisis en kon ik werken in callcenter. 

Ja ik denk wel dat je goed zit zo. Weet je ook hoe dat de komende jaren gaat? Kun je doorgroeien? Groeit je salaris dan vanzelf mee of moet je daarover onderhandelen? 

Voor je eerste startsalaris vind ik het wel ok, maar ik zou (als ik jou was) wel willen doorgroeien. 

Ik verdiende op jouw leeftijd ook zoiets, maar nu 10 jaar later is dat 2x zoveel geworden, maar dat is alleen gelukt omdat ik scherp ben gebleven en altijd onderhandeld heb. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.