Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Studeren naast werk en gezin

Ik ben onlangs begonnen met een deeltijd (pre-) master naast mijn 32-urige werkweek en mijn gezin. Ik heb een man en drie kinderen, een zoon van bijna 5 en twee dochters van 2. Ik ben benieuwd of hier meer forummers zijn die werk, gezin en studie combineren en zin hebben om hierover te kletsen (voor zover je daar nog tijd voor hebt naast je drukke leven, haha). Meld je hier! 


Jeetje.. geen ervaring maar wel bewondering. Ik krijg bij voorbaat al stress.. en dan heb ik maar 1 kind. Wat knap als je dat gecombineerd krijgt! Heel veel succes!

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

06-09-2021 om 13:34

Nee maar wat knap!! Zeker met je jonge kinderen. 

Wat leuk en succes! Ik heb net een master afgerond, heb ook een man en kinderen. Ben wel 24u gaan werken naast de studie, 32 kon ik niet bolwerken. Welke studie doe je?

Lumos

Lumos

06-09-2021 om 14:08 Topicstarter

Lief, jullie reacties! Bedankt

Het is een master staats- en bestuursrecht, maar omdat ik Hbo rechten heb gedaan moet ik eerst nog een pre-master van 55 studiepunten afronden. Mijn werk betaalt de opleiding en ik krijg ook 8 uur werktijd om eraan te besteden, dus feitelijk hoef ik ook maar 24 uur te werken, gelukkig! 

Ik ben mijn tweede onderwijsbevoegdheid  aan het halen. Ik werk daarnaast drie dagen. Mijn kinderen zijn 4 en 2 en ik ben sinds kort zwanger van nr.3. Als het goed is heb ik mijn studie afgerond voor de bevalling🤞

Net afgestudeerd (research master + onderwijsbevoegdheid) aan een reguliere uni naast werk en gezin. Als ik zou weten dat het zó zwaar was dan had ik het niet gedaan denk ik. 

Lumos

Lumos

06-09-2021 om 15:12 Topicstarter

Perzikboom schreef op 06-09-2021 om 14:14:

Net afgestudeerd (research master + onderwijsbevoegdheid) aan een reguliere uni naast werk en gezin. Als ik zou weten dat het zó zwaar was dan had ik het niet gedaan denk ik.

Oh dat klinkt heftig! Maar je hebt het maar mooi gehaald, top zeg!

Wat maakte het voor jou zo zwaar?

Lumos

Lumos

06-09-2021 om 15:13 Topicstarter

Draceana schreef op 06-09-2021 om 14:10:

Ik ben mijn tweede onderwijsbevoegdheid aan het halen. Ik werk daarnaast drie dagen. Mijn kinderen zijn 4 en 2 en ik ben sinds kort zwanger van nr.3. Als het goed is heb ik mijn studie afgerond voor de bevalling🤞

Wat goed van je! En gefeliciteerd  Hopelijk verloopt je zwangerschap soepel, en ben je klaar voor de baby er is.

Ik lees graag mee voor de ervaringen. Ik wil me om laten scholen maar zie nog te veel beren op de weg in combinatie met werk en gezin dus heb het voor mezelf paar jaar vooruit geschoven.

ik ga meelezen en misschien schrijven. Ik doe een korte opleiding om te bekijken of ik mijn werkzaamheden wil gaan veranderen.
2 kinderen waarvan de jongste een dreumes en ik werk 28uur. 

Lumos schreef op 06-09-2021 om 15:12:

[..]

Oh dat klinkt heftig! Maar je hebt het maar mooi gehaald, top zeg!

Wat maakte het voor jou zo zwaar?

Wat het voor mij zo zwaar maakt is dat een universiteit geen rekening houdt met je persoonlijke omstandigheden. Je kan weet ik het wat voor een noodgeval hebben maar als jij niet op het practicum verschijnt dan staat er een 1 op je cijferlijst.

Bovendien heb ik 2 van de 3 verplichte stages als loodzwaar ervaren. Ik werd echt als voetveeg behandeld in plaats van als professional met heel veel ervaring in een aangrenzende branch.

Due-scimmie schreef op 06-09-2021 om 20:51:

Ik lees graag mee voor de ervaringen. Ik wil me om laten scholen maar zie nog te veel beren op de weg in combinatie met werk en gezin dus heb het voor mezelf paar jaar vooruit geschoven.

Welke beren lopen er nog rond? Vaak zijn ze in je hoofd groter dan ze daadwerkelijk zijn is (inmiddels) mijn ervaring. Ik ben blij dat ik uiteindelijk de knoop heb doorgehakt om het wel te doen, al zag ik er ook wel heel erg tegenop. Als ik van te voren had geweten wat me te wachten stond, dan was ik gillend weggerend.  Vlak nadat ik ben begonnen kwam de eerste lockdown, terwijl we ook nog eens midden in een verbouwing zaten Maar als ik nu terugkijk op die hele periode, zie ik ook hoe we alles wisten op te lossen zonder al te grote melt-downs. 

Wat leuk om te lezen! Toppers allemaal!

Ik ben net begonnen aan een deeltijd studie, werk er nog 2 dagen naast in een andere branche en heb 2 kleine kinderen (<4 jaar). 

Ik vind het nu al veel wat ik moet doen en daar was ik op voorbereid. Het moeilijkste vind ik tijd inleveren die ik anders met m'n gezin zou hebben.

Het is te doen. Ik heb net mijn Master Rechtsgeleerdheid afgerond. Ik had voor de Open Universiteit gekozen omdat die het beste met werk en gezin is te combineren. Ik kocht een of twee cursussen in, rondde die af, en ging dan verder met de volgende.  Uiteindelijk heb ik er inclusief Bachelor ruim 10 jaar over gedaan. Dit is een tempo dat jij misschien niet wil volgen , maar voor mij werkte dit goed. In ieder geval veel succes!

Lumos

Lumos

07-09-2021 om 11:35 Topicstarter

Paisley schreef op 07-09-2021 om 11:32:

Het is te doen. Ik heb net mijn Master Rechtsgeleerdheid afgerond. Ik had voor de Open Universiteit gekozen omdat die het beste met werk en gezin is te combineren. Ik kocht een of twee cursussen in, rondde die af, en ging dan verder met de volgende. Uiteindelijk heb ik er inclusief Bachelor ruim 10 jaar over gedaan. Dit is een tempo dat jij misschien niet wil volgen , maar voor mij werkte dit goed. In ieder geval veel succes!

Oh leuk, ik doe het schakelprogramma nu ook via de OU. De master zelf doe ik via de UvA, dat duurt nog even 😅

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.