Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Sollicitatie-topic

Zou je een te laag salaris accepteren? Of hangt dat af van of je bij sollicitatie door bent?

Heb je een voorkeur of dat niet?

ik heb een voorkeur want de baan met het lage salaris is met een leukere doelgroep en ik kan daar meer doorgroeien. Het is een grotere organisatie. 
Maar 750€ netto achteruitgang (na snelle berekening) vind ik wel wat gortig. Dan ga ik voor de andere baan. Dan kan ik op de fiets en na 1-2jr een overstap maken

O ja dat is wel heel behoorlijk stuk lager. Nu vermoed ik dat jij meer verdient dan ik (ik heb ook manager of leidinggevende functie), maar dat zou een kwart van mijn netto loon nu zijn. 
Dan is de andere baan betere keuze. En als je na een paar keer weer doorkan, prima! 

Ik werk nu ruim een jaar op mijn functie, waar ik dus twijfel of ik het leuk genoeg / uitdagend genoeg vind (intern doorgroei is misschien nog mogelijk) of liever ga voor wat ik al gedaan heb en waar ik zeker nog stuk kan doorgroeien (denk aan relatiebeheerder finance vlak). Ik wil vooral niet dat mijn cv jobhopper achtig wordt zeg maar, dus dan vind ik dat als ik besluit te solliciteren dat het wel goed moet zijn, en dat weet je toch nooit 100% zeker. Overigens heb ik ook 2 banen gehad van 7 en 8 jaar, dus zeker niet mega lange cv verder. 

zo dat is wel een stuk lager ja, dan zou ik het ook niet doen..
Ik heb een interessante vacature gezien, op die locatie heb ik eerder gesolliciteerd maar dit gaat echt om een vaste afdeling van die locatie volgens mij. Ik heb ze maar gemaild,  die locatie is hier echt heel dichtbij, zou er lopend naartoe kunnen. 

🥂

ze zijn akkoord met mijn salaris!!!! 
Whooo!! Ik loop te stuiteren! donderdag AVG en tekenen. 🥳
Morgen wel naar het fysieke assessment voor de andere baan want je weet nooit. 

Gefeliciteerd stokstaart!
Dat is met een lekker gevoel een assessment ingaan als het niet perse meer moet. Voor de ervaring altijd mooi om te doen!

Ik ben ook vandaag al gebeld en ze willen me graag hebben! En ik wil graag bij ze werken. 
Ik ga er ook op achteruit in salaris dus heb aangegeven dat ik het hoogste wil wat ze kunnen bieden, want dat is al minder dan mijn huidige baan. Maar ik wil echt graag deze overstap maken, dus heb een kleine achteruitgang er wel voor over.

stokstaart schreef op 27-07-2026 om 16:05:

🥂

ze zijn akkoord met mijn salaris!!!!
Whooo!! Ik loop te stuiteren! donderdag AVG en tekenen. 🥳
Morgen wel naar het fysieke assessment voor de andere baan want je weet nooit.

Gefeliciteerd!

En Amber ook gefeliciteerd!

Amber82 schreef op 27-07-2026 om 16:11:

Gefeliciteerd stokstaart!
Dat is met een lekker gevoel een assessment ingaan als het niet perse meer moet. Voor de ervaring altijd mooi om te doen!

Ik ben ook vandaag al gebeld en ze willen me graag hebben! En ik wil graag bij ze werken.
Ik ga er ook op achteruit in salaris dus heb aangegeven dat ik het hoogste wil wat ze kunnen bieden, want dat is al minder dan mijn huidige baan. Maar ik wil echt graag deze overstap maken, dus heb een kleine achteruitgang er wel voor over.

Gefeliciteerd Amber!!

Gefeliciteerd stokstaart en amber!!

gefeliciteerd dames

Ik kom hier toch ook even meeschrijven. Ik ben eigenlijk niet op zoek naar een andere baan. Een half jaar geleden ben ik na een eeuwigheid bij mijn vorige werkgever over gestapt en ik heb het hier wel naar mijn zin. Leuke collega’s, voor zover ik inschat een gezond bedrijf, open cultuur, veel verantwoordelijkheden, wel enigszins hoge werkdruk.

Maar nu komt er een functie langs die precies de 2 voorwaarden heeft die ik interessant vind, meer vakantiedagen en een stuk beter pensioen. Het is wel een ander soort functie, met meer politieke spelletjes, waarbij ik niet zeker weet of ik in de omgeving pas. Qua salaris ligt de max ongeveer 700 hoger dan waar ik nu zit maar uiteraard geen idee hoe dicht ik bij die max kan eindigen. Ik twijfel of ik moet solliciteren of niet.

Is het bij dezelfde werkgever Madame Cannibale? Dan zou ik kijken of er iemand is die jou redelijk kent en de functie ook en met diegene een babbeltje maken, zou verhelderend kunnen zijn.
Politieke spelletjes klinkt mij negatief in de oren maar ik zou daar dan ook niet goed in zijn

Moosey schreef op 28-07-2026 om 14:10:

Is het bij dezelfde werkgever Madame Cannibale? Dan zou ik kijken of er iemand is die jou redelijk kent en de functie ook en met diegene een babbeltje maken, zou verhelderend kunnen zijn.
Politieke spelletjes klinkt mij negatief in de oren maar ik zou daar dan ook niet goed in zijn

Nee, dat niet. Deze vacature staat open bij een gemeente en ik werk nu bij een commercieel bedrijf. Ik twijfel of ik in zo’n gemeentelijke organisatie pas. Er staan zaken in de vacature als “Met jouw goed ontwikkelde gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen beweeg je je soepel in het krachtenveld van bestuurders, management en andere stakeholders.”

Meestal staat er een telefoonnummer bij. Die zou je kunnen vellen en eens vragen of je op de koffie mag komen voor een kennismaking. Dat je het heel interessant vindt maar nog wel wat vragen hebt en graag je wilt oriënteren of je wilt reageren 

wat ook kan is natuurlijk gewoon reageren. Praten kost niks. Je hebt niet acuut een contract natuurlijk 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.