Werk en Opleiding
HAHA!wait..what
14-05-2026 om 18:54
Sollicitatie-topic
Het leek me wel eens tijd voor een algemeen topic over solliciteren!
Ben je op het moment aan het solliciteren?
Denk je er over na om te gaan solliciteren?
Heb je leuke verhalen of juist nare ervaringen? Wil je gewoon even van je afschrijven?
Kortom; alles wat met werk/solliciteren te maken heeft kan hier besproken worden 
Leatje
15-07-2026 om 21:58
broodjebrie, jammer dat het ziekenhuis niks geworden is. Hier hebben ze ook wel vacatures online staan waar dan ook intern op gesolliciteerd kan worden. Daar win je het dan sowieso niet van. Maar gewoon doorzetten. De aanhouder wint.
Stokstaart, dat is een tegenvaller vooral na zo'n fijn gesprek. Wellicht dat je juniorfunctie ook bij je past? Hopelijk hoor je er snel wat van.
Amber 82 spannend, weet je al wie erbij gaan zitten?
Broodjebrie
15-07-2026 om 22:02
Leatje schreef op 15-07-2026 om 21:58:
broodjebrie, jammer dat het ziekenhuis niks geworden is. Hier hebben ze ook wel vacatures online staan waar dan ook intern op gesolliciteerd kan worden. Daar win je het dan sowieso niet van. Maar gewoon doorzetten. De aanhouder wint.
Stokstaart, dat is een tegenvaller vooral na zo'n fijn gesprek. Wellicht dat je juniorfunctie ook bij je past? Hopelijk hoor je er snel wat van.
Amber 82 spannend, weet je al wie erbij gaan zitten?
Ja, volgens mij stonden de vacatures in het ziekenhuis ook intern inderdaad. Maar toen ik de 1e mail kreeg wist ik eigenlijk al genoeg. Maar ergens ook wel fijn dat ze snel duidelijkheid geven.
Winterkoud
16-07-2026 om 07:41
Succes amber! Een 2e gesprek altijd een goede start 😊
Al heb ik zelf tot nu toe weinig 2e gesprekken gehad, dat was dan meestal het je bent aangenomen / aanbod / voorwaarden gesprek.
stokstaart
16-07-2026 om 09:26
Op zich is een junior positie ook oké. Ik denk dat ik het zo ook wel kan maar het staat niet officiële op mijn cv. Dus een prima start. Ligt ook een beetje aan het salaris. Ik ga het meemaken.
Vandaag krijg ik uitslag van een gesprek die ik afgelopen maandag heb gehad en vanmiddag heb ik een tweede ronde.
Broodjebrie
16-07-2026 om 12:24
ik ben afgewezen op mijn sollicitatie van gisteren. Ze wilde toch liever een collega die een uitgebreider takenpakket heeft. Ivm tekorten van verzorgende/verpleegkundigen. En er gaat komende tijd ook het eea veranderen daar, dus er gaan dan ook weer verschuivingen plaatsvinden in de teams.
Ergens ben ik ook wel blij want het is best een eindje rijden, en als het op die route druk is ben ik langer onderweg natuurlijk.
Verder zoeken maar weer..
lientje69
16-07-2026 om 12:27
Jammer Broodjebrie. Succes met verder zoeken dan maar weer. ( zie je het niet zitten om eventueel de studie voor VIG te volgen?)
Broodjebrie
16-07-2026 om 12:32
lientje69 schreef op 16-07-2026 om 12:27:
Jammer Broodjebrie. Succes met verder zoeken dan maar weer. ( zie je het niet zitten om eventueel de studie voor VIG te volgen?)
Dank je.
Nee, ik hoor van meer mensen dat het een pittige opleiding is. 2 oud klasgenoten zijn aan die opleiding begonnen maar zijn gestopt.
Wil wel eventueel voor helpende plus gaan. Maar eerst een fijne werkplek zoeken.
lientje69
16-07-2026 om 12:58
Broodjebrie schreef op 16-07-2026 om 12:32:
[..]
Dank je.
Nee, ik hoor van meer mensen dat het een pittige opleiding is. 2 oud klasgenoten zijn aan die opleiding begonnen maar zijn gestopt.
Wil wel eventueel voor helpende plus gaan. Maar eerst een fijne werkplek zoeken.
Ik vond het wel meevallen. 😅 Het was vooral véél.
Maar er waren idd veel afvallers. Denk dat zo'n 50 procent de eindstreep niet gehaald heeft.
Broodjebrie
16-07-2026 om 13:58
lientje69 schreef op 16-07-2026 om 12:58:
[..]
Ik vond het wel meevallen. 😅 Het was vooral véél.
Maar er waren idd veel afvallers. Denk dat zo'n 50 procent de eindstreep niet gehaald heeft.
Ja dat bedoel ik dus. Ik wil nog het plus certificaat halen, en dan vind ik het wel prima zo.
stokstaart
16-07-2026 om 20:19
Jammer Broodje!
De uitslag van de één heb ik nog steeds niet gehad. Die zou vandaag zijn. Neem voor het gemak aan dat ik het dan niet geworden ben. Morgen zelf maar bellen.
Het gesprek dat ik had (ronde 2) was leuk. De sfeer zat er direct in en er werden grapjes gemaakt. Ik ben ook flink aan de tand gevoeld en ik had op alles wel antwoorden. Ook toen ze aankwamen met een term die ik niet kende. Ze legde de term uit en ik kon toen vertellen dat ook dat aspect ik al deed.
Aan het einde zei ze dat ze de mazzel hebben dat ze meer mensen aan mogen nemen en dat ze er wel uit was. Of haar collega tandvoeler er ook uit was. Ook die was er uit. Ik mag door naar het assessment. Dat is een halve of hele dag met rollenspellen en een psychologische test en van die intelligentietesten. Ik heb voor een baan nog nooit dit gehad. Ze raadden me aan om online te kijken wat het inhield en het ook ergens te oefenen.
iemand tips waar dat kan? (Ik moet zelf nog zoeken hoor, nog geen tijd voor gehad)
Ben erg benieuwd hoe zo’n halve/hele dag er uit gaat zien.
Ze hopen het deze maand rond te hebben allemaal.
Die waar ik ben afgewezen van de week appten dat ik word uitgenodigd voor een ander gesprek op een junior positie. Dus die loopt ook nog
Heel leuk ook!
TumTum
16-07-2026 om 21:09
wauw, stokstaartje, jij gaat lekker!
Welke functie zou je voorkeur hebben? Die van vandaag waar je het assessment gaat doen, of die junior functie ? Of die waar je nog niks gehoord hebt, kan ook nog.
Hier moet toch ergens een baan uit rollen ?!
Jammer broodjebrie, maar verder rijden is ook niet altijd fijn natuurlijk. Misschien vind je nog iets net zo leuk en dichterbij!
Super Amber, wanneer heb je 2e gesprek ? En dan hopelijk goed kunnen onderhandelen over je salaris!
Amber82
17-07-2026 om 13:11
Maandag 2e gesprek. Het gesprek over het salaris zie ik het meest tegenop 
Amber82
17-07-2026 om 13:13
Het gaat lekker bij jou stokstaart! Straks moet je nog kiezen, heb je een voorkeur?
Zijn het bedrijven waar je lange dagen gaat maken? Tot 2x werd je pas savonds gebeld las ik hier, dat zegt wel iets lijkt me. Maar daar hou je waarschijnlijk ook rekening mee.
stokstaart
18-07-2026 om 12:07
op basis van het tweede gesprek heb ik geen voorkeur meer. Er werd nog gevraagd welke doelgroep mijn voorkeur heeft en dat heb ik aan kunnen geven en waarom.
Ik moet nu een assessment gaan maken en die is pas eind deze maand. Kon allemaal niet eerder bij dat bedrijf. Maandag heb ik een belafspraak met een HR medewerker van deze instelling. Dan geef ik dat wel aan. De directeur wil graag dat ik voor 31 juli op kan zeggen (niet wetende dat ik niks heb om op te zeggen want vso). Wellicht kunnen we het avg eerder al doen zodat als het assessment goed uit gaat vallen ik dit al heb gehad en kan tekenen.
‘s avonds bellen bij die andere baan heb ik me ook al afgevraagd. Het is een HR medewerker en het gaat om leidinggeven in de zorg.
Het lijkt me wel dat het goed gaat komen met een baan vinden zo