Werk en Opleiding
HAHA!wait..what
14-05-2026 om 18:54
Sollicitatie-topic
Het leek me wel eens tijd voor een algemeen topic over solliciteren!
Ben je op het moment aan het solliciteren?
Denk je er over na om te gaan solliciteren?
Heb je leuke verhalen of juist nare ervaringen? Wil je gewoon even van je afschrijven?
Kortom; alles wat met werk/solliciteren te maken heeft kan hier besproken worden 
Winterkoud
10-06-2026 om 16:30
stokstaart schreef op 09-06-2026 om 10:31:
Ik moest toch een nieuwe brief maken. Deze heb ik gister gemaakt, vandaag gefinetuned en net ingestuurd. Heb m een mail gestuurd dat ik, zoals afgesproken, de brief heb ingestuurd. Ben heel benieuwd.
Afwachten weer, maar hopelijk op gesprek. Weer duimen 🤞🏻 en goed dat je gebeld en nog gemaild hebt, sta je vast in zijn geheugen
Saartjepoes
11-06-2026 om 19:21
Dankjulliewel!
Het gesprek was zo leuk, dus gewoon ervoor gegaan. Thuis krijgen we het samen goed verdeeld, we zijn meestal 1 en maximaal 2 dagen allebei ver weg. Heb er zo zin in!
Broodjebrie
12-06-2026 om 16:17
wat super saartjepoes!
Ik ben net terug van mijn sollicitatie, heel fijn gesprek gehad. De locatie zelf is wel groot maar ik kom dan op een vaste afdeling te staan, als ik word aangenomen. Dus dat js wel fijn. Binnenkort een paar uurtjes meelopen en als het van beide kanten goed bevalt, gaan we verder met elkaar in gesprek. Maar ik durf nu wel te zeggen dat ik er vertrouwen in heb.
Winterkoud
12-06-2026 om 19:00
Klinkt positief broodje brie! Meelopen geeft ook vast goed beeld en fijn ook dat dat kan.
Broodjebrie
12-06-2026 om 19:50
ja inderdaad, hij stelde het zelf voor dus dan heeft hij er ergens ook wel vertrouwen in denk ik.
Broodjebrie
12-06-2026 om 21:23
Saartjepoes schreef op 12-06-2026 om 20:57:
leuke broodje brie! En wanner gaat het gebeuren?
Binnen nu en 10 dagen
stokstaart
17-06-2026 om 13:47
Ik heb mail gekregen dat de sluitingsdatum van een vacature 2 weken verlengt is omdat ze "een volledig mogelijk beeld" willen hebben van de beschikbare kandidaten.
Ik lees erin dat ik de enige ben die een brief heeft gestuurd en ze hopen op meer kandidaten.
Maar vermoeiend, ik hoopte dat ik volgende week een gesprek zou hebben.
Broodjebrie
17-06-2026 om 14:48
toch wel balen stokstaart, dat je er nog even geen zekerheid in hebt.
Ik ga komend weekend meelopen, ik ben benieuwd. Tot nu toe ben ik de enige kandidaat die gereageerd heeft, dus ik hoop dat het zo blijft, want als het van beide kanten goed klikt gaan ze met me verder.
stokstaart
17-06-2026 om 16:11
Spannend Broodje!!
Ik heb als reactie nog maar weer eens een brief de deur uit gedaan bij een andere organisatie. ![]()
Broodjebrie
17-06-2026 om 17:38
stokstaart schreef op 17-06-2026 om 16:11:
Spannend Broodje!!
Ik heb als reactie nog maar weer eens een brief de deur uit gedaan bij een andere organisatie.
Je hebt groot gelijk!
Winterkoud
17-06-2026 om 18:23
stokstaart schreef op 17-06-2026 om 13:47:
Ik heb mail gekregen dat de sluitingsdatum van een vacature 2 weken verlengt is omdat ze "een volledig mogelijk beeld" willen hebben van de beschikbare kandidaten.
Ik lees erin dat ik de enige ben die een brief heeft gestuurd en ze hopen op meer kandidaten.
Maar vermoeiend, ik hoopte dat ik volgende week een gesprek zou hebben.
Nou daar zou ik ook wel vraagtekens bij hebben of ze mijn cv wel interessant genoeg vinden.. dan inderdaad weer verder solliciteren ondertussen.
Bij mijn werkgever staat nu aantal weken een vacature open, geen sluitingsdatum etc, maar reacties zijn echt nog nul. Terwijl hij op diverse plekken staat.
lientje69
17-06-2026 om 18:44
Broodjebrie schreef op 17-06-2026 om 14:48:
toch wel balen stokstaart, dat je er nog even geen zekerheid in hebt.
Ik ga komend weekend meelopen, ik ben benieuwd. Tot nu toe ben ik de enige kandidaat die gereageerd heeft, dus ik hoop dat het zo blijft, want als het van beide kanten goed klikt gaan ze met me verder.
Wat leuk broodjebrie. Veel succes! ( het moet toch een keer gaan lukken nu?)
lientje69
17-06-2026 om 18:47
Degenen die aangenomen zijn van harte gefeliciteerd en voor de nog sollicitanten heel veel succes!