Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Sollicitatie-topic

Bedankt! 
Het is een startersfunctie in de financieel advies sector. Ik heb geen ervaring in die wereld, maar het lijkt me ontzettend leuk. En het bedrijf spreekt me ook erg aan. En dat op minder dan 10 minuten lopen vanaf huis

HAHA!wait..what

HAHA!wait..what

06-06-2026 om 12:20 Topicstarter

Gefeliciteerd Roodborstje! Wat ontzettend leuk 😊 Mooi dat het dit heeft opgeleverd voor je en zo dichtbij!

HAHA!wait..what

HAHA!wait..what

06-06-2026 om 12:21 Topicstarter

stokstaart schreef op 05-06-2026 om 11:50:

gesprek is goed gegaan maar ben het niet geworden. Ze zijn gegaan voor iemand met net iets meer didactische vaardigheden. Ze gaven aan dat ik het echt goed gedaan had.
Nu is er dezelfde functie vrij gekomen maar net op een ander vlak met dezelfde teamleider. Ik ben moed aan het verzamelen om hem terug te bellen en mijn interesse kenbaar te maken.

Oh wat jammer! Heb je inmiddels contact opgenomen voor andere functie? Ik snap wel dat je even moed moet verzamelen maar wel de moeite waard als je daar graag zou willen werken

HAHA!wait..what

HAHA!wait..what

06-06-2026 om 12:23 Topicstarter

Broodjebrie schreef op 05-06-2026 om 13:27:

ik heb volgende week vrijdag weer een sollicitatiegesprek.

Alvast heel veel succes   Je gaat wel lekker met solliciteren en uitgenodigd worden voor gesprekken

HAHA!wait..what schreef op 06-06-2026 om 12:23:

[..]

Alvast heel veel succes Je gaat wel lekker met solliciteren en uitgenodigd worden voor gesprekken

Ja inderdaad, hopelijk wordt dit de laatste sollicitatie 

ik ben door naar de volgende ronde, zelf een enorme intense week gehad dus nu slaat de twijfel en stress toe. Ik heb nu een fijne werkplek lekker dichtbij. Mijn werkgever doet enorm zijn best mij bezig te houden. Nieuwe functie zou inhouden dat ik mijn huidige functie steeds voor korte tijd uitvoer bij verschillende bedrijven. Die afwisseling lijkt me heerlijk. Ik ga vooral over verandermanagment en ik vind de observatie / analyse / visie vorming / doelen opstellen/ research het allerleukste. De implementatie fase en borging daartegen ..... saaaaaaaaiii. Dus wat dat betreft past die vliegende brigade functie zo goed bij mij. Maar of de werkelijkheid echt zo uitdagend is als ik denk of dat je in de praktijk vooral dossiers aan het bijwerken bent naar de normen... daar ga ik maar eens over doorvragen. Het zal meer reistijd vragen (variërend van 20-60 minuten enkele reis) terwijl ik nu op de fiets kan. En met een jong gezin vraagt dat wat.  Het salaris moet iedergeval minimaal hetzelfde zijn. Zo spannend en ook lastig. Beetje koud watervrees 

Herkenbaar. Continue afwegen of deze baan hét is en welke voordelen opwegen tegen eventuele nadelen. Waar doe je goed aan ?
Veel extra reistijd t.o.v. nu op de fiets kunnen zou voor mij een groot twijfelpunt zijn, zo niet dealbreker. Reistijd komt élke dag terug hè. 
En zeker met jonge kinderen moet je nog al es eerder naar huis omdat er een ziek is geworden of gevallen, of zijn er activiteiten tijdens schooltijd waar je je gezicht even wil laten zien (inloop-ochtend, knutselmiddag, carnavalsoptocht, kerstontbijt etc etc).
Of je dan 10 minuten later met de fiets alsnog op je werk zit of nog 45 minuten of zelfs soms nog langer moet rijden….

Ja klopt helemaal, ik had me ook voorgenomen hier pas wat later aan te beginnen... maar ik kom zo futloos thuis. Toen ik vorig najaar een side job deed en 5 dagen aan de bak was had ik zoveel energie dat ik in de avonduren ook nog even het huis heb verbouwd. 
Eerst maar even horen morgen hoe het eruit moet zien. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.