Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Sollicitatie-topic


Volgende week gesprek bij de organisatie waar ik deze week heb gesolliciteerd  

Van de andere nog steeds niks gehoord.

Gefeliciteerd met jullie nieuwe baan HAHA! en lichtbron!

En wat een goede keus TumTum om niet verder te gaan als het niet goed voelt. Maar wel jammer dat het zo ver in het proces was. En hopelijk vind je snel iets waar je wel een goed gevoel bij hebt.

Het lijkt me ontzettend vervelend om veel afwijzingen te krijgen of lang te moeten wachten op meer duidelijkheid. 

Ik had vanochtend een kennismakingsgesprek en het was een heel leuk gesprek. Ook meteen gesproken over een openstaande vacature. Dat is eigenlijk een perfecte instroom/springplank functie.
Ik word woensdag of donderdag teruggebeld, dan heeft hij ook tijd om even met collega's en HR te overleggen.
En dan kan ik dit lange weekend ook nog goed nadenken over deze mogelijke overstap.

Dit haal ik straks weer weg:
Ik heb een hele technische studie (bachelor TU Delft) en werk nu in een boekhandel. Dit gesprek was richting financieel advies en lijkt een goede combinatie van inhoud en klantcontact

Jullie gaan lekker hier hoor, allemaal positieve berichten 💪! 

Ik wil ook zo graag kunnen overstappen….naar iets wat goed voelt en je blij van wordt….
Momenteel niks meer lopen dus daar baal ik ook wel weer van, en er staat nu ook niets geschikts online. Kijk elke dag opnieuw. Hopelijk komen er snel weer wat opties voorbij en wordt het ook iets. 

HAHA!wait..what

HAHA!wait..what

22-05-2026 om 22:22 Topicstarter

Broodjebrie schreef op 22-05-2026 om 14:59:

Volgende week gesprek bij de organisatie waar ik deze week heb gesolliciteerd

Van de andere nog steeds niks gehoord.

Super! Dit klinkt al goed (en snel) in ieder geval

HAHA!wait..what

HAHA!wait..what

22-05-2026 om 22:29 Topicstarter

Winterkoud schreef op 21-05-2026 om 21:42:

@hahawait_what
Dat zijn idd verschillende kanten op, maar toch wel een algemene deler in alle drie de functies. Maar je baan nu zal vast wat zakelijk voor je voelen misschien.
Ah waar je nu gaat werken haal ik eruit hoor, en snap zeker als je het straks weer weghaalt, maar daar zit je wel goed. Ik heb een sibling die daar ook werkt, maar dat zegt net niks in dat bedrijf, gezien de grootte. Hopelijk ga je hier goed op je plek zitten en is er veel mogelijkheid tot doorgroeien/ andere functies.
En uiteraard gefeliciteerd dat het nu officieel is!!

Dankjewel Ja klopt, allemaal administratief! Wat ik nu doe is inderdaad zakelijk en ik vind het gewoon best saai  

Ik hoop ook dat ik op het nieuwe werk echt op m'n plek zit! Wel echt een plek waar ik veel kan leren en groeien denk ik.

HAHA!wait..what

HAHA!wait..what

22-05-2026 om 22:33 Topicstarter

Oh wat leuk Roodborstje! Hopelijk kom je er uit dit weekend en krijg je ook positief nieuws als je besluit dat je deze stap wil zetten. Wel spannend maar ook heel leuk

HAHA!wait..what

HAHA!wait..what

22-05-2026 om 22:35 Topicstarter

TumTum schreef op 22-05-2026 om 22:13:

Jullie gaan lekker hier hoor, allemaal positieve berichten 💪!

Ik wil ook zo graag kunnen overstappen….naar iets wat goed voelt en je blij van wordt….
Momenteel niks meer lopen dus daar baal ik ook wel weer van, en er staat nu ook niets geschikts online. Kijk elke dag opnieuw. Hopelijk komen er snel weer wat opties voorbij en wordt het ook iets.

Jammer is dat he. Ik hoop het ook voor je ben je al lang aan het zoeken?

TumTum schreef op 22-05-2026 om 22:13:

Jullie gaan lekker hier hoor, allemaal positieve berichten 💪!

Ik wil ook zo graag kunnen overstappen….naar iets wat goed voelt en je blij van wordt….
Momenteel niks meer lopen dus daar baal ik ook wel weer van, en er staat nu ook niets geschikts online. Kijk elke dag opnieuw. Hopelijk komen er snel weer wat opties voorbij en wordt het ook iets.

Dat is lastig, zeker als je nu niet meer op je plek zit. En als er iets komt dan is zo’n vacature vast populair aangezien er weinig van online komen? Hopelijk komen er toch binnenkort nog weer leuke opties online! 

Ik vind het dan weer lastig dat er bij mij (te) veel keuze is in hetgeen wat ik leuk vind en ook in zit. Vacatures blijven lang openstaan (sommige zie ik al een paar jaar openstaan) , dus ik hoef ook niet nu te beslissen.
Ik kijk vooral heel kritisch naar mijn baan nu, flexibel, veel vrijheid, zelfstandige functie en prettige directe collega’s waarmee ik samenwerk, en anderzijds mijn werk inhoudelijk. En wat ik inhoudelijk aan werk nu echt leuker vind op termijn. 

@roodborstje, goed nieuws ook! Dit weekend inderdaad goed overwegen en voor / nadelen naast elkaar leggen, heb je nog aanvullende vragen en dan duimen dat ze ook met jou verder willen na intern overleg. 

HAHA!wait..what schreef op 22-05-2026 om 22:22:

[..]

Super! Dit klinkt al goed (en snel) in ieder geval

Ja, ik was ook echt verbaasd dat ze gisteren al belde. Want het is nu lang weekend dus ik dacht, die belt volgende week. Maar alleen maar mooi dat ze zo snel belde. Ik ken ook wat mensen die op die locatie gewerkt hebben en die waren er eigenlijk wel positief over. Ik ga het zien, ben erg benieuwd. 

HAHA!wait..what

HAHA!wait..what

27-05-2026 om 20:16 Topicstarter

Broodjebrie schreef op 23-05-2026 om 08:16:

[..]

Ja, ik was ook echt verbaasd dat ze gisteren al belde. Want het is nu lang weekend dus ik dacht, die belt volgende week. Maar alleen maar mooi dat ze zo snel belde. Ik ken ook wat mensen die op die locatie gewerkt hebben en die waren er eigenlijk wel positief over. Ik ga het zien, ben erg benieuwd.

Dat is altijd al fijn, positieve ervaringen van anderen Heb je het gesprek inmiddels al gehad of ergens komende dagen? 

HAHA!wait..what schreef op 27-05-2026 om 20:16:

[..]

Dat is altijd al fijn, positieve ervaringen van anderen Heb je het gesprek inmiddels al gehad of ergens komende dagen?

Vrijdag

HAHA!wait..what

HAHA!wait..what

29-05-2026 om 08:41 Topicstarter

Broodjebrie schreef op 27-05-2026 om 20:25:

[..]

Vrijdag

Succes vandaag!

HAHA!wait..what schreef op 29-05-2026 om 08:41:

[..]

Succes vandaag!

Dank je wel!! 

En ben ook eindelijk gebeld door die andere teamleider.. maar kon niet opnemen dus heb haar later teruggebeld maar ze nam niet op helaas. Hopelijk belt ze vandaag nog, dan heb ik daar ook eindelijk duidelijkheid in.. maar ga haar dan wel eerlijk zeggen dat ik verder aan het solliciteren ben.

HAHA!wait..what

HAHA!wait..what

29-05-2026 om 11:21 Topicstarter

Zul je altijd zien he. Wacht je al zo lang en dan bellen ze wanneer je ergens anders een gesprek hebt staan  
Maar ik neem aan dat ze dat wel begrijpt, zo traag als ze zijn, dat je daar niet op gaat zitten wachten! 

Hopelijk heb je een leuk en positief gesprek vandaag

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.