Werk en Opleiding
Isje
16-07-2025 om 13:49
Overstap naar Gehandicaptenzorg
In 1999 heb ik mijn SPW4 diploma gehaald, daarna heb ik een poos in de kinderopvang gewerkt en ben inmiddels 16 jaar in de retail aan het werk.
Steeds vaker merk ik dat ik geen voldoening meer haal uit mijn werk.
Inmiddels zit ik eraan te denken weer te gaan doen waarvoor ik opgeleid ben en zou graag de gehandicaptenzorg ingaan.
De doelgroep wat mij aanspreekt heeft een LVB indicatie met moeilijk verstaanbaar gedrag.
Kan iemand mij meer vertellen over het werken in de gehandicaptenzorg? Ik zou om het weekend moeten werken, op de locatie zijn geen slaap / nachtdiensten.
Heeft iemand een idee wat ik mag verwachten wat betreft het salaris? Ik zag binnen het CAO dat er erg veel loon tabellen zijn met net zoveel schalen.
Wellicht heeft iemand een idee of ik wellicht nog opleidingen / trainingen moet volgen en is mijn SPW4 diploma nog geldig als een passend diploma?
Loezzie
16-07-2025 om 14:58
In principe is en diploma gewoon geldig, maar het ontbreekt je wel aan passende werkervaring en dat kan het iets lastiger maken om aan de slag te gaan. .
Het een en ander is ook afhankelijk van de functie die wil gaan doen.
Over het algemeen zitten begeleidende functies in schaal 30-35 en persoonlijk begeleider functies in schaal 40.
Bij sommige organisaties krijg je een extra schaal erbij al je gaat werken met MVG.
Sommige organisaties bieden een traineeship aan voor mensen met weinig werkervaring met een bepaalde doelgroep. Intern zullen er ook zat cursussen zijn.
Maar dat is echt organisatie afhankelijk.
Wasgij
16-07-2025 om 16:16
Bij ons zitten assistent begeleiders in schaal 35, begeleiders schaal 40 en PBers in 45.
MildredRatched
16-07-2025 om 21:00
Wasgij schreef op 16-07-2025 om 16:16:
Bij ons zitten assistent begeleiders in schaal 35, begeleiders schaal 40 en PBers in 45.
Bij mijn organisatie deels hetzelfde. De MVG doelgroep heeft precies dit. Bij de gewone zorg doelgroep zitten PB’ers in 40 en Begeleiders in 35. Assistentbegeleiders in 30
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.