Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Opleiding paraveterinair NTI

Ik zit al langere tijd na te denken om een opleiding tot paraveterinair/dierenartsassistente te volgen. Nu werk ik momenteel zelf 36 uur per week verdeeld over 4 dagen. Om ons huisje te kunnen betalen, zal ik moeten blijven werken. 

Nu was ik aan het kijken voor een thuisstudie en kom ik bij de NTI een thuisstudie tegen zonder stage. Dit lijkt mij dus echt ideaal, ik kan in de tussen tijd dus gewoon fulltime blijven werken en het duurt 6 maanden.

https://m.nti.nl/mbo/mbo-basisopleidingen/mbo-basisopleiding-dierenartsassistent-paraveterinair/?gclid=Cj0KCQiAys2MBhDOARIsAFf1D1dpdelUC31U4_JNlvfTOucPf4zPjeIKz32GpgWb7FSoJj6qcp-QDL4aAv2HEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Wat denken jullie? Zal dit wat zijn? Zou ik hier überhaupt mee aan het werk kunnen als dierenartsassistente?

Mijn nichtje volgt de MBO opleiding bbl maar weet nu al dat ze hierna een andere opleiding gaat doen want er is gewoon totaal geen werk. 
En jij zou dan ook nog het nadeel hebben (ten opzichte van BBL afgestudeerden) dat je totaal geen ervaring hebt opgedaan dmv stage.

En als je al ergens aan de slag zou kunnen is het loon echt heel laag 

Ik hoor ook niet anders dat er geen werk in te vinden is. Voordat je de opleiding gaat doen en een hoop kosten gaat maken zou ik je baankansen goed onderzoeken. 

Je wil een mbo beroeps opleiding gaan doen zonder stage? Ik vraag me af hoe dit wettelijk geregeld is want er zitten minimum uren stage in een bol opleiding.. dat zou je bij deze variant op zijn minst toch ook verwachten?!

Ik werk op een mbo opleiding en kan me er echt niets bij voorstellen dat je een opleiding kunt doen als deze zonder praktijk ervaring. 

edit: Ik heb nog even gekeken, dit betreft een basisopleiding, het is een soort van oriëntatie traject.. Dat verklaart waarom er geen praktijk in zit. Dit is dus zeker geen volwaardige mbo opleiding tot dierenarts assistente.

Heda

Heda

16-11-2021 om 17:42 Topicstarter

Milala schreef op 16-11-2021 om 17:20:

Je wil een mbo beroeps opleiding gaan doen zonder stage? Ik vraag me af hoe dit wettelijk geregeld is want er zitten minimum uren stage in een bol opleiding.. dat zou je bij deze variant op zijn minst toch ook verwachten?!

Ik werk op een mbo opleiding en kan me er echt niets bij voorstellen dat je een opleiding kunt doen als deze zonder praktijk ervaring.

edit: Ik heb nog even gekeken, dit betreft een basisopleiding, het is een soort van oriëntatie traject.. Dat verklaart waarom er geen praktijk in zit. Dit is dus zeker geen volwaardige mbo opleiding tot dierenarts assistente.

Bedankt voor het nakijken.. Ik vond het inderdaad ook al vreemd..

JumpyTurtle18

JumpyTurtle18

16-11-2021 om 18:51

Ik heb ooit, in een ver verleden, de LOI-opleiding paraveterinair gedaan nadat ik twee keer was afgewezen voor de opleiding in Barneveld, destijds nog de enige opleiding. Met stage uiteraard, en praktijkdagen in Leiden. Versneld, ik had in 9 maanden de opleiding af en ongeveer de helft daarvan was stage.
Zonder praktijkervaring is het geen doen.
Daarnaast is er idd ontzettend weinig werk in te vinden, al zijn er wel regio’s waar de baankans wat groter is. Je verdient er ook nog eens geen drol mee en een fulltime baan kun je wel vergeten, maar om nog iets van brood op de plank te krijgen zul je dat eigenlijk wel moeten.
Kortom, ik zou het niet doen en die orientatieopleidng lijkt me al helemaal nergens toe leiden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.