Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Op de step naar het werk

Tona

Tona

09-05-2025 om 21:17 Topicstarter

Wat een reacties, gaaf! De geknipte heb ik niet kunnen lezen, maar niks aan gemist geloof ik.
De overige zijn wel interessant:
Een loopfiets, daar zou ik nooit opgekomen zijn. Nadeel is dan dat ik weer 'zit'. En ook wel dat ik het meer als een hulpmiddel zie voor mensen die ondersteuning nodig hebben.
Een vouwfiets is best voor de handliggend. Maar ik dacht een benenwork-out te combineren met vervoer. Dat ik dan bezweet aan kom daar heb ik nog niet over nagedacht.
En acht kilometer, op zijn max hè, is dus echt te ver?
In het verleden heb ik wel eens gestept. Dat vond ik toen leuk. Vandaar dat ik er nu weer aandacht.

Tona

Tona

09-05-2025 om 21:20 Topicstarter

Oh, die me-mover is ook grappig. Maar wat een prijzen

Zo'n loopfiets gaat niet heel hard hoor. Je kan er wel wat harder mee dan 'gewoon' lopen. Het is net zo'n ding als kleine kinderen hebben voor ze leren fietsen. Je slingert met je benen. Het is ontwikkeld voor mensen met oa weinig spierkracht dir zelfredzaam willen zijn -dus niet als fitness-ding, je moet er zeker geen wonderen van verwachten. Een gewone fiets vergt veel meer van je lichaam.

https://www.stepwinkel.nl/lopifit.html

Dit is zo'n loopbandstep, al is dit een hele dure.
Heb je weleens aan een longboard gedacht? Niet al te groot, goed voor je hele lijf, je balans, je coördinatie. Als je een goede hebt en je kan het, ga je echt als een speer.

Je kan ook nog voor ligfiets gaan. Goed voor je buikspieren

Een swingstep en spacescooter heten die dingen die ik in de polder zag hoor ik net.
Wie weet iets? 

Ik step wel eens op step van de kinderen (Maar gewoon wel 1 tot 100kg en dan geen luchtbanden maar net iets groter dan de kleine bandjes) naar mijn moeder en dat is 2,5 km. Ik fiets 3 x per week 18km naar mijn werk en 18 terug maar dat steppen is echt een andere beweging en na 2,5 km vind ik het wel mooi.

Als ik al wel een step zou kiezen voor langere afstanden zou ik denken aan zoiets

yedoo-mula-green.jpg?fit=800%2C800&ssl=1

Edit:
Dit is misschien wel iets to:
https://www.brabantquads.nl/quads/stapstep-legale-step#:~:text=De%20StapStep%20mag%20op%20de,regels%20binnen%20steppen%20met%20stepondersteuning!

Step met stepondersteuning dus je moet wel iedere 8 seconde keer steppen.

Due-scimmie schreef op 09-05-2025 om 21:54:

Als ik al wel een step zou kiezen voor langere afstanden zou ik denken aan zoiets

yedoo-mula-green.jpg?fit=800%2C800&ssl=1

Edit:
Dit is misschien wel iets to:
https://www.brabantquads.nl/quads/stapstep-legale-step#:~:text=De%20StapStep%20mag%20op%20de,regels%20binnen%20steppen%20met%20stepondersteuning!

Step met stepondersteuning dus je moet wel iedere 8 seconde keer steppen.

Het ding moet met de auto mee en dat lijkt mij bij zo’n step best lastig.

Tona

Tona

09-05-2025 om 22:43 Topicstarter

Fenyw schreef op 09-05-2025 om 21:31:

Heb je weleens aan een longboard gedacht? Niet al te groot, goed voor je hele lijf, je balans, je coördinatie. Als je een goede hebt en je kan het, ga je echt als een speer.

dat moest ik even opzoeken, wat longboarding was.
Ik ga me er eens in verdiepen, klinkt best goed. Dankjewel!

Tona

Tona

09-05-2025 om 22:45 Topicstarter

En zo'n grote step, die van het plaatjes, lijkt me eerlijk gezegd ook beter steppen dan die met kleineren wielen. Maarja, niet opvouwbaar.... En dat wil ik eigenlijk wel, want dan kan hij in de auto.

Wat super dat jullie meedenken. Ik leer van alles hier.

Vergis je niet in steppen, ik vind het vrij heftig. Eenmalig een paar km is prima, maar met 8 km heb je klotsende oksels hoor! (En vergeet niet dat je nog terug moet!
Zou een vouwfiets voor achter in je auto wat zijn?

Wij hebben twee opvouwbare steps voor op vakantie. Vooral voor de kinderen als het wat verder lopen is. Ze hebben luchtbanden want anders ben je met een beetje klinkerwegen toe aan een kunstgebit voor je op bestemming bent. Om er 8km aan een stuk op te rijden is alsnog echter niet heel aantrekkelijk. Wij gebruiken ze dan ook nog wel eens als duwplank: kind erop en ouder duwen. Maar die optie zal je wel niet hebben😀

Is skeeleren misschien een optie?

Tona

Tona

10-05-2025 om 22:26 Topicstarter

Knutselkei schreef op 10-05-2025 om 10:37:

https://www.marktplaats.nl/v/fietsen-en-brommers/steps/m2259132823-de-california-chariot-dubbele-loop-step-loopfiets-16-inch

Had je deze die ik noemde ook gezien? Kost 65 euro?

Die vind ik eng  
het is meer ook de vorm denk ik, en het voelt zo breed.

Tona

Tona

10-05-2025 om 22:27 Topicstarter

Wasgij schreef op 10-05-2025 om 17:00:

Is skeeleren misschien een optie?

Nope. Ik ben veel te bang dat ik val. (al hoewel dat een rare reden is, nu ik mij wat meer aan het verdiepen ben in longboards....) Plus dat ik dan met skeelers zit die ik eerst uit moet doen of aan moet doen na een bezoek.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.