Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Meer salaris - cadeautje aan mezelf.

Mocht je van beeldende kunst houden: ik heb een tijdje geleden een abonnement op Kunstschrift genomen. Dat vind ik een heel interessant tijdschrift en dat lezen triggert ook meer museumbezoek bij mij, waar ik altijd heel gelukkig van word. 

Een seizoensabbo op de schouwburg zodat je elke maand een luxe uitje hebt.

Een nieuwe fiets?

massage elke maand 

Tjilp schreef op 20-05-2026 om 08:57:

En is het een idee om een goed doel wat je na aan het hart ligt structureel wat meer te steunen ?

Wat een mooi idee! Ik wil niet nog meer spullen kopen. Om leuke uitjes te kunnen doen, heb ik vrije tijd nodig. Maar dan nog is er wel wat ruimte in mijn budget hiervoor. Tijd voor vrijwilligerswerk heb ik niet meer ingeruimd, dus ik vind dit een heel goed idee. Eigenlijk voor de hand liggend maar toch dacht ik er zelf niet aan. Mijn dochters zijn doorgaans mijn ‘goede doelen’ maar dat ga ik uitbreiden. 

Een mooie nieuwe handtas?
E reader + kobo abonnement 
Wat vaker luxe uit eten gaan
Sparen voor een mooie reis. 
Persoonlijke trainer 

ToetieToover schreef op 20-05-2026 om 11:55:

[..]

Wat een mooi idee! Ik wil niet nog meer spullen kopen. Om leuke uitjes te kunnen doen, heb ik vrije tijd nodig. Maar dan nog is er wel wat ruimte in mijn budget hiervoor. Tijd voor vrijwilligerswerk heb ik niet meer ingeruimd, dus ik vind dit een heel goed idee. Eigenlijk voor de hand liggend maar toch dacht ik er zelf niet aan. Mijn dochters zijn doorgaans mijn ‘goede doelen’ maar dat ga ik uitbreiden.

Tip: Soms kun je giften als aftrekposten gebruiken bij inkomstenbelasting. 

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/inkomstenbelasting/aftrekposten/persoonsgebonden-aftrek/giften_aan_goede_doelen/giften

e-reader plus abonnement 
Iemand die de ramen lapt inhuren. 
Iemand die de tuin voor je doet inhuren. 
Iemand die de was strijkt inhuren.
Tien-rittenkaart of meer voor een fijne sauna.

Neweve

Neweve

20-05-2026 om 20:57 Topicstarter

wat een leuke ideeën al!

1e klas upgrade had ik nog niet aan gedacht (we reizen wel regelmatig met de trein, maar net te weinig in het weekend voor een weekend vrij abbo). Ga ik naar kijken

Maaltijdpakket heb ik zelf ook even naar gekeken maar ik zag door de bomen/dozen het bos niet meer. 

Ik zoek gemak voor mezelf maar dat kan ook door iets voor het gezin beter te regelen (zoals de schoonmaak). 

Waar ik ook naar heb gekeken is een klusjesman abbo voor x uur per maand. Zodat iemand die je huis kent ook de onderhoud dingen kan wegnemen, denk aan laatste plinten plakken, nieuwe kit in de badkamer, verven. Je kan natuurlijk per klus iemand inhuren maar dat was in mijn hoofd meer regelwerk. Die vond ik alleen voor de woningbouw of in het oosten van het land. (Maar misschien de verkeerde zoektermen gebruikt). 

Neweve

Neweve

20-05-2026 om 21:00 Topicstarter

Tjilp schreef op 20-05-2026 om 08:57:

En is het een idee om een goed doel wat je na aan het hart ligt structureel wat meer te steunen ?

Oe ook een hele goede! 

Kan ik eindelijk vriend van het mini lokale kindertheater worden. Ga ik gelijk in gang zetten. (Ze doen bijvoorbeeld ook shows voor kids die anders niet kunnen)

Gefeliciteerd, wat leuk! Ik heb mezelf biologisch eten cadeau gedaan. Ik wilde dat eigenlijk al langer, maar niet gedaan vanwege de prijs. Nu eet ik het meeste biologisch, alleen vlees/vis nog niet vanwege de prijs. Ik word er heel blij van.

Heb je kinderen? Zijn hun studiepotjes al gevuld? Misschien extra vullen zodat ze een leuke start hebben als ze een huis gaan kopen? 

Widajo schreef op 20-05-2026 om 07:56:

[..]

Dat hebben wij vorig jaar gedaan en dat scheelt precies niks. Nu hebben wij een kleine hypotheek en maar een klein bedrag (paar duizend) afgelost maar het scheelt maar een €10 per maand. Achteraf had ik dat liever in verduurzaming/isolatie van het huis gestopt. Dus; probeer uit te rekenen hoeveel het je oplevert

Wij hebben inmiddels hele hypotheek afgelost. Was in het begin 1100 per maand, nu dus niks meer. Dus genoeg fonanciele ruimte om mooie reizen te maken en leuke dingen van te doen. En dus ook de mogelijkheid om minder te werken / eerder te stoppen etc.

Mugske schreef op 20-05-2026 om 22:23:

[..]

Wij hebben inmiddels hele hypotheek afgelost. Was in het begin 1100 per maand, nu dus niks meer. Dus genoeg fonanciele ruimte om mooie reizen te maken en leuke dingen van te doen. En dus ook de mogelijkheid om minder te werken / eerder te stoppen etc.

Dat gaat ons nooit lukken maar gelukkig is onze hypotheek maar een paar honderd euro per maand (bruto). 

Widajo schreef op 20-05-2026 om 07:56:

[..]

Dat hebben wij vorig jaar gedaan en dat scheelt precies niks. Nu hebben wij een kleine hypotheek en maar een klein bedrag (paar duizend) afgelost maar het scheelt maar een €10 per maand. Achteraf had ik dat liever in verduurzaming/isolatie van het huis gestopt. Dus; probeer uit te rekenen hoeveel het je oplevert

Precies niks? 

Stel je hebt nog twintig jaar hypotheekrente te betalen dan levert het 20×12×10=2400 op op je totale looptijd. En denk aan het sneeuwval effect. Mijn je het jaar daarna weer aflossen en bespaart dat. Dan 11 euro per maand, dan is dat 19×12×11=2508. 

En stel, je hebt alles afgelost dan heb je nog een aantal jaren helemaal geen hypotheeklast meer. Stel je totale hypotheeklast was 500 euro per maand en je bent 7 jaar eerder van je hypotheek verlost. 7×12×500=42.000 euro! 

En wat je aflost had je in totaal toch moeten aflossen dus het kost je niks extra. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.