Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Linkedin ergernissen

"Ik heb mijn diploma mogen halen" 

Dit is een zin die ik de laatste tijd zo vaak zie voorbijkomen op LinkedIn. 
Waarom niet gewoon "Ik heb mijn diploma behaald" ? 

Wat zijn jullie ergernissen op LinkedIn? 


Precies dezelfde ergernis! Snap ook niet waar het vandaan komt, soort misplaatste dankbaarheid voor iets wat je gedaan hebt. Sorry, voor wat je hebt mogen doen .
Daarnaast nog dat er niet-werk gerelateerde dingen voorbij komen, zoals discussies over wel of niet vaccineren. Daar is Facebook voor, zou je zeggen.

Die overdreven bio's altijd; I am a creative bla bla, result driven bla bla, analytical bla bla, energetic blaaa GAAP...

Oooja, vreselijk! "Daarna heb ik hele mooie opdrachten mogen doen voor blablabla". Dat 'mooie' vind ik ook zo erg. Alsof je werk een soort heilige graal is ofzo. Aanstellerig gedoe.  

Zussie schreef op 27-07-2021 om 20:22:

Precies dezelfde ergernis! Snap ook niet waar het vandaan komt, soort misplaatste dankbaarheid voor iets wat je gedaan hebt. Sorry, voor wat je hebt mogen doen .
Daarnaast nog dat er niet-werk gerelateerde dingen voorbij komen, zoals discussies over wel of niet vaccineren. Daar is Facebook voor, zou je zeggen.

Ja, dat valt me ook steeds meer op de laatste tijd. Of mensen die trots iets delen over de prestatie van hun kind ofzo. Prima hoor, maar daar vind ik LI gewoon niet het juiste kanaal voor. Ga dan inderdaad naar Facebook of Twitter. 

juliet64 schreef op 27-07-2021 om 20:31:

Oooja, vreselijk! "Daarna heb ik hele mooie opdrachten mogen doen voor blablabla". Dat 'mooie' vind ik ook zo erg. Alsof je werk een soort heilige graal is ofzo. Aanstellerig gedoe.

Je haalt de woorden uit mn strotje!! Verbaasd me dat mn ogen nog recht staan na al dat ge-

Al die verhalen van mensen die op het VMBO zijn begonnen en nu hun Master hebben behaald of mensen die heel veel hebben meegemaakt maar nu toch heel succesvol zijn en die dan een verhaal schrijven waarbij ze doen alsof de bedoeling van het delen is om andere kracht te geven en te laten zien dat alles mogelijk is terwijl ze eigenlijk willen laten zien hoe fantastisch ze wel niet zijn.

Biscuitje schreef op 27-07-2021 om 20:37:

Al die verhalen van mensen die op het VMBO zijn begonnen en nu hun Master hebben behaald of mensen die heel veel hebben meegemaakt maar nu toch heel succesvol zijn en die dan een verhaal schrijven waarbij ze doen alsof de bedoeling van het delen is om andere kracht te geven en te laten zien dat alles mogelijk is terwijl ze eigenlijk willen laten zien hoe fantastisch ze wel niet zijn.

En dat jij met je gespreid bedje je moet schamen dat je niet hetzelfde succes behaald hebt! 

Iedereen op LI is toch succesvol? Heeft tich aanbevelingen, is manager of hoger, heeft geen 9-5 mentaliteit, een meester in zelfontplooiing en weet ik veel wat. 
Het is en blijft een hoog kijk mij gehalte hebben. 

Dezyi

Dezyi

27-07-2021 om 20:56 Topicstarter

Zussie schreef op 27-07-2021 om 20:22:

Precies dezelfde ergernis! Snap ook niet waar het vandaan komt, soort misplaatste dankbaarheid voor iets wat je gedaan hebt. Sorry, voor wat je hebt mogen doen .
Daarnaast nog dat er niet-werk gerelateerde dingen voorbij komen, zoals discussies over wel of niet vaccineren. Daar is Facebook voor, zou je zeggen.

😂 een like was niet genoeg 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

27-07-2021 om 21:22

juliet64 schreef op 27-07-2021 om 20:31:

Oooja, vreselijk! "Daarna heb ik hele mooie opdrachten mogen doen voor blablabla". Dat 'mooie' vind ik ook zo erg. Alsof je werk een soort heilige graal is ofzo. Aanstellerig gedoe.

Dat woordje 'mooie' is echt van deze tijd (en ik erger me eraan). Mooi gerecht als het over lekker eten gaat. Of de ober die een ander een mooie avond wenst. Of een sportprestatie, 'mooi gedaan'. Waar zijn goed, lekker en fijn gebleven?   

Straks wordt er na seks ook nog gezegd dat het een mooie wip was! 

Gatekeeper schreef op 27-07-2021 om 20:48:

Iedereen op LI is toch succesvol? Heeft tich aanbevelingen, is manager of hoger, heeft geen 9-5 mentaliteit, een meester in zelfontplooiing en weet ik veel wat.
Het is en blijft een hoog kijk mij gehalte hebben.

Dat is toch het hele idee, een platform om je competenties te laten zien en te netwerken…

Ik vind het een mooie ontwikkeling dat steeds meer mensen vertellen waar ze goed in zijn. Dat calvinistische getrut van ‘Zie mij eens lekker normaal en bescheiden zijn.’ mag van mij dan weer minder 

Ik vind het storend dat je steeds vaker niet werk- gerelateerde berichten ziet. Ik zit op LinkedIn om op een makkelijke manier de ontwikkelingen in mijn vakgebied te volgend…. Ga weg met dat geneuzel.   

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

27-07-2021 om 21:37

Saartjepoes schreef op 27-07-2021 om 21:30:

[..]


Ik vind het storend dat je steeds vaker niet werk- gerelateerde berichten ziet. Ik zit op LinkedIn om op een makkelijke manier de ontwikkelingen in mijn vakgebied te volgend…. Ga weg met dat geneuzel.

Iemand die ik volgde op mijn vakgebied ging ineens haar politieke gedachtegoed uitdragen op LI. Bleek aanhanger van FVD, wat ik al nooit gedacht had, en plaatste steeds allerlei links. En dan dus zonder relatie tot het eigen vakgebied. 

Saartjepoes schreef op 27-07-2021 om 21:30:

[..]

Dat is toch het hele idee, een platform om je competenties te laten zien en te netwerken…

Ik vind het een mooie ontwikkeling dat steeds meer mensen vertellen waar ze goed in zijn. Dat calvinistische getrut van ‘Zie mij eens lekker normaal en bescheiden zijn.’ mag van mij dan weer minder

de helft liegt door zijn donder heen of overschat zichzelf. 

Dezyi

Dezyi

27-07-2021 om 21:45 Topicstarter

Biscuitje schreef op 27-07-2021 om 20:37:

Al die verhalen van mensen die op het VMBO zijn begonnen en nu hun Master hebben behaald of mensen die heel veel hebben meegemaakt maar nu toch heel succesvol zijn en die dan een verhaal schrijven waarbij ze doen alsof de bedoeling van het delen is om andere kracht te geven en te laten zien dat alles mogelijk is terwijl ze eigenlijk willen laten zien hoe fantastisch ze wel niet zijn.

Hier erger ik mij ook aan! 

"Op de basisschool kreeg ik van mijn docent het advies om naar het vmbo te gaan. Deze docent geloofde niet in mij, maar nu ben ik met mijn master begonnen, etc. " 

Op zich mooi, maar ik erger me eraan dat het zo'n trend is geworden om er zo'n dramatisch mogelijk verhaal van te maken en op LinkedIn te zetten.

mensen die actuele discussies erbij gaan halen, zo heb ik bij iemand die zo ontzettend anti israel was de berichten geblokkeerd, want dat was gewoon onbeschaafd hoe die man reageerde.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.