Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Laptop tas of rugzak

Hello!

voor mijn werk moet ik elke dag een laptop mee slepen en wat extra accessories. Daarnaast ook nog m’n eten, fruit en fles water. 
inmiddels begint mijn huidige laptop tas kapot te gaan! De laptop tas die we van ons werk kunnen krijgen vind ik niet van de beste kwaliteit, en daarnaast zijn ze heel groot en onhandig in gebruik.

Ik koop dan liever zelf een tas waar alles in past… 

zelf ga ik elke dag lopend naar mijn werk (30-40 minuten wandelen per dag) dus ik wil eigenlijk een fijne tas die ‘lekker zit’. Huidige tas is echt niet prettig eigenlijk om mee te lopen 

maar ik zie door de bomen het bos niet meer! Wie heeft dé tip voor een fijne tas of rugzak? Laptop zelf is 14 inch dus gelukkig niet erg groot! 

Ik denk dat ik er maximaal 50 euro aan wil uitgeven, als dat een realistisch bedrag is. Ik heb geen idee eigenlijk


Als je zo lang loopt met een tas van een paar kilo, zou ik gaan voor een rugtas. Dat is een stuk comfortabeler. 

Alhoewel:
Zelf zou ik nooit voor een rugtas kiezen trouwens, omdat ik rugtassen niet zo mooi vind. Ik ben klein en draag altijd jurken, dus mijn jurk kruipt dan omhoog met als gevolg dat ik in mijn onderbroek sta  

Rugzak met dikke/ extra zachte schouderbanden. Helemaal fijn is een rugzak die een riem heeft die om je heupen gaat, zodat je meer met je benen het gewicht draagt. Je benen zijn het sterkste en het ontlast je schouders. Maar mooi vind ik die niet. Meestal hebben die ook ventilatie op de rug en zijn ze waterdicht. 

Ik heb zelf een rugtas van X D design, anti diefstal, voor wanneer ik met het OV ga en/of de fiets.


550x584.jpg



Ga ik met de auto, dan heb ik een leren laptoptas.


gigi-fratelli-dames-leren-laptoptas-15-inch-romance-business-rom8006-teal-groenblauw-lataza-2.jpg

Ik weet niet welke eisen je stelt aan kwaliteit, maar ik ben bang dat een tas van 50 euro bij intensief gebruik binnen een jaar stuk is. 

Zelf heb ik nu al een paar jaar een zachte leren rugzak met laptop-vak van Bear Design. Dat was het geld echt waard. Hij is nog helemaal intact, alleen het leer ziet er inmiddels natuurlijk wat doorleefder uit, wat ik eigenlijk wel mooi vind.

ik heb beide gehad maar kreeg last van mijn schouder door de laptoptas. 
Ik heb nu een nette rugtas maar wel met uitschuifbaar handvat en wieltjes. Als het te zwaar wordt dan gebruik ik het als rolkoffer. 

ik heb de eastpack met laptopvak van zoon overgenomen.
Groot vak voor laptop en papieren, het tweede grote vak gebruik ik voor mijn saladebak, mijn fruitbak, mijn ontbijtpot. En het voorste vak heeft portemonnee, bril, medicijnen etc.

ToetieToover schreef op 04-01-2022 om 22:42:

Ik heb zelf een rugtas van X D design, anti diefstal, voor wanneer ik met het OV ga en/of de fiets.


550x584.jpg



Ga ik met de auto, dan heb ik een leren laptoptas.


gigi-fratelli-dames-leren-laptoptas-15-inch-romance-business-rom8006-teal-groenblauw-lataza-2.jpg

Die van design heb ik ook. Twee zelfs, een klein en groot formaat. En ik vind hem ideaal. Omdat hij anti diefstal is loop ik er eindelijk relaxed mee over het station. En hij heeft allerlei handige vakjes voor bijvoorbeeld je pinpasje of een powerbank. Wat ik minder handig aan die rugtas vind is dat je er niet gemakkelijk iets uitpakt als een flesje water. Dan moet je hem echt afdoen en goed openritsten.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

05-01-2022 om 00:04

Screenshot-20220104-234641-Chrome.jpg

Deze heb ik, hij is antidiefstal en waterdicht. 
Voor nettere gelegenheden heb ik ook een leren schoudertas, maar liever pak ik de rugzak, dat draagt veel fijner. 

ik heb van North Face de borealis, damesvariant. Ik wel wat duurder, richting de 100 euro, maar ook geschikt voor een dagwandeling ofzo. Er zijn ook kleinere varianten. Ik ben bij de bever geweest om te vergelijken. 

Zoon heeft een zelfde tas (geen dames), en gebruikt die al 4,5 jaar voor school en vakanties en vanalles, en die ziet er nog prima uit (alleen vies, want puber   )

ScarceKudu74

ScarceKudu74

05-01-2022 om 00:09

ik keek bij X D design en daar zag ik een lieve zachtroze laptop rugzak. Ik ben verliefd! 😍

Madamecannibale schreef op 05-01-2022 om 00:00:

[..]

Die van design heb ik ook. Twee zelfs, een klein en groot formaat. En ik vind hem ideaal. Omdat hij anti diefstal is loop ik er eindelijk relaxed mee over het station. En hij heeft allerlei handige vakjes voor bijvoorbeeld je pinpasje of een powerbank. Wat ik minder handig aan die rugtas vind is dat je er niet gemakkelijk iets uitpakt als een flesje water. Dan moet je hem echt afdoen en goed openritsten.

Dat is echt een nadeel, dat openritsen. Ik neem ook meteen de halve vergadertafel in beslag helemaal open vind ik het handigst! Hij draagt fijn.

Vakje voor de ov kaart is juist wel weer handig bedacht, dat zit in de schouderband. 

Peen schreef op 05-01-2022 om 00:09:

ik keek bij X D design en daar zag ik een lieve zachtroze laptop rugzak. Ik ben verliefd! 😍

Die is schattig maar heeft geen zachte schouderbanden, als we dezelfde bedoelen

images?q=tbn:ANd9GcQJvSX2cyQJNKMD405fUMJCeEugGvKMdVeftIdlh0vmBARY4YA35JiYxxyYDmgmBH9qEGBrHwE&usqp=CAc


ScarceKudu74

ScarceKudu74

05-01-2022 om 00:37

ToetieToover schreef op 05-01-2022 om 00:32:

[..]

Die is schattig maar heeft geen zachte schouderbanden, als we dezelfde bedoelen

images?q=tbn:ANd9GcQJvSX2cyQJNKMD405fUMJCeEugGvKMdVeftIdlh0vmBARY4YA35JiYxxyYDmgmBH9qEGBrHwE&usqp=CAc


Ja, die! Haha, ik had niet eens naar de schouderbandjes gekeken. Hij staat op mijn verlanglijstje 😁

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

05-01-2022 om 07:03

Als je 40 minuten moet lopen dan zou ik voor iets van Eastpak gaan met borstband. 


image.jpg




image.jpg

https://www.travelbags.nl/eastpak-floid-tact-l-rugzak-black-denim.html

En er zit 30 jaar fabrieksgarantie op. 

En een maat groter nemen, dan hoef je niet een nieuwe te kopen als je werkgever besluit nieuwe laptops aan te schaffen van een ander formaat.

Sowieso rugzak. Ik heb een niet fancy model van een congress, maar ik vind het belangrijker dat ik de laptop zonder schade kan vervoeren en dat al mijn spullen er in kunnen. Ik ga echt niet met meerdere tassen lopen. En dan maar minder mooi en elegant. Ik hoef er alleen maar representatief uit te zien en mijn werk te doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.