Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Koffie op het werk

Peiling

Wat is de kwaliteit van de koffie op je werk?
124 stemmen
19%
27%
43%
10%

Wij hebben overal machines staan van Aequator, een Zwitsers merk. Er werkt zo’n 250-300 man in het gebouw en op elke werkverdieping staan er minimaal twee. In de kantine staat een speciaal model met verse melk voor de cappuccino. 
Koffie is prima, choco ook. 

Zoveel werknemers die geen beschikking hebben over een koffie / thee apparaat. Denk bv aan de postbode of de dakwerker of de bouwvakker. 

Toen ik nog werkte stond er bij 1 opdrachtgever op elke verdieping (5 etages) een groot nespresso-apparaat met 2 tappunten en mogelijkheid voor cappuccino. Dat was echt een verwennerij, heerlijke koffie vind ik persoonlijk. 

Bij ons op de afdeling staat een machine die vers de bonen maalt en we hebben verse melk met een opschuimer voor de cappuchino. Ik kom regelmatig bij bedrijven die een barista in dienst hebben die de meest exotische koffie’s voor je kan bereiden. Laatst was ik bij een bedrijf en maakte de barista zelfs ijskoffie met vers vanille-ijs 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

29-08-2023 om 16:05

zwaankip schreef op 29-08-2023 om 15:47:

Zoveel werknemers die geen beschikking hebben over een koffie / thee apparaat. Denk bv aan de postbode of de dakwerker of de bouwvakker.

Ja, en dus mogen we het er hier niet over hebben? 

zwaankip schreef op 29-08-2023 om 15:47:

Zoveel werknemers die geen beschikking hebben over een koffie / thee apparaat. Denk bv aan de postbode of de dakwerker of de bouwvakker.

Nou dan kunnen die ook niet klagen over de koffie

Verder zie ik de relevantie van deze opmerking niet. Of heb jij zo'n beroep en baal je er van dat je daardoor geen koffie op je werk hebt?

Wij hebben een apparaat met best wat keuze, de smaak is matig/prima.Vaak neem ik cappuccino/thee want dat vind ik op het werk lekkerder als normale koffie. 
Bij ons zijn het zakken met poeders die erin gaan een merk vanuit Nestlé.

Op het werk vind ik zwarte koffie minder lekker. Terwijl ik thuis en in de horeca ook zwarte koffie lekker vindt. 

 Zit er aan te denken om zelf een koffiezetapparaat op mijn bureau neer te zetten. In een berenval dan blijven mijn collega eraf 

Dat zou opzich wel mogen bij ons, voor nu houd ik het nog even bij de bedrijfskoffie.

zwaankip schreef op 29-08-2023 om 15:47:

Zoveel werknemers die geen beschikking hebben over een koffie / thee apparaat. Denk bv aan de postbode of de dakwerker of de bouwvakker.

De ‘buitendienst’ medewerkers krijgen bij ons bedrijf daarom een ‘koffievergoeding’. Zo heet die officieel niet, maar zo noemen ze hem wel. Dat mogen ze uitgeven naar keuze. Veelal nemen ze toch een eigen thermos mee. Maar ze kunnen dus ook voor dat geld koffie kopen bij een koffietentje. 

Filterkoffie met koffiezet-apparaat.
Wie eerst in huis is brouwt de koffie.
Wie de laatste slok uit de thermos neemt brouwt de volgende thermos.

De smaak en sterkte van de koffie hangt dus héél erg af van wie hem gebrouwen heeft.
Bij de ene is het afwaswater, bij de andere staat mijn haar recht.

Er is een afspraak over het aantal schepjes koffie (best drinkbaar, net iets te slap), maar daar houdt de helft zich niet aan.

Thuis drink ik bij gebrek aan 10 mensen in huis om een volledige pot filterkoffie leeg te zuipen oploskoffie. Ik vind filterkoffie beter, maar oploskoffie vooral praktisch.

Auwereel schreef op 29-08-2023 om 15:27:

Ik had eigenlijk nog een extra vraag moeten stellen, hoeveel werknemers op je werk! Bij de poll staat nu "Lekkerder dan thuis" op 14%, zou best eens kunnen dat dat kleine bedrijven zijn.

‘Groot’ is voor mijn bedrijf als in boven de 10.000 FTE en inderdaad is de grootte omgekeerd evenredig aan mijn tevredenheid omdat er allergenen in alle warme dranken zitten en ik dus op de quookers aangewezen ben. 

zwaankip schreef op 29-08-2023 om 15:47:

Zoveel werknemers die geen beschikking hebben over een koffie / thee apparaat. Denk bv aan de postbode of de dakwerker of de bouwvakker.

Man heeft tijdens het thuiswerk een tijdje thuis-werk-vergoeding gekregen om de koffie te financieren  . Vond ik aan de éne kant onzin, maar andere kant ... tegen het ritme dat de oploskoffie en de melk er hier doorvloog was die 1 à 2 euro per dag toch écht welkom.

Marty1984 schreef op 29-08-2023 om 17:07:

Filterkoffie met koffiezet-apparaat.
Wie eerst in huis is brouwt de koffie.
Wie de laatste slok uit de thermos neemt brouwt de volgende thermos.

De smaak en sterkte van de koffie hangt dus héél erg af van wie hem gebrouwen heeft.
Bij de ene is het afwaswater, bij de andere staat mijn haar recht.

Er is een afspraak over het aantal schepjes koffie (best drinkbaar, net iets te slap), maar daar houdt de helft zich niet aan.

Thuis drink ik bij gebrek aan 10 mensen in huis om een volledige pot filterkoffie leeg te zuipen oploskoffie. Ik vind filterkoffie beter, maar oploskoffie vooral praktisch.

Ik heb thuis filterkoffie en woon alleen, je kun de verhouding toch zo aanpassen. Ik heb dan wel vaak een grote mok koffie (2 horeca koffie ☕️ zouden dat zijn) dat gaat prima. Dat laatste is wel iets lastiger geef ik toe, en doe ik bijna nooit.
Ik heb een apparaat van Braun aromaster classic. 

MidasWolf schreef op 29-08-2023 om 17:40:

[..]

Ik heb thuis filter koffie en woon alleen, je kun de verhouding toch zo aanpassen. Ik heb dan wel vaak een grote mok koffie (2 horeca koffie ☕️ zouden dat zijn) dat gaat prima. Dat laatste is wel iets lastiger geef ik toe, en doe ik bijna nooit.
Ik heb een apparaat van Braun aromaster classic.

Ik heb hier een toestel staan dat ongeveer 10 à 12 kopjes tegelijk maakt.

Type: https://www.coolblue.be/nl/product/82570/braun-puraroma-plus-kf560-1-zwart.html?utm_term=82570&cmt=c_a,cid_18626644549,aid_146324351990,tid_pla-296866448344,gn_g,d_c&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=shopping&gclid=CjwKCAjwrranBhAEEiwAzbhNtdJZs4uUNRHF0h21U6ZN8J8y_wpSnNTMieAvZ3BJpU999a9nzVR3nBoCiN4QAvD_BwE

Veel te veel voor mij alleen natuurlijk, aangezien ik 1 à 2 koppen koffie per dag drink.

Eenzelfde machine staat dus op mijn werk. Daar raken 12 bakken koffie moeiteloos op.

Marty1984 schreef op 29-08-2023 om 17:43:

[..]

Ik heb hier een toestel staan dat ongeveer 10 à 12 kopjes tegelijk maakt.

Type: https://www.coolblue.be/nl/product/82570/braun-puraroma-plus-kf560-1-zwart.html?utm_term=82570&cmt=c_a,cid_18626644549,aid_146324351990,tid_pla-296866448344,gn_g,d_c&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=shopping&gclid=CjwKCAjwrranBhAEEiwAzbhNtdJZs4uUNRHF0h21U6ZN8J8y_wpSnNTMieAvZ3BJpU999a9nzVR3nBoCiN4QAvD_BwE

Veel te veel voor mij alleen natuurlijk, aangezien ik 1 à 2 koppen koffie per dag drink.

Eenzelfde machine staat dus op mijn werk. Daar raken 12 bakken koffie moeiteloos op.

Maar daar kun je toch ook minder koffie mee zetten? Gewoon minder koffie en minder water er in, zo doe ik het ook voor twee koppen.

Lollypopje schreef op 29-08-2023 om 17:46:

[..]

Maar daar kun je toch ook minder koffie mee zetten? Gewoon minder koffie en minder water er in, zo doe ik het ook voor twee koppen.

Ik vind het toch écht veel werk, tijd en geld voor 1 of 2 kopjes. (Als ik elke keer voor 1 of 2 koppen een filter kwijt ben, ben ik aan 't eind van de maand failliet.)

Doe mij dan voor 1 kop maar gewoon oploskoffie. Zal ik op mijn werk wel genieten van filterkoffie. En hopen dat niet iemand een plens afwas-water gezet heeft  .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.