Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Koffie op het werk

Tijd voor koffiepauze en ik erger me aan de kwaliteit van de koffie. Andere koffiemachine dan normaal, want die was in onderhoud. Daar komt redelijke koffie uit. Thuis drink ik eigenlijk nauwelijks koffie, en dan drink ik oploskoffie, maar die smaakt beter dan dit uit de matige machine. Er komt een nieuwe aanbesteding, maar tot die tijd ik moet maar eens een pot oploskoffie van thuis meenemen en dan heet water tappen.
Nu dus mijn vraag over werk-koffie.

Peiling

Wat is de kwaliteit van de koffie op je werk?
124 stemmen
19%
27%
43%
10%

Auwereel

Auwereel

29-08-2023 om 10:05 Topicstarter

En als je lekkere koffie hebt op je werk, en je kan de leverancier achterhalen, of je bent trots omdat jij degene bent die de aanbesteding van deze goede koffie heeft gedaan, laat me het weten welke koffiemachine van welk bedrijf wel goede koffie schenkt! Dan kan ik dat laten weten op mijn werk (en hopelijk luisteren ze daar dan naar...).

Nou drink ik uberhaubt geen koffie want het stinkt zo.
Maar na de laatste koffiewissel waren er hier mensen met maagklachten en toen is de koffie weer gewijzigd, nu schijnt het vooral niet te drinken te zijn maar je wordt er niet ziek meer van.
Verder maakt het ondanks dat het dezelfde automaten zijn toch ook wel uit welke automaat je pakt, dat verschil merk je ook met chocolade-bocht. De ene is waterig de andere redelijk te doen. Volgens de onderhoudsmonteur maakt het niet uit.

Moet je natuurlijk niet bij een lab/R&D organisatie zeggen, dat is een mooi vrijdagmiddag project. De data zeggen dus echt dat het verschilt. haha. En nu hebben we een Excel waar je kunt zien welke het zoetst is, welke de meeste cafeïne bevat etc. 

Wij hadden zo'n automaat met van die pakken koffiesiroop, waar dan heet water bij gaat. Super vies en heeft weinig met koffie te maken naar mijn smaak.

Voordeel van thuiszitten is dat ik nu in elk geval nooit meer slechte koffie heb

Gewoon filterkoffie bij ons. Geen automaat. Dus die is volgens mij prima. Ik drink zelf geen koffie, dus ik heb geen idee

Thuis sowieso de beste koffie. Net weer een gloednieuwe Jura aangeschaft. 
Op het werk is de automatenkoffie prima. En tijdens de ochtendpauze wordt er een ouderwetse pot filterkoffie gezet. 

De automaten op mijn werk zijn echt verschrikkelijk. Slappe koffie, zonder smaak. 
Dus hebben we een eigen koffiezetapparaat gekocht en nu hebben we heerlijke koffie. Mag officieel niet, maar daar trekt niemand zich iets van aan. 

Zowel op mijn werk als thuis heerlijke koffie van versgemalen bonen.

Bij ons op kantoor kan je filterkoffie krijgen. Het ligt er een beetje aan wie het zet of het te drinken is of niet. 
Natuurlijk is er op het kantoor waar de Staf ook werkt een luxe automaat met heerlijke cappuccino. 

Trek de inkoper eens aan zijn mouw en vraag hem of er een blinde smaaktest in de aanbesteding opgenomen kan worden! Kan jij je meteen aanmelden voor het test panel

Ysenda schreef op 29-08-2023 om 10:09:

Nou drink ik uberhaubt geen koffie want het stinkt zo.
Maar na de laatste koffiewissel waren er hier mensen met maagklachten en toen is de koffie weer gewijzigd, nu schijnt het vooral niet te drinken te zijn maar je wordt er niet ziek meer van.
Verder maakt het ondanks dat het dezelfde automaten zijn toch ook wel uit welke automaat je pakt, dat verschil merk je ook met chocolade-bocht. De ene is waterig de andere redelijk te doen. Volgens de onderhoudsmonteur maakt het niet uit.

Moet je natuurlijk niet bij een lab/R&D organisatie zeggen, dat is een mooi vrijdagmiddag project. De data zeggen dus echt dat het verschilt. haha. En nu hebben we een Excel waar je kunt zien welke het zoetst is, welke de meeste cafeïne bevat etc.

Bij mijn huidige werkgever zijn er een aantal betere apparaten, maar die staan enkel bij de vergaderzalen. Op de andere plekken zijn het andere apparaten. En de afstelling is niet overal hetzelfde. Bij de een krijg je meer dan bij de ander of is de koffie sterker.

Bij andere werkgevers was er siroopkoffie (niet te zuipen), van gemalen koffie (ziet te zuipen/het is in ieder geval cafeïne) en een bonenmachine (oké). 

Ik drink zelf thee, maar ook dat varieert, aangezien bij de luxere machines deze door een aparte uitgang gaat. Dan heb je nooit last van een drup koffie in je theewater.

Jaren geleden stonden er nog bonen apparaten op het werk, maar die zijn vervangen door apparaten met van die pakken geconcentreerde koffie. Er was toen wel een hoop geklaag, maar na de ontdekking dat 2 espresso's samen wel een redelijke bak koffie vormde werd het mopperen minder. Zelf drink ik alleen thee en cappuccino op het werk. Ik moet ook eerlijk zeggen dat als de koffie of melk op zijn ik vaak ineens meer zin heb in thee en het vervangen van de pakken aan de volgende overlaat. 

Goede (bonen)apparaten op het werk. Gelukkig, want ik ben een enorme koffieleut. Thuis vind ik de koffie lekkerder (daar is ook heel wat uitzoek- en probeerwerk aan vooraf gegaan ), maar absoluut geen klagen over de werk-koffie.

Ik ben van alle grote automaten af sinds ik een keer de gore binnenkant van zo'n apparaat zag bij ons op het werk.  Het schoonmaken gebeurde niet op elke afdeling even secuur zeg maar.  Ik heb dus inderdaad weer een pot oplos in mijn la liggen en pak gewoon heet water uit de waterkoker van de theedrinkers.  

Wij hebben een Nespresso-ding staan, met duizend-en-één soorten cupjes erbij. We kunnen zelf voorkeuren doorgeven als er nieuwe cups besteld moeten worden. Ik hoor niemand klagen. 
Maar ik drink zelf geen koffie... 

Qua thee hebben we ook zelf inspraak, er staan nu allemaal potten met losse thee van Simon Levelt. En theefilters en theeknijpers. En dubbelwandige theepotten. En een doos met zakjes van Twinnings, voor als het heel snel moet.
Ik maak altijd een pot thee voor mezelf 

Schommelstoel schreef op 29-08-2023 om 11:47:

Wij hebben een Nespresso-ding staan, met duizend-en-één soorten cupjes erbij. We kunnen zelf voorkeuren doorgeven als er nieuwe cups besteld moeten worden. Ik hoor niemand klagen.
Maar ik drink zelf geen koffie...

Qua thee hebben we ook zelf inspraak, er staan nu allemaal potten met losse thee van Simon Levelt. En theefilters en theeknijpers. En dubbelwandige theepotten. En een doos met zakjes van Twinnings, voor als het heel snel moet.
Ik maak altijd een pot thee voor mezelf

kleine organisatie denk ik dan, klopt dat?

Wij zitten met 250 personen in een gebouw, met meerdere gebouwen op deze locatie met delen die 24/7 werken. Gaat om ruim 1200 personen als het er niet al meer zijn inmiddels.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.