Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Kleding: casual maar wel zakelijk

Als vrouw van midden 30 vind ik het lastig om me op het werk goed te kleden.
Ik werk aan civiel-technische projecten bij een adviesbureau. Kledingstijl is informeel maar wel netjes. Spijkerbroek kan bijvoorbeeld prima, maar wel gecombineerd met nette schoenen. In een mantelpakje met hakken hoef ik niet aan te komen.

Hebben jullie goede tips voor merken waar ik eens op kan zoeken? Op internet zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik draag nu over het algemeen WE of Only, maar ik wil eigenlijk wel een segment hoger dan dan in de hoop dat de kwaliteit dan ook beter is.

Een spijkerbroek, blouse en colbert. Nette jurk of trui kan waarschijnlijk ook. Ik let zelf vooral op de stoffen, geen polyester, die stof ademt niet en maakt een goedkope indruk. Viscose of katoen kan weer wel. Niet super duur, maar wel fijn is bijvoorbeeld de duurzaam collectie van C&A. 

Ik slaag vaak bij Zara, Mango en de WE. 

Mijn kledingstijl is ook business casual, ik heb gemerkt dat het juiste topje/jasje in combinatie met de juiste schoenen al belangrijk kan zijn voor de uitstraling van je outfit. Schoenen shop ik vaak bij de Bijenkorf. 

Ook accessoires vind ik belangrijk (mooi horloge, subtiele oorbellen), als je daar genoeg van hebt kan je oneindig combineren. Ik ben zelf fan van Swarovski voor subtiele oorbellen. Horloges heb ik van diverse merken (Michael Kors, Guess, Armani, Rosefield), maar die krijg ik meestal cadeau van mijn man.

Hoop dat je hier iets mee kan..

ik kijk niet echt naar merk maar wel naar de uitstraling. Als het er goedkoop uitziet, dan laat ik dat hangen. 
ik combineer vaak een (nette) spijkerbroek met een shirtje met jasje (iets meer casual voor intern) en wat sjieker voor extern.
Of een nette broek (van broekpak) met een wollen truitje. Of een jurkje met dikke panty
Altijd nette schoenen of laarsjes er onder.

In de zomer ook wel eens jurkjes, maar dan voel ik me er toch minder gemakkelijk in met blote benen, dus die bewaar ik voor thuis. 
En nu werk ik vooral thuis en schiet ik af en toe een jasje of bloesje aan als het moet en verder lekker casual. Heerlijk

Ik slaag vaak heel goed bij de Esprit! Ik heb daarnaast inderdaad ook vaak duurdere pumps (Peter Kaiser) aan en draag mooie sieraden, dan is vrij standaard kleding van Zara/WE/Esprit al snel netjes. 
Voor mooie duurdere, ook wat opvallendere tops en blouses kijk ik trouwens vaak  bij Fabienne Chapot, een aanrader! 

Canopy

Canopy

22-12-2021 om 17:59 Topicstarter

Dank allen! 

Goede tip van de sieraden ed! Daar had ik nog niet zo aan gedacht, want die draag ik nog vrijwel nooit. 
Fabienne Chapot ziet er ook goed uit, ik zie al een aantal leuke blouses.

ik draag veel vanilia, fillipa k, en franse merken. Is wel een stuk prijziger dan Only. Maar de meeste stukken draag ik gemiddeld 7 jaar. Dus dan is de prijs vaak minder dan Only.
Lange jurken, rokken gecombineerd met lange laarzen en (oversized) vesten draag ik veel.

Studio Anneloes heeft ook veel mooie items wat hierbij past.

Zara en Mango hebben vaak ook mooie basics die goed te combineren zijn 

Ik denk dat je goed kan slagen bij Vanillia of Noa Noa. Ik draag van beide relatief veel. Zelf ga ik vaak voor een jurkje, een rokje met een trui of blouse of een spijkerbroek/pantalon met een blouse en eventueel een jasje! 

Wat ik veel draag zijn de pantalons en blazers van Expresso. Gaan ook jaren mee (behalve de patalons, als je er veel mee fietst  )

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.